یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

هشدار لوپن به امباپه: وارد سیاست نشوید؛ تاخت و تاز ام الفساد ورزش در ایران؛ پرورش اندام ایران قهرمان آسیا شد؛ برنامه بازیهای نیمه نهائی یورو ۲۰۲۴

نازک بین- رهبر راست‌گریان افراطی فرانسه به کیلیان امباپه هشدار داد که وارد سیاست نشود و تمرکزش را روی فوتبال بگذارد امروز یکشنبه، در فرانسه دور دوم انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در حال برگزاری است. طبق آخرین اخبار حزب راستگرایان موسوم به -اجتماع ملی- به رده سوم سقوط کرده و ائتلاف چپگرایان -جبهه مردمی-در صدر انتخابات قرار گرفته است. مارین لوپن ،رهبر RN در مصاحبه‌ای با CNN اطمینان داد که فوتبالیست رئال مادرید و ملی پوش فرانسه، نماینده فرانسوی‌های مهاجر نیست. وی با این پیام به او حمله کرد:«بسیاری از افراد با حداقل دستمزد زندگی می‌کنند، نمی‌توانند خانه بخرند و نمی‌توانند گرمایش منزل خود را تامین کنند. افرادی مانند آقای امباپه نمی‌توانند کمکی برای این افراد باشند و حرف های وی سودی برای هیچکس ندارد.»لوپن همچنین گفت که شهروندان فرانسوی از موعظه و توصیه‌های امباپه در مورد نحوه رأی دادن خسته شده‌اند و او بهتر است روی فوتبال تمرکز کند.

انتقاد جنجالی کروس از سیاست‌های مهاجرتی آلمان

قبل از این، تونی کروس اتهامات نژادپرستانه مسوت اوزیل را “بیهوده” توصیف کرد، زیرا ستاره آلمانی به هم تیمی سابق خود در بین المللی حمله کرد. اوزیل پس از خروج شوکه‌کننده آلمان از مرحله گروهی جام جهانی، از بازی‌های بین‌المللی کناره‌گیری کرد – این بازیکن پس از دیدار با رجب طیب، رئیس‌جمهور جنجالی ترکیه، از رفتاری نژادپرستانه از طرف فدراسیون فوتبال آلمان (DFB)، هواداران و حتی برخی از سیاستمداران خسته شد. تونی کروس ،در پادکستی که از شبکه ZDF پخش شد، گفت که آلمان دیگر به دلیل مهاجرت گسترده، کشوری نیست که ۱۰ سال پیش بود و او به خاطر ترس از بیرون فرستادن دخترش در شب‌های آلمان، در اسپانیا می‌ماند.کروس که پس از باخت آلمان مقابل اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ و خداحافظی از فوتبال حرفه‌ای با ۱۱۴ بازی ملی، در پادکست «لانتس و پره‌خت» حاضر شد، این اظهارات را بیان کرد. این بازیکن که به عنوان یکی موفق‌ترین بازیکنان تاریخ آلمان شناخته می‌شود، طی یک دهه گذشته به خاطر بازی در رئال مادرید در اسپانیا زندگی می‌کرد. کروس با انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی آلمان گفت:آلمان دیگر کشوری نیست که ۱۰ سال پیش آنجا را ترک کردیم، به خاطر همین ترجیح می‌دهم در اسپانیا به زندگی خود ادامه دهیم. من در یک شهر بزرگ آلمان، اگر دخترم ساعت ۱۱ شب بخواهد بیرون از خانه برود، نگران می‌شوم.کروس گفت:برخی از مهاجران آدم‌های خوبی هستند .اما اگر نتوانید آن‌ها را از کسانی که برای ما خوب نیستند تشخیص دهید، در نهایت مشکل‌ساز خواهد شد. آنگاه نگرش آلمانی‌ها بیشتر و بیشتر دچار تفرقه می‌شود.بر اساس آمارهای جدید منتشر شده توسط دولت فدرال، مظنونین مهاجر خارجی، مسئول نزدیک به ۶ مورد از هر ۱۰ جرم خشونت‌آمیز در آلمان هستند. مهاجران خارجی با وجود اینکه تقریباً ۱۴.۶ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، مسئول ۵۸.۵ درصد از کل جرایم خشونت آمیز بوده‌اند.

