شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

مسابقات دوومیدانی آسیا: مدال طلای حسین رسولی و مهدی صابری؛ راه اندازی لیگ قهرمانان فوتبال بانوان آسیا؛ پیروزی ۵ بر یک آلمان بر اسکاتلند؛

نازک بینسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) جزئیاتی از اولین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان بانوان آسیا که از فصل ۲۵-۲۰۲۴ آغاز می‌شود، اعلام کرد.مطابق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، هشت کشور برتر آسیا (بر مبنای رده‌بندی تیم‌های ملی بانوان در رده‌بندی فیفا) یک نماینده در مرحله گروهی مسابقات خواهند داشت و چهار  تیم دیگری که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، در مرحله مقدماتی تعیین خواهند شد. ۱۴ تیم در دور انتخابی (شامل دو گروه چهار تیمی و دو گروه سه تیمی) با هم رقابت می‌کنند که صدرنشینان این گروه‌ها، به مرحله گروهی لیگ قهرمانان بانوان آسیا صعود خواهند کرد. اردن، مالزی، عربستان و تایلند در دور مقدماتی و چین و ویتنام (به اضافه یک کشور دیگر که هنوز مشخص نشده)، میزبانی بازی‌های هر گروه دور گروهی لیگ قهرمانان بانوان را بر عهده خواهند داشت.با اعلام AFC، تیم‌های حاضر در مرحله گروهی حداقل ۱۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند و پاداش تیم قهرمان حدوداً به رقم به ۱.۳ میلیون دلار می‌رسد.

زمان برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان بانوان آسیا در فصل ۲۵-۲۰۲۴ به شرح زیر است:

مرحله مقدماتی: ۴ تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
مرحله گروهی: ۱۵ مهر تا ۲۱ مهر ۱۴۰۳
مرحله یک چهارم نهایی (به‌صورت تک بازی با میزبانی تیمی که در دور گروهی رتبه بهتری کسب کرده است): ۲ و ۳ فروردین ۱۴۰۴
نیمه نهایی و فینال: ۳۱ اردیبهشت تا سوم خرداد ۱۴۰۴

مدال طلای حسین رسولی در پرتاب دیسک قهرمانی آسیا

در نخستین دوره مسابقات پرتاب‌های قهرمانی آسیا، حسین رسولی با قرار گرفتن در جایگاه نخست مدال طلای پرتاب دیسک را کسب کرد. به گزارش ایسنا، در جریان برگزاری اولین روز از نخستین دوره رقابتهای دوومیدانی پرتاب‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور کره حنوبی  در حال برگزاری است، حسین رسولی قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو موفق شد در رقابت با همه رقبای آسیایی خود، قهرمان ماده پرتاب دیسک شود.رسولی توانست با پرتابی به مسافت ۵۹.۰۴ متر با پیشی گرفتن از همه شرکت کنندگان در این  رقابت عنوان نخست و مدال طلای ماده پرتاب دیسک را از آن خود کند. پس از رسولی، پرتابگر قطری با ثبت حد نصاب۵۸.۹۸ متر نایب قهرمان شد وورزشکار چینی نیز با  ثبت رکورد ۵۸.۶۳ متر در جایگاه سوم ایستاد.

مهدی صابری در پرتاب وزنه آسیا طلایی شد

در جریان برگزاری اولین روز از نخستین دوره رقابتهای دوومیدانی پرتاب‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور کره جنوبی در حال برگزاری است، مهدی صابری پرتابگر وزنه ایران موفق شد در رقابت با سایر رقبای آسیایی خود، قهرمان ماده پرتاب وزنه شود.صابری توانست با ثبت حد نصاب ۱۹.۲۷ متر عنوان نخست و مدال طلای ماده پرتاب وزنه را از آن خود کند و بر بام قاره آسیا بایستد.پس از مهدی صابری پرتابگر چینی با ثبت حد نصاب ۱۹.۲۶متر نایب قهرمان شد و پرتابگر فیلیپینی با ثبت رکورد ۱۹.۲۲متر در جایگاه سوم ایستاد.نخستین دوره مسابقات‌پرتاب‌های قهرمانی آسیا ،میزبانی کشور کره جنوبی برگزار می‌گردد.

