یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه های اعتراضی، بازنشستگان خواهان آزادی شریفه محمدی شدند

اعتراض واقعی در خيابان ها جريان دارد. امروز بازنشستگان با حفظ سنت «يکشنبه های اعتراضی» در چند شهر به خيابان ها آمدند و خواهان رسيدگی به مطالبات خود و تحقق آن ها شدند. علاوه بر اين مطالبات هميشگی، بازنشستگان امروز آزادی شريفه محمدی را به خواست های خود افزودند. شريفه محمدی فعال کارگری، از سوی دستگاه قضایی جنايتکار حکومت اسلامی به اعدام محکوم شده است

اعتراض واقعی در خیابان ها جریان دارد. امروز بازنشستگان با حفظ سنت «یکشنبه های اعتراضی» در چند شهر به خیابان ها آمدند و خواهان رسیدگی به مطالبات خود و تحقق آن ها شدند. علاوه بر این مطالبات همیشگی، بازنشستگان امروز آزادی شریفه محمدی را به خواست های خود افزودند. شریفه محمدی فعال کارگری، از سوی دستگاه قضایی جنایتکار حکومت اسلامی به اعدام محکوم شده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تهران با سر دادن فریاد آزادی کارگری زندانی شریفه محمدی که زیر حکم ظالمانه اعدام، جانش در خطر است برگزار شد. در این تجمع بازنشستگان به اجحافات آشکار و بی قانونی در رابطه با حق و حقوق زنان بازنشسته اعتراض کردند. بازنشستگان در تهران فریاد زدند: روسری رو رها کن، فکری به حال ما کن!

راهپیمایی و تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش مثل همیشه پرشور برگزار شد. علیرغم گرمای بالای ۵۰ درجه بازنشستگان در مقابل تامین اجتماعی شوش به حکم صادره برای شریفه محمدی، به تبعیض ها و نابرابرهای، فقر، دستمزدهای ناچیز، فساد، دزدی و غارت اعتراض کردند.

فریدون نیکوفر کارگر بازنشسته سندیکای کارگران نیشکر نیشکر هفت تپه در اجتماع بازنشستگان این شرکت سخنرانی کرد و به حکم ظالمانه صادر شده در دادگاه رشت برای شریف محمدی اعتراض کرد.

در کرمانشاه، یکی دیگر از شهرهایی که شاهد اعتراضات همیشگی بازنشستگان است، بازنشستگان تامین اجتماعی در همگامی با بازنشستگان سایر صندوق ها فریاد زدند: درد ما در شما هست، بیایید!

اهواز از جمله شهرهای دیگری است که بازنشستگان آن در اعتراضات یکشنبه ها به طور فعال شرکت می کنند. بازنشستگان اهواز در مقابل اداره کل سازمان تامین اجتماعی خوزستان با خواست اجرای ماده ۹۶ قانون و اجرای فوری همسان سازی ها دست به تجمع زدند.

در اصفهان بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد این شهر دست به تجمع و راهپیمائی زدند.

در دامغان بازنشستگان صنایع فولاد البرز شرقی در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد دامغان دست به تجمع زدند.

همچنین روز گذشته شنبه ۱۶ تیر اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته درپی یک احضاریه، به اتفاق وکیل خود آقای تاج در شعبه ۱۰۲۷ دو دادسرای شهید قدوسی تهران حضور یافت. آقای تاج در برابر قاضی در مقابل اتهامات مطرح شده، دفاعیات لازمه را ارائه داد. مخصوصا تاکید گردید طبق اصل ۲۷ قانون اساسی تجمع حق هر شهروند است و این تجمعات بازنشستگان مربوط به مطالباتی می باشد که سالهاست بی پاسخ مانده است.
تعدادی از بازنشستگان نیز اسماعیل گرامی را در مقابل دادگاه همراهی کردند.

https://akhbar-rooz.com/?p=245516 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
توجه!
توجه!
2 ماه قبل

درود!
زمان حمایت از زندانیان سیاسی فرا رسیده است بخصوص نمایندکان و مبارزان کارگری

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x