سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

آرژانتین ۴ گواتمالا ۱؛ واکنش به  کمیته بین المللی المپیک؛ برای حذف کشتی‌گیران روس؛ گزارش فیفا از شگفتی‌سازان انتخابی جام جهانی در قاره آسیا

نازک بین-کمیته بین‌المللی المپیک هفت کشتی‌گیر دیگر از روسیه را نیز از حضور در بازی‌های المپیک محروم کرد. در ماه آوریل، اوکراین نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرد و خواستار ممانعت از حضور کشتی‌گیران روسیه در بازی‌های المپیک شد به این بهانه که این کشتی‌گیران شرایط بی‌طرفی(در جنگ) را نقض می‌کنند.بر این اساس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به هفت کشتی‌گیر روسیه اجازه شرکت در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس را نداد.در تازه ترین واکنش، کمیته بین المللی المپیک با انتشار لیست جدیدی از واجدین شرایط روسیه، کشتی این کشور را عملا خلع سلاح کرد. در این لیست نامی از عبدالرشید سعدالله‌یف، زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، سرگی سیمینوف و خبیب گادژی ماگمادوف دیده نمی‌شود.در خبر منتشر شده در سایت IOC آمده است: این لیست براساس اطلاعات جدید از منابع مختلف، به ویژه لیست رسمی ورزشکاران وابسته به باشگاه‌های ورزشی ارتش و نیروهای امنیتی که در وب سایت‌های رسمی در روسیه و بلاروس به انتشار رسیده، تهیه شده است.در لیست جدید کمیته بین المللی المپیک، ۱۶ کشتی‌گیر تایید شدند که ۱۰ کشتی‌گیر از روسیه و ۶ نفر از بلاروس هستند. البته این کشتی گیران در صورت کسب مدال المپیک باید بدون پرچم و سرود ملی به روی سکو بروند.ناچین مونگوش، شامیل ممدوف، ارسلان باگایف و عبدالله کوربانوف در کشتی آزاد و در رشته فرنگی آلان اوستایف، ماگومد مورتازالیف به همراه چهار کشتی‌گیر زن مجوز حضور در المپیک را دریافت کرده‌اند.با این شرایط تیم کشتی آزاد روسیه به صورت ناقص راهی پاریس خواهد شد و از آرتور نایفنوف روسی نیز در پاریس خبری نیست. باگایف در وزن ۸۶ کیلوگرم نماینده تزارها است.برای بلاروس نیز یاهور آکولیچ و اولادزیسلائو کازلو در کشتی آزاد و ابوبکر خاسلاخانائو و دیمیتری زاروبسکی به همراه دو کشتی‌گیر زن مجوز شرکت در المپیک پاریس را دریافت کردند.

واکنش شدید رئیس فدراسیون روسیه میخائیل مامیاشویلی:

تا آنجا که من می دانم، این لیست‌های نهایی کمیته بین‌المللی المپیک است. ورزشکاران برجسته ما حذف شدند. متاسفانه کمیته بین‌المللی المپیک از منشور پیروی نمی‌کند و بازی‌ها را به یک ابزار سیاسی تبدیل کرده است. این تصمیم توسط افراد غیرمسئول گرفته می‌شود که به سختی می‌توان آن‌ها را انسان نامید. از آن‌ها می‌توان هر چیزی را انتظار داشت. آن‌ها استدلالی را که طرف روسی ارائه کرده بود کاملاً نادیده گرفتند و طوری تصمیم گرفتند که انگار مالک هر چیزی در این دنیا هستند. برای من دشوار است که بگویم آیا بیانیه کمیته ملی المپیک اوکراین تأثیری داشته است یا خیر. اما بی‌سابقه است که کمیته کار خود را نه بر اساس منشور، بلکه بر اساس برخی محکومیت‌های غیرانسانی انجام دهد. ورزش نمی‌تواند به این شکل توسعه یابد

گزارش فیفا از شگفتی‌سازان انتخابی جام جهانی در قاره آسیا

سایت فیفا در گزارشی به تیم‌های شگفتی‌ساز انتخابی جام جهانی در قاره آسیا پرداخت. کره شمالی، کویت، قرقیزستان و فلسطین شگفتی‌سازان انتخابی جام جهانی در قاره آسیا بودند که توانستند به دور سوم راه پیدا کنند.با پایان یافتن دور دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۶، اکنون ۱۸ تیم د ر دور سوم با هم رقابت خواهند کرد تا ۶ تیم راه یافته در وهله نخست به جام جهانی مشخص شوند.