خروج فیفا از هتل اشرافی پاریس؛ نارضایتی از مالیات‌های سنگین فرانسه

فیفا به زودی از هتل اشرافی و مشهور «دولا مارین» خارج می‌شود.علت آن خروج و انصراف تعداد زیادی از کارمندان از کار در فرانسه اعلام شده است. مالیات‌های سنگین تمایل کارمندان و عوامل فیفا برای فعالیت‌ در پایتخت فرانسه را کم کرده و حالا با کاهش تعداد کارمندان، فیفا قصد دارد مکان کوچک‌تری را برای فعالیت دفتر خود در پاریس انتخاب کند. هتل دولا مارین ۲۵۰ سال قدمت دارد و یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی فرانسه به شمار می‌رود. دفتر فیفا در هتل دولا مارین در سال ۲۰۲۱ توسط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه افتتاح شد. تنها یکی از ۱۲ دفتر جدید فیفا در سراسر جهان به شمار می‌رود. جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال افتتاح مراکز اداری جدید فیفا در کشورهای مختلف را گامی در راه بین‌المللی و جهانی‌سازی واقعی فوتبال قلمداد کرد. فیفا در سال ۱۹۰۴ در شهر پاریس افتتاح شد و دفتر مرکزی این نهاد سیاست‌گذار تا سال ۱۹۳۲ در پایتخت فرانسه قرار داشت. هتل دولا مارین قرار بود پایگاه فعالیت‌های فیفا در زمینه توسعه فوتبال باشد؛ از جمله طرح پیشرفت فوتبال که به کشورهای عضو کمک‌های فنی و اقتصادی می‌رساند تا از پیشرفت ورزش برتر در تک‌تک کشورهای جهان اطمینان حاصل شود. بخشی از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری فیفا هم در پاریس انجام می‌شود و بسیاری از مذاکرات این نهاد عالی با طرف‌ قراردادهای فرانسوی‌زبان از سراسر دنیا طی ۳ سال گذشته در هتل دولا مارین، واقع در ضلع شمالی میدان مشهور کنکورد شکل می‌گیرد. بعد از اعاده امتیاز مکان بازمانده از قرن هجدهم، شخص امانوئل مکرون آنجا را به فیفا پیشنهاد داد. 

دفتر فیفا در انتهای ماه جاری میلادی از این هتل نقل مکان می‌کند و در مکان کوچک‌تری در میدان کونکورد به کار ادامه خواهد داد. علت اصلی این اقدام کاهش نفرات کارکنان به دلیل فشار مالیاتی عنوان شده. دفتر پاریس فیفا ۳ سال پیش با حضور ۳۵ کارمند افتتاح شد و همگی از زوریخ سوئیس عازم پاریس شدند. آنها امیدوار بودند به دلیل کار برای فیفا از مالیات‌های سنگین دولت فرانسه معاف شوند. نرخ‌های مالیاتی متفاوت سطح درآمد کارمندان را نسبت به دریافتی آنها در سوئیس تا ۳۵ درصد کاهش می‌داد؛ به عبارت دیگر کارمندان با قبول پیشنهاد فیفا برای کار در فرانسه، عملاً یک‌سوم درآمد خود را به نفع حکومت فرانسه از دست دادند. مکرون با هدف جلب رضایت فیفا لایحه‌ای برای بخشش یا معافیت‌ مالیاتی فدراسیون‌های بین‌المللی که به فرانسه می‌آیند، مطرح کرد اما این طرح با انتقادات شدید روبه‌رو شد و شورای قانون اساسی فرانسه آن را مغایر با قانون تشخیص داد. این موضوع به افزایش نارضایتی و استعفای کارمندان بیشتر انجامید. گاردین گزارش داده از ۳۵ کارمند اصلی دفتر پاریس تنها ۵ نفر همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و تعدادی از آنها هم با نفرات جدید جابه‌جا شده‌اند. یکی از منابع به این نشریه خبر داده: « غیرمنطقی بود کارمندان مجبور به نقض قراردادهای خود در سوئیس شدند؛ بدون آنکه بدانند در فرانسه چه شرایطی انتظار آنها را می‌کشد. در پاریس سطح درآمد آنها بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد.»

پیروزی ۵ بر یک  آلمان بر اسکاتلند

سرانجام شمارش معکوس به پایان رسید و با سوت آغاز کلمان پورتن فرانسوی از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه‌شب، رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با نبرد آلمان و فرانسه در مسابقه افتتاحیه در ورزشگاه آلیانس آره‌نا مونیخ شروع شد.آلمان و اسکاتلند که در گروه Aقرار دارند، در حالی به مصاف هم رفتند که ژرمن‌ها با یولیان‌ ناگلزمان به دنبال جبران نتایج چند سال اخیر و بازگشت به اوج هستند. به خصوص که به عنوان یکی از مدعیان جام و میزبان، جنگ سختی را برای قهرمانی در پیش دارند تا اجازه ندهند جام از خانه خارج شود.پورتیوس هم با دریافت کارت قرمز اخراج شد تا کار اسکاتلند با ۱۰ نