یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

جسدهای دو کارگر هنوز زیر آوار معدن شازند مدفون است

پیکر آیت‌الله رضایی و مجتبی نجفی، دو کارگر از چهار کارگر معدن شن و ماسه شازند که ۲۷ خرداد زیر آوار سنگ ماندند، هنوز پیدا نشده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) دوشنبه ۱۸ تیر ضمن اعلام این خبر به‌ نقل از یک منبع کارگری در شازند نوشته است که امدادگران با گذشت ۲۵ روز از این حادثه همچنان در حال جست‌وجو برای اطلاع از سرنوشت این دو کارگر هستند. این منبع آگاه گفته است که فقط یک دستگاه بیل مکانیکی بدون کابین پیدا شده و خبری از راننده‌ها نبوده است. براساس این گزارش، ظاهراً حجم زیاد آوار سنگ که بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزارتُن برآورد می‌شود، کار آواربرداری را بسیار دشوار کرده است و کارگران و خانوادهای قربانیان معدن شازند نیز در حال کمک به امدادگران هستند. پیکر دو کارگر دیگر به نام‌های محمد ابوالحسنی و نصرت‌اله یارمحمدی که ناپدید شده بودند شش ساعت پس از حادثه در محل پیدا شدند. این دو نفر کارگر بازنشسته بودند و به‌گفته منابع محلی مالک معدن هیچ یک از کارگران را بیمه حوادث نکرده است.

کارگران می‌گویند پیش از وقوع این حادثه به مسئولان نسبت به ریزش معدن هشدار داده بودند. کارگران معدن از شیوه جست‌وجو برای یافتن پیکر همکارانشان ناراضی هستند. به‌گفته آن‌ها همه وسایلی که برای یافتن کارگران آورده‌اند «شخصی است» و «دروغ می‌گویند که همه سازمان‌ها برای کمک نیرو فرستاده‌اند».

https://akhbar-rooz.com/?p=245566 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x