کره شمالی

کره شمالی که از سال ۲۰۱۰ نتوانسته به جام جهانی صعود کند، همه را با عملکرد قدرتمندش در این دوره غافلگیر کرده و انسجام و روحیه جنگندگی واقعی را به نمایش گذاشته است. این تیم با پیروزی مقابل سوریه و میانمار توانست بعد از ژاپن به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شود.

فلسطین

صعود تاریخی به دور سوم نشانه پیشرفت قابل توجهی است که فوتبال فلسطین در دوران مربیگری مکرم دابوب تونسی داشته است. علی‌رغم تمام چالش‌هایی که تیم با آن روبرو بود، آنها عملکرد بسیار خوبی داشتند تا مقام دوم گروه خود را کسب کنند.

کویت

اگرچه کویت تاریخ قابل احترامی در فوتبال دارد اما نتایج و عملکرد آنها در سال‌های اخیر ناامیدکننده بود. این تیم به رتبه ۱۳۹ رده‌بندی جهانی سقوط کرد و نتوانست به جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند. با این حال در آخرین بازی‌های مقدماتی کویتی‌ها عزم واقعی خود را برای بازگشت به دوران خوب گذشته نشان دادند.

قرقیزستان

قرقیزستان پس از اینکه در گروه خود با ۱۱ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و تنها در یک بازی شکست خورد، به دور سوم راه یافت. آنها همچنین عمان را در خانه شکست دادند و در مسقط با این تیم به تساوی رسیدند.

قرعه‌کشی مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا ۷ تیر در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار خواهد شد. بازی‌های این مرحله نیز از ۱۵ شهریور در ۳ گروه ۶ تیمی آغاز خواهد شد.

کسب ۲ طلا و ۲ نقره دیگر

کسب ۲ طلا و ۲ نقره دیگر در نوبت صبح روز پایانی مسابقات آبهای آرام قهرمانی زیر ٢٣ سال و جوانان آسیا در تایلند جمع مدال‌های نمایندگان کشورمان به ۱۴ رسید. به نقل از ایرنا، مسابقات آبهای آرام قهرمانی زیر ۲۳ سال و جوانان روزهای ۲۵ تا ۲۷ خرداد در پاتایا تایلند برگزار می‌شود. تیم ایران با ١٨ ورزشکار و ۴ مربی در بخش بانوان و مردان در رشته کانو و کایاک در این رقابت‌ها حاضر است.نتایج نمایندگان کشورمان در مسابقات نوبت صبح روز یکشنبه به این شرح است:

هستی ناصری و زهرا مطهر در کانوی دونفره ۲۰۰ متر بانوان زیر ۲۳ سال در مسابقه نیمه‌نهایی با رقبایی از هند و تایلند رقابت کردند و در پایان با زمان ۴۸.۵۲۹ ثانیه دوم و راهی فینال شدند. در این رقابت نمایندگان تایلند و هند اول و سوم شدند.

ثنا زارع در کانوی یک‌نفره ۲۰۰ متر بانوان جوانان در مرحله نیمه‌نهایی با رقبایی از کره‌جنوبی، کامبوج، میانمار و تایلند رقابت کرد و در پایان با زمان ۵۵.۸۹۹ ثانیه چهارم شد و از راه‌یابی به فینال بازماند. در این رقابت نمایندگان تایلند، کره و میانمار اول تا سوم شدند.

هورام قاسمی در کانوی یک‌نفره ۲۰۰ متر مردان جوانان در مرحله نیمه‌نهایی با رقبایی از اندونزی، هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی و ویتنام رقابت کرد و در پایان با زمان ۴۶.۹۳۹ ثانیه چهارم شد و از راه‌یابی به فینال بازماند. نمایندگان ویتنام، کره و اندونزی اول تا سوم شدند.