تاخت و تاز ام الفساد ورزش

فریدون حسن، در روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشت: فدراسیون فوتبال این روز‌ها هم با سوءاستفاده از شرایط خاص کشور همراه با سازمان لیگ فاسدش قرارداد بازیکنان دوزاری فوتبال را میلیارد‌میلیارد بالا می‌برد و بعد دم از قانون‌مداری می‌زند. حتماً می‌دانید که همین چند روزی که کل کشور درگیر مسئله انتخابات بود، قرارداد فوتبالی‌های زیاد‌خواه ۳۰۰ برابر افزایش پیدا کرد. امروز دیگر فوتبالیست ایران به کمتر از ۴۰ میلیارد رضایت نمی‌دهد و بگذریم که برخی خود را بالاتر از ۶۰ و ۸۰ میلیارد هم تصور می‌کنند. این روز‌ها پرونده فساد فوتبال از تب و تاب افتاده، همان پرونده‌ای که مانند «ویلموتس گیت» ابتدا سروصدا زیادی به راه انداخت و قرار بر برخورد بود، اما هرچه جلوتر رفتیم همه چیز رنگ باخت و در نهایت ۲ میلیون‌و‌۲۵۰ هزار یورو از جیب مردم ایران با هنرنمایی مهدی تاج و دار‌ودسته‌اش بیرون کشیده و به حساب کلاهبردار بلژیکی واریز شد. حالا پرونده فساد هم در حال طی کردن همان مسیر است! تعجبی هم ندارد؛ همین جمعه بود که خبر آزادی افشاریان و سهیل مهدی، دو متهم اصلی این پرونده منتشر شد، خبری که البته خیلی زود تکذیب و از صفحه خبرگزاری‌ها پاک شد، اما وقتی متوجه شویم که بقیه متهمان پرونده با خیال راحت در حال گشت‌و‌گذار هستند و هیچ بعید نیست اخبارشان از خارج کشور هم برسد، چرا باید از آزادی دو متهم اصلی تعجب کنیم. اصلاً چرا راه دور برویم، خود رئیس فدراسیون در مظان اتهام قرار دارد. اتهامی که هیچگاه جدی گرفته نشد و همه از کنارش گذر کردند، ولی خب تاج این روز‌ها حرف از اجرای قانون می‌زند، حرف از اینکه اجازه نمی‌دهد حتی هزار تومان غیرقانونی جا‌به‌جا شود! ام‌الفساد ورزش ایران ،مشغول چپاول بیت‌المال است، کسی هم کاری ندارد، یا آقایان نمی‌بینند یا خودشان را به ندیدن زده‌اند و برایشان فرقی نمی‌کند که بیت‌المال چگونه به تاراج می‌رود. شاید با خود می‌گویند چه جایی بهتر از فوتبال برای حیف و میل پول مردم. 

پرورش اندام ایران قهرمان آسیا شد

به نقل از ایسنا، در پایان رقابت های پرورش اندام قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در اولان باتور مغولستان، تیم ملی ایران که با ۲۲ ورزشکار راهی این رویداد شده بود، با کسب ٢۵ مدال در مجموع(۱۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز) به عنوان قهرمانی دست یافت. ایران در پایان این رویداد بالاتر از چین و ژاپن روی سکوی نخست آسیا قرار گرفت. اسامی مدال آوران ایران در مسابقات پرورش اندام قهرمانی آسیا در ادامه آمده است: 

طلا
بادی بیلدینگ: ابوالفضل بهزادی، مبین کریمی، سیدوحید حسینی، یاسر بخرد، امین روشنایی، رضا بیرانوند
بادی کلاسیک: فرشاد عبادی، محسن کهن جامه
فیزیک کلاسیک: حمید کمیزی
بیلدینگ پیشکسوتان(۴۰ تا ۴۴ سال): ابوالفضل صدقی
فیزیک: ابوالفضل حاجی باقر، حسین فرهنگ

