جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

حضور ۶۳ کشور جهان در رشته کشتی بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ طی مسافت  ۱۸ هزار کیلومتری برای رسیدن به پاریس

نازک بین-ورزشکاران بیش از ۲۰۰ کشور جهان در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ در پایتخت فرانسه شرکت خواهند کرد. تخمین زده می شود که ۱۰۵۰۰ ورزشکار در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کنند. برای اولین بار، ترکیب ورزشکاران زن و مرد بر مبنای  ۵۰ درصد زن  و ۵۰ درصد مرد تقسیم شده. این ورزشکاران در ۳۲ رشته ورزشی مختلف و ۳۳۹ رویداد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 بازیهای المپیک از سال ۱۸۹۶ هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود (به استثنای سال‌های ۱۹۱۶ به دلیل جنگ جهانی اول، ۱۹۴۰ و ۱۹۴۴ به دلیل جنگ جهانی دوم و ۲۰۲۰ به دلیل کرونا). پاریس پیش از این دو بار در سال های ۱۹۰۰ و ۱۹۲۴ میزبان بازی های المپیک تابستانی بوده است.بیش از ۶۰ کشور هستند که هرگز مدال المپیک کسب نکرده اند. برخی از کشورهای بزرگ از نظر جغرافیایی که هرگز مدال نگرفته اند، عبارتند از : بولیوی، کامبوج، هندوراس، نپال و یمن. کشور کوچک موناکو، در ۲۱ دوره بازی‌های تابستانی بدون کسب مدال طلا شرکت کرده که بیشترین حضور بدون مدال طلا تاکنون بوده است. موناکو، که به دلیل میزبانی مسابقات فرمول ۱ معروف است، به عنوان یک مقصد توریستی در میان ثروتمندان شناخته می‌شود. این کشور از سال ۱۹۲۰ تاکنون ۱۱۴ ورزشکار را به بازی های المپیک تابستانی اعزام کرده است. در سال ۲۰۲۴، موناکو پنج ورزشکار را به دنبال کسب اولین مدال طلا به پاریس اعزام خواهد کرد: ماروین گادو، (جودو)، کوئنتین آنتوگنلی (قایقرانی)، تئو درون (شنا)، لیزا پو (شنا) و تانگ شیائوسین (تنیس روی میز).

نائورو ،به عنوان کوچکترین کشور (از نظر جمعیت) در المپیک شرکت خواهد کرد. نائورو جزیره ای کوچک در اقیانوس آرام در شمال شرقی استرالیا است. جمعیت تخمینی آن ۱۲ هزار نفر است.این کشور از زمانی که برای اولین بار در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا شرکت کرد، هنوز مدال کسب نکرده است. نائورو، تاکنون تنها در رشته های وزنه برداری، جودو و دو و میدانی در المپیک شرکت کرده است. در هفت دوره (۱۹۹۶ تا ۲۰۲۰) در مجموع ۱۵ ورزشکار را به این رقابت ها اعزام کرده است.بنگلادش با جمعیت ۱۶۹ میلیون نفر در سرشماری سال ۲۰۲۲ خود، پرجمعیت ترین کشوری است که هرگز مدال المپیک کسب نکرده است.در میان کشورهای فعلی، سودان جنوبی و کوزوو با دو بار حضور  (۲۰۱۶ و ۲۰۲۱) کمترین حضور را در المپیک داشته‌اند.  سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ از سودان استقلال یافت و کوزوو در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد، بنابراین هیچ کدام از این کشورها تا سال ۲۰۱۶ در المپیک حضور نداشتند.

فرانسه برای ششمین بار در سال ۲۰۲۴ المپیک (تابستانی و زمستانی) را میزبانی خواهد کرد. البته آمریکا بیشترین میزبانی المپیک را داشته و هشت بار این رقابت‌ها را در خاک خود میزبانی کرده است. آمریکا میزبان بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۸ در لس آنجلس نیز هست.

وضعیت کسب سهمیه‌های المپیک در قاره‌های مختلف

به گزارش ایسنا،  ۲۹۰ کشتی گیر از ۶۳ کشور جهان در رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حاضر می‌شوند. آمریکا با ۱۶ کشتی‌گیر بیشترین سهمیه را در کشتی مردان و زنان بدست آورده است.آمریکا ۶ سهمیه کامل در کشتی آزاد و ۶ سهمیه کامل در کشتی زنان را بدست آورد و موفق به کسب ۴ سهمیه نیز در کشتی فرنگی شد.پس از ایالات متحده، ژاپن ۱۳ سهمیه شامل شش سهمیه در کشتی زنان، چهار سهمیه در کشتی آزاد و سه سهمیه در کشتی فرنگی را از آن خود کرد.

آذربایجان و چین، نیز هر کدام ۱۲ سهمیه کسب کردند. آذربایجان ۶ سهمیه در کشتی آزاد، ۵ سهمیه در کشتی فرنگی و یک سهمیه نیز در کشتی زنان بدست آورد و چین نیز صاحب ۵ سهمیه در کشتی زنان، چهار سهمیه در کشتی آزاد و سه سهمیه در کشتی فرنگی شد.کشورهای ایران، مصر و ترکیه هر کدام ۱۱ سهمیه برای حضور در رقابت‌های کشتی المپیک پاریس کسب کرده‌اند. مصر با ۶ سهمیه کامل در کشتی فرنگی، ۴ نفر در کشتی آزاد و یک نفر در کشتی زنان عازم المپیک می‌شود. ایران نیز با ۶ فرنگی کار و ۵ آزادکار راهی پاریس خواهد شد و ترکیه نیز موفق به کسب ۵ سهمیه در کشتی زنان، ۴ سهمیه در کشتی فرنگی و ۲ سهمیه نیز در کشتی آزاد المپیک پاریس شده است.