هدیه خیرآبادی در کانوی یک‌نفره ۲۰۰ متر بانوان زیر ۲۳ سال در مسابقه فینال با رقبایی از تایلند، ازبکستان، هند، قزاقستان و ویتنام رقابت کرد و در پایان با زمان ۵۰.۲۱۹ ثانیه پنجم شد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان، ویتنام و قزاقستان اول تا سوم شدند.

تانیا کارگرپور و عباس حسینی در کایاک دونفره ۵۰۰ متر میکس زیر ۲۳ سال در مسابقه فینال با رقبایی از قزاقستان، ویتنام، ازبکستان، قرقیزستان و تایلند رقابت کردند و در پایان با زمان ۱:۳۹.۸۴۹ دقیقه در جایگاه نخست ایستادند و صاحب مدال طلا شدند. نمایندگان ازبکستان و تایلند مدال نقره و برنز گرفتند.

زهرا مطهر و محمد عباسی در کانوی دونفره ۵۰۰ متر میکس زیر ۲۳ سال در مسابقه فینال با رقبایی از قزاقستان، ویتنام، ازبکستان، هند و تایلند رقابت کردند و در پایان با زمان ۱:۵۸.۵۳۱ دقیقه در جایگاه چهارم ایستادند. در این رقابت نمایندگان تایلند، ازبکستان و قزاقستان صاحب مدال شدند.

الناز شفعیان و تانیا کارگرپور در کایاک دونفره ۵۰۰ متر بانوان زیر ۲۳ سال در مسابقه فینال با رقبایی از قزاقستان، ویتنام، ازبکستان و تایلند رقابت کردند و در پایان با زمان ۱:۴۹.۶۷۱ دقیقه در جایگاه نخست ایستادند و مدال طلا بر گردن آویختند. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و تایلند صاحب مدال نقره و برنز شدند.

تیم کایاک چهار نفره مردان ایران با ترکیب عباس حسینی، یزدان زراعت‌کار، امیررضا برزگر و امیررضا اولادیان در مسابقه فینال ۵۰۰ متر با رقبایی از قزاقستان، سنگاپور، ازبکستان، هند و چین‌تایپه رقابت کردند و در پایان با زمان ۱:۲۶.۴۷۰ دقیقه در جایگاه دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و قزاقستان صاحب مدال طلا و برنز شدند.

ارشین رضانژاد و ترنم اکبرزاده در مسابقه فینال کایاک دونفره ۵۰۰ متر بانوان جوانان با رقبایی از قزاقستان، ویتنام، ازبکستان، تایلند و چین‌تایپه رقابت کردند و در پایان با زمان ۱:۵۱.۵۸۳دقیقه در جایگاه دوم ایستادند و صاحب مدال نقره شد. نمایندگان قزاقستان و ویتنام صاحب مدال طلا و برنز شدند.

آرژانتین ۴ گواتمالا ۱

بازیکنان تیم ملی فوتبال آرژانتین با شعار «قهرمانی در یک کوپای دیگر با لیونل مسی همه امید من است»، به پیشواز رقابت‌های جام ملت‌های آمریکا جنوبی رفتند. تیم ملی فوتبال آرژانتین که خود را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آمریکا جنوبی (کوپا آمریکا) آماده می‌کند در آخرین دیدار دوستانه خود بامداد روز شنبه موفق شدند با نتیجه ۴ بر یک گواتمالا را مغلوب کنند.

لیونل مسی(۲) و لائوتارو مارتینز(۲) گل‌های آلبی سلسته را در این دیدار به ثمر رساندند.

