یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

زندانیان سیاسی اوین رای ندادند

بنابر اخبار رسیده به کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، امروز ۱۵ تیر زندانیان سیاسی در زندان اوین با تحریم انتخابات مانند دور اول  از رای دادن امتناع نمودند.
رسول بداقی، معلم زندانی، نیز مانند بقیه همبندیان خود در این نمایش شرکت نکرد.

شورای هماهنگی پیش از این با نقد عملکرد و برنامه نامزدهای ریاست‌جمهوری و علل بی رغبتی مردم به صندوق اعلام کرده بود این انتخابات موضوعیت ندارد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله رسول بداقی شده است

مهدی محمودیان، زندانی سیاسی سابق نیز می‌گوید با وجود انتقال صندوق رأی به زندان اوین، «بیش از صد زندانی سیاسی» این زندان حاضر به شرکت در انتخابات نشده‌اند.

آقای محمودیان روز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت مصطفی تاجزاده، عبدالله مومنی، محمد نجفی، علیرضا بهشتی شیرازی، رضا شهابی، رسول بداقی، بهزاد قربانیان‌نژاد، امیرسالار داوودی، نرگس محمدی، فائزه هاشمی، ویدا ربانی، سپیده قلیان، گلرخ ایرایی و مریم یحیوی از زندانیان سیاسی هستند که در دور دوم انتخابات هم شرکت نکرده‌اند.

او در ادامه نوشت که این زندانیان «حاضر به شرکت در این مناسک غیر آزاد و غیر عادلانه نشدند و بر آرمان‌های آزادی‌خواهانهٔ خود ایستادند.»

برخی از زندانیان سیاسی زندان اوین در هفتهٔ گذشته با انتشار بیانیه‌ و نامه‌های سرگشاده اعلام کرده‌ بودند که مانند دور اول انتخابات در دور دوم آن هم شرکت نخواهند کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=245348 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x