جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

چالش اعتصاب؛ در آستانه برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۲۴؛  نیروهای نظامی محدوده رودخانه «سِن» را مسدود کردند؛ خانم شهردار پاریس؛ برای اثبات تمیزی رودخانه «سِن» شنا کرد

نازک بین- اقدام غیر قانونی ملی‌پوش ژیمناستیک ژاپن و کاپیتان این تیم در آستانه اعزام به المپیک ۲۰۲۴ پاریس، باعث عذرخواهی مسئولان انجمن ژیمناستیک این کشور شد. «شوکو میاتا» بانوی ملی‌پوش ژیمناستیک ژاپنی اعتراف کرد که یک‌بار سیگار کشیده و یک‌بار هم از مشروبات الکلی در زمان حضور در کمپ آموزشی استفاده کرده است. این خبر از آن جهت دارای اهمیت است که استعمال سیگار و مصرف مشروبات الکلی برای افراد زیر ۲۰ سال در کشور ژاپن ممنوع است، اما این ورزشکار ۱۹ ساله دست به چنین اقدامی زده است. هر چند در آیین‌نامه انجمن ژیمناستیک ژاپن آمده است انجام این دو اقدام از سوی ورزشکارانی که به عنوان ملی‌پوش فعالیت می‌کنند، حتی اگر بیش از ۲۰ سال داشته باشند نیز ممنوع است. شوکو میاتا به دلیل این اتفاق حضور در المپیک ۲۰۲۴ را از دست داد.پس از انتشار این خبر، مسئولان انجمن ژیمناستیک ژاپن در کنفرانس خبری شرکت کرده و بابت اتفاق رخ داده عذرخواهی کردند. «تاداشی فوجیتا» رئیس انجمن ژیمناستیک به همراه «موتسومی هارادا» مربی تیم ملی ژاپن در این نشست خبری مقابل خبرنگاران ایستادند و به نشانه عذرخواهی، تعظیم کردند. هارادا ،در بخشی از این کنفرانس احساساتی شد و گریه کرد.

چالش اعتصاب در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک ۲۰۲۴

کمیته برگزاری المپیک پاریس، از نمایندگان اتحادیه هنرمندان اطلاعیه ای در مورد اعتصاب شرکت‌کنندگان مراسم افتتاحیه دریافت کرده است.این چالش در اتحادیه هنرمندان نمایشی فرانسه بر سر پرداخت دستمزد هنرمندان به راه افتاد. بنا بر گزارش‌ها، این اعتصاب نه تنها مراسم افتتاحیه المپیک پاریس را به خطر می‌اندازد، بلکه تمرین افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک نیز با خطر بزرگی مواجه شده است.در بیانیه اتحادیه هنرمندان نمایشی فرانسه آمده است: «تمرینات برای مراسم‌ها در حال حاضر در حال انجام است. ما متأسفیم اعلام کنیم که اخطاریه اعتصاب برای نمایش در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس و همچنین تمرین‌های بعدی برای افتتاحیه پارالمپیک صادر خواهد شد. اگرچه شعار: «با هم به دستاوردهای بیشتری دست می‌یابیم» امروز در خیابان‌های پاریس وجود دارد، اما خاطرنشان می‌کنیم که شرایط کاری ما، با هم برای بهتر شدن مورد بحث قرار نگرفت. همچنین اقدامات مشکوک، نابرابری‌های فاحش و فقدان دیالوگ بر محور مسایل اجتماعی در طول آماده‌سازی مراسم، برجسته بوده. در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک پاریس بیش از ۳۴۰۰ نفر در امتداد رودخانه سن، باید به اجرای کارهای نمایشی بپردازند.المپیک پاریس در روزهای ۵ تا ۲۱ مرداد برگزار می‌شود.

نیروهای نظامی محدوده رودخانه سن را مسدود کردند

اطراف رودخانه سن، محل برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز این مراسم، به دلیل اقدامات ضد تروریستی، مسدود شد. رقابت‌های المپیک پاریس در حالی از ۵ مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی آغاز می‌شود که اقدامات امنیتی پلیس فرانسه برای محافظت از شرکت‌کنندگان و تماشاگران شدت گرفته است.مراسم افتتاحیه روز ۵ مرداد در رودخانه سن برگزار خواهد شود و در این راستا پلیس فرانسه از دیروز، اقدامات سخت امنیتی را در اطراف رودخانه سن لحاظ کرده است.به گزارش AP، دور تا دور اطراف رودخانه سن که قرار است مراسم افتتاحیه در آن برگزار شود، با گیت‌های فلزی در راستای اقدامات ضد تروریسم بسته شده است و وارد شدن به این منطقه احتیاج به مجوز خاص دارد. مسدود کردن این منطقه از اوایل صبح پنجشنبه اجرا شد و تا پایان مراسم افتتاحیه ادامه خواهد داشت.فرانسه تصمیم گرفته افتتاحیه بازی‌های المپیک را به جای برگزاری در یک استادیوم مانند شهرهای میزبان قبلی، در رودخانه برگزار کند. بیشتر تدابیر امنیتی اطراف رودخانه سن پس از برگزاری مراسم افتتاحیه برداشته خواهد شد.پاریس در سال‌های اخیر بارها متحمل حملات مرگبار افراط‎ گرایان شده است که اوج آن در سال ۲۰۱۵ بود. با توجه به این حملات تروریستی، بیش از ۴۵ هزار پلیس و همچنین ۱۰ هزار سرباز، وظیه برقراری امنیت مسابقات را برعهده دارند.

خانم شهردار شنا کرد

شهردار پاریس پس از ماه‌ها انتظار سرانجام به قول خود وفا کرد و برای اثبات آلوده نبودن آب رودخانه «سِن» برای المپیکی‌ها، در این رودخانه شنا کرد. آنه هیدالگو، شهردار پاریس که از مدت‌ها پیش وعده داده بود تا برای اثبات پاکیزه بودن آب رودخانه «سِن» در آن شنا خواهد کرد، سرانجام به قولش وفا کرد.پس از تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره آلوده بودن آب رودخانه «سِن»، آمیلی کاسترا، وزیر ورزش فرانسه نخستین مقام ارشد این کشور بود که با ربودن گوی سبقت از هیدالگو در این رودخانه شنا کرد تا ثابت کند آب «سِن» برای شنای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی بی‌خطر است.شنا کردن در رودخانه سن از سال ۱۹۲۳ یعنی درست یک سال پیش از میزبانی پاریس از دومین دوره المپیک ممنوع اعلام شد. بنیاد «سِرف‌رایدر» اوایل آوریل مدعی شد که نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد آب این رودخانه که به طول حدود ۸۰۰ کیلومتر در فرانسه جریان دارد، همچنان آلوده و به‌طور بالقوه در بخش پاریس خطرناک است.هزینه پاکسازی سِن حدود ۱.۴ میلیارد یورو برآورد شده که تامین بودجه آن را دولت فرانسه و مقامات پایتخت این کشور برعهده گرفتند. بازی‌های المپیک قرار است ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست(۵ تا ۲۱ مرداد) برگزار شود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=246192 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x