گروه‌بندی ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: انگلیس، اسلوونی، دانمارک و صربستان
گروه D: هلند، فرانسه، لهستان و اتریش
گروه E: بلژیک، اسلواکی، اوکراین و رومانی
گروه F: پرتغال، چک، گرجستان و ترکیه

بازیهای مرحله گروهی:

جمعه ۲۵ خرداد:گروه A: آلمان – اسکاتلند (ورزشگاه آلیانتس آرنا مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰). نتیجه: آلمان ۴ اسکاتلند صفر

شنبه ۲۶ خرداد

گروه A: مجارستان – سوئیس (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۱۶:۳۰). نتیجه بازی: مجارستان ۱ سوئیس ۳

گروه B: اسپانیا – کرواسی (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۰:۳۰). نتیجه بازی: اسپانیا ۳ کرواسی صفر

گروه B: ایتالیا – آلبانی (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰). نتیجه بازی: ایتالیا ۲ آلبانی ۱

یکشنبه ۲۷ خرداد

گروه D: لهستان – هلند (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه C: اسلوونی – دانمارک (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه C: صربستان – انگلیس (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۳:۳۰)

دوشنبه ۲۸ خرداد

گروه E: رومانی – اوکراین (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه E: بلژیک – اسلواکی (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه D: اتریش – فرانسه (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۲۳:۳۰)

سه‌شنبه ۲۹ خرداد

گروه F: ترکیه – گرجستان (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه F: پرتغال – کرواسی (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۳:۳۰)

دور دوم یورو ۲۰۲۴ (چهارشنبه ۳۰ خرداد)

گروه B: کرواسی – آلبانی (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه A: آلمان – مجارستان (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه A: اسکاتلند – سوئیس (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

پنجشنبه ۳۱ خرداد

گروه C: اسلوونی – صربستان (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه C: دانمارک – انگلیس (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه B: اسپانیا – ایتالیا (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

جمعه اول تیر

گروه E: اسلواکی – اوکراین (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه D: لهستان – اتریش (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه D: هلند – فرانسه (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۲ تیر

گروه F: گرجستان – جمهوری چک (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه F: ترکیه – پرتغال (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه E: بلژیک – رومانی (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

دور سوم یورو ۲۰۲۴

(یکشنبه ۳ تیر)

گروه A: سوئیس – آلمان (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه A: اسکاتلند – مجارستان (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۴ تیر

گروه B: کرواسی – ایتالیا (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه B: آلبانی – اسپانیا (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۵ تیر

گروه D: هلند – اتریش (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه D: فرانسه – لهستان (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه C: انگلیس – اسلوونی (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه C: دانمارک – صربستان (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۶ تیر

گروه E: اسلواکی – رومانی (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه E: اوکراین – بلژیک (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه F: جمهوری چک – ترکیه (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه F: گرجستان – پرتغال (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴
شنبه ۹ تیر
بازی ۳۸: تیم دوم گروه A – تیم دوم گروه B (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۳۷: تیم اول گروه A – تیم سوم گروه C (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۱۰ تیر

بازی ۴۰: تیم اول گروه C – تیم سوم یکی از گروه‌های D، E یا F (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۳۹: تیم اول گروه B – تیم سوم یکی از گروه‌های A، D، E یا F (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰

دوشنبه ۱۱ تیر

بازی ۴۲: تیم دوم گروه D – تیم دوم گروه E (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۱: تیم اول گروه F – تیم سوم یکی از سه گروه A، B یا C (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۱۲ تیر

بازی ۴۳: تیم اول گروه E – تیم سوم یکی از گروه‌های A، B، C یا D (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۴: تیم اول گروه D – تیم دوم گروه F (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴
جمعه ۱۵ تیر
بازی ۴۵: برنده بازی ۳۹ – برنده بازی ۳۷ (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۶: برنده بازی ۴۱ – برنده بازی ۴۲ (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۱۶ تیر

بازی ۴۸: برنده بازی ۴۰ – برنده بازی ۳۸ (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۷: برنده بازی ۴۳ – برنده بازی ۴۴ (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴
سه‌شنبه ۱۹ تیر
بازی ۴۹: برنده بازی ۴۵ – برنده بازی ۴۶ (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۲۰ تیر

بازی ۵۰: برنده بازی ۴۷ – برنده بازی ۴۸ (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰)

دیدار فینال یورو ۲۰۲۴
یکشنبه ۲۴ تیر

بازی ۵۱: برنده بازی ۴۹ – برنده بازی ۵۰ (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۲:۳۰)

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=243881 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x