کوبا و قرقیزستان نیز با ۱۰ سهمیه عازم رقابت‌های کشتی المپیک خواهند بود. کوبا، پنج سهمیه در کشتی فرنگی بدست آورد، سه سهمیه در کشتی آزاد و دو سهمیه نیز در کشتی زنان دارد. قرقیزستان نیز چهار سهمیه در کشتی فرنگی، سه سهمیه در کشتی آزاد آزاد و ۳ سهمیه نیز در کشتی زنان دارد.مغولستان و اوکراین ۹ سهمیه برای المپیک پاریس ۲۰۲۴ به دست آوردند. مغولستان صاحب ۶ سهمیه کامل در کشتی زنان شد و ۳ سهمیه نیز در کشتی آزاد بدست آورد. اوکراین نیز چهار سهمیه در کشتی زنان، سه سهمیه در کشتی آزاد و دو سهمیه نیز در کشتی فرنگی را از آن خود کرد.کشورهای الجزایر و قزاقستان نیز هشت سهمیه کسب کردند.چهار کشور هفت سهمیه دارند، چهار کشور هر کدام شش سهمیه دارند و شش کشور نیز صاحب پنج سهمیه شدند.پنج کشور دیگر هر کدام چهار سهمیه، سه کشور هر کدام سه سهمیه و ۱۰ کشور نیز هر کدام دو سهمیه برای بازی های المپیک پاریس کسب کردند.همچنین ۱۵ کشور به یک سهمیه المپیک رسیدند. علاوه بر این دو ورزشکار بی طرف به همراه دو ورزشکار پناهنده در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ حضور خواهند داشت.

تعداد سهمیه‌های کشتی در ۵ قاره:

قاره اروپا با ۱۰۹ کشتی‌گیر(۳۷.۸۵ درصد)

قاره آسیا با ۸۵ کشتی‌گیر(۲۹.۵۱ درصد)

قاره آمریکا با ۵۵ کشتی‌گیر(۱۹.۱۰ درصد)

قاره آفریقابا ۳۳ کشتی‌گیر(۱۱.۴۶ درصد)

قاره اقیانوسیه با ۶ کشتی‌گیر(۲.۰۸ درصد)

حضور ۶۲ کشور جهان در رقابت‌های کشتی المپیک پاریس:

۲۷ کشور در قاره اروپا(۴۳.۵۵ درصد)

۱۲ کشور در قاره آسیا(۱۹.۳۵ درصد)

۱۲ کشور در قاره آمریکا(۱۹.۰۵ درصد)

۷ کشور در قاره آفریقا(۱۱.۲۹ درصد)

۴ کشوردر قاره اقیانوسیه( ۶.۴۵ درصد)

طی مسافت  ۱۸ هزار کیلومتری برای رسیدن به پاریس

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی شهر پاریس فرانسه برگزار می‌شود. در این گزارش کشورهایی که کمترین و بیشترین مسافت را با فرانسه دارند، مورد بررسی قرار گرفتند. بلژیک کمترین مسافت و نیوزیلند بیشترین مسافت را با فرانسه دارند.

کشورهایی که کمترین فاصله را با فرانسه دارند

ورزشکاران بلژیک در صورت تمایل می‌توانند سه ساعت تا محل برگزاری بازی‌های المپیک پاریس رانندگی کنند. یک بلژیکی بلندپرواز – شاید ووت ون آئرت، دارنده مدال نقره دوچرخه‌سواری حتی می‌تواند در عرض ۱۶ ساعت با دوچرخه به دهکده المپیک برسد.پنج کشور لوکزامبورگ، آندورا، سوئیس، هلند و بلژیک کمتر ین فاصله را با فرانسه دارند و همگی کمتر از ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) هستند.

* بلژیک ۲۶۲ کیلومتر

*لوگزامبورگ ۲۹۱ کیلومتر

*آندورا ۳۸۴ کیلومتر

*سوئیس ۴۰۸ کیلومتر

*هلند ۴۲۹ کیلومتر

کشورهایی که بیشترین فاصله را با فرانسه دارند

پرواز از فرودگاه اوکلند نیوزلند به فرودگاه شارل دوگل پاریس می تواند بیش از یک روز کامل طول بکشد. میانگین پرواز نیوزلند به اروپا ۳۳ ساعت و ۳۷ دقیقه طول می کشد. استرالیا، جزایر کوک و فیجی بیش از ۱۰ هزار مایل(۱۶۰۹۰ کیلومتر) دورتر هستند.

ورزشکاران ایالات متحده به طور متوسط ​​با یک سفر کمی بیش از ۳۶۰۰ مایل (۵۷۹۲ کیلومتر) روبرو هستند، اگرچه این تعداد بسته به فرودگاه خروجی متفاوت است. برای سازگاری با اختلاف زمانی کشور میزبان، ورزشکاران زیادی قبل از مراسم افتتاحیه در ۲۶ جولای (۵ مرداد) به اروپا سفر می‌کنند. برای مثال، برخی از اعضای تیم کانادا در حومه شهر رم مستقر هستند تا این مشکل را از بین ببرند.

دورترین کشورها از پاریس:

*نیوزیلند ۱۸۵۴۰ کیلومتر

*استرالیا ۱۶۹۷۹ کیلومتر

*جزایر کوک ۱۶۵۵۱ کیلومتر

*فیجی ۱۶۵۲۹ کیلومتر

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=246124 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x