جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

اعتراض پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران به حکم اعدام شریفه محمدی

حکم اعدام شریفه محمدی شمشیر کشیدن جمهوری اسلامی علیه همه تشکل های مستقل صنفی است

اعدام شریفه یکی از صدها حکم قضایی است که در همین یک ماه اخیر علیه فعالین صنفی و مدنی صادر شده است 

آنچه حکم اعدام شریفه را متمایز می کند سوای ماهیت ضد حقوق بشری چنین احکام قرون وسطایی ، شمشیر کشیدن جمهوری اسلامی علیه همه تشکل های مستقل صنفی است. 

جمهوری اسلامی شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان را که بزرگترین سندیکای کارگری ایران است را بعنوان گروهک معرفی می کند یعنی فعالیت در آن را معادل فعالیت در یک گروه سیاسی مسلح میداند و بصورت مداوم فعالین را تحت پیگرد قضایی قرار میدهد علاون بر پیگرد قضایی در ماههای اخیر به معیشت فعالین حمله برده و آن‌ها را از محل کار اخراج می کند یا حقوق آنان را تقلیل می دهد یا به مکان‌های دوردست منتقل می کند

و از آنجاییکه قیام ژینا با محوریت زنان بود به سختی با زنان مواجه می شود و حکم های بسیار سختیگیرانه‌ای علیه آنان صادر می کند 

ژینا مدرس گرجی اهل کردستان از جمله این زنان است که در ماه گذشته حکم ۲۱ سال زندان علیه او صادر شده است 

۱۰ عضو تشکل بیدارزنی که برای حمایت از زنان فعالیت می کردند در مجموع به ۶۰ سال زندان محکوم شده‌اند و همین روز گذشته بدون اینکه حکم مراحل اداری را طی کرده باشد به منزل زهره دادرس هجوم برده و او را به شیوه‌ای وحشیانه دستگیر کرده و روانه زندان کرده‌اند . همچنین زهرا دادرس  دیگر عضو این تشکل نیز پس از حضور در شعبه‌ی اجرای احکام، بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

 همزمان با این بازداشت‌ها، طی تماس‌های تلفنی، به فروغ‌ سمیع‌نیا، جلوه جواهری، متین یزدانی، یاسمین حشدری، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، سارا جهانی و هومن طاهری نیز اعلام شده است که جهت اجرای حکم، خود را تا شنبه به زندان لاکان رشت معرفی کنند.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران  ضمن محکوم کردن حکم اعدام، آزادی بی قید و شرط شریفه محمدی این فعال کارگری به اتهام “بغی” محکوم به اعدام شده است ،براین باور است که این گونه احکام  در واقع بخشی از اقدام و استراتژی سیستماتیک  نهاد های امنیتی رژیم جهت گسترش رعب و وحشت در صفوف جنبش های اجتماعی و به حاشیه راندن آنها در روند تحولات سیاسی در حال اوج گرفتن

 ( تحریم بیش از ۶۰ در صد رای دهندگان در روند انتصابات ریاست جمهوری اخیر) رشد مبارزات مدنی و سیاسی در جامعه است.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران با همکاری با سایر اتحادیه های کارگری عضو کنفدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری بویژه سندیکای کارگری ایتالیا CGIL, اتحادیه اروپا، سازمان عفو بین الملل، گزارشگر ویژه سازمان ملل در رابطه با وضعیت ویژه حقوق بشر تمام سعی خود را جهت بسیج این نهادهای بین المللی در محکوم کردن و جلوگیری از پیش برد این استراتژی سرکوبگرانه جمهوری اسلامی بکار خواهیم برد وخواستار:

۱-آزادی بلافاصله و بی قید و شرط شریفه محمدی و کلیه فعالین کارگری و سندیکای، معلمان ، مدنی و سیاسی .

۲- لغو کلیه احکام اعدام 

۳- همکاری های سندیکاهی در ارسال نامه به سازمان جهانی کار و کنفدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری جهت عکس العمل های سریع آن در جلوگیری از اجرای این احکام اعدام و آزادی کلیه فعالین کارگری ، معلمان و مدنی وسیاسی.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران 

استکهلم   ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران  که از سال ۲۰۱۴ با ایجاد پروژه پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران فعالیت های خود حول حمایت از سندیکاهای مستقل کارگری و معلمان  قرار داده است.

تشکلات که این پلاتفرم را پایه گزاری کرده اند عبارتند از:

 سازمان سراسری ال او ( هماهنگی ۱۴ اتحادیه و سندیکاهای کارگری سوئد)،  سندیکای فلز، سندیکای کارگران شهرداری و اتوبوسرانی سوئد،  سندیکای حمل ونقل سوئد. اتحادیه سراسری معلمان سوئد.

سعید تقوی مسئول پیشبرد فعالیت ها و اهداف این پروژه میباشد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=245808 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکترای الهیات
دکترای الهیات
2 ماه قبل

سلام علیکم
بی شک، هیچ حکومتی با ابزارهایی چون: ارعاب، تهدید، زندان و اعدام، پابرجا و ماندگار نشد که نشد، و اگر چنین بود، فرعون و لشکریانش ماندگار بودند. وانگهی به حکم کلام وحی الهی، اعدام فقط و فقط برای قصاص نفس تشریع شده است، وگرچه همان نیز تاکید شده که از قاتل گذشت نمایید، چراکه مصداق کردار نیک و احسان بوده و نشانی از تخفیف و رحمت الهی است.
شما را به بزرگی خدا و کرامت قرآن کریم قسم میدهیم که محض رضای خدا و جهت تالیف قلوب ملت شریف، این حکم اعدام را از کافه دربندان ومنجمله این بانوی شریف و فعال برداشته و آن را لغو نموده و ایشان را عفو و آزاد نمایید.
خداوند به شما خیر دنیا و آخرت عنایت فرماید.
وسلام علی المرسلین، والحمد لله رب العالمین.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x