فیتنس: امید ذاکری

ماسکولار: اکبر بیکلری

فیتنس چلنج: مصطفی عزتی(دونفره)

نقره
بادی بیلدینگ: مهران رئیسی
بادی کلاسیک: علی صفری
بادی کلاسیک پیشکسوتان: محسن کهن جامه
فیزیک کلاسیک: محسن کهن جامه
فیتنس چلنج: مصطفی عزتی فر و تیم چهارنفره ایران- مغولستان

برنز
بادی بیلدینگ: ابوالفضل صدقی
فیزیک کلاسیک: سیدمحمد حسن بهلولی
فیزیک: سالار هنرمند
فیتنس: علی شفیعی

استاد بزرگ شطرنج وسط مسابقه جان باخت

ضیاور رحمان، پرافتخارترین شطرنج باز تاریخ بنگلادش در مسابقات قهرمانی کشورش دچار سکته مغزی شد و درگذشت.وب سایت فدراسیون بین المللی شطرنج (فیده) گزارش داد ضیاور رحمان در جریان مسابقات قهرمانی بنگلادش دچار سکته مغزی شد و به طور ناگهانی در ۵۰ سالگی درگذشت.رحمان در جریان بازی مقابل انامول حسین در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور بنگلادش در داکا دچار این اتفاقا تلخ شد.او هوشیاری خود را از دست داد و به سرعت به بیمارستان منتقل شد و پزشکان نتوانستند او را به زندگی برگردانند.رحمان در سال ۲۰۲۲ با حضور در چهل و چهارمین المپیاد شطرنج هند به همراه پسرش تاجوار ضیا، تاریخ ساز شد. آنها اولین پدر و پسری بودند که در تیم ملی شطرنج یک کشور قرار گرفتند.رحمان با کسب ۱۵ عنوان قهرمانی کشور، پرافتخارترین شطرنج‌باز بنگلادش بود. او رکورد بالاترین رتبه فیده در بین شطرنج‌بازان بنگلادش (۲۵۷۰ امتیاز در اکتبر ۲۰۰۵) را در اختیار دارد.

برنامه و نتایج دور حذفی یورو ۲۰۲۴ ؛ ساعت به وقت ایران:

تیم‌های حاضر در دور نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا شناخته شدند. تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا، فرانسه، انگلیس و هلند راهی دور نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ شدند. اسپانیا و فرانسه سه‌شنبه‌شب و هلند و انگلیس چهارشنبه‌شب دیدارهای دور نیمه‌نهایی را برگزار خواهند کرد.

یک‌هشتم نهایی

شنبه ۹ تیر
سوئیس ۲ – ۰ ایتالیا (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
آلمان ۲ – ۰ دانمارک (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۱۰ تیر
انگلیس ۲ – ۱ اسلواکی  (گلزن‌کرشن – ساعت ۱۹:۳۰)
اسپانیا ۴ – ۱ گرجستان (راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۱۱ تیر
فرانسه ۱ – ۰ بلژیک (دوسلدورف ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال۰ (۳) – ۰ (۰) اسلوونی (فرانکفورت ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۱۲ تیر
رومانی ۰ – ۳ هلند (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش ۱ – ۲ ترکیه (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

یک‌چهارم نهایی

جمعه ۱۵ تیر
آلمان یک – ۲ اسپانیا (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال۰ (۳) – ۰ (۵) فرانسه (فولکس‌پارک‌ هامبورگ – ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۱۶ تیر
سوئیس ۱ (۳) – ۱ (۵) انگلیس (دوسلدورف‌آره‌نا – ساعت ۱۹:۳۰)
هلند ۲ – ۱ ترکیه (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

نیمه‌نهایی

سه‌شنبه ۱۹ تیر
فرانسه – اسپانیا (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۲۰ تیر
انگلیس – هلند (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

فینال

یکشنبه ۲۴ تیر
برنده بازی‌های نیمه‌نهایی (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

https://akhbar-rooz.com/?p=245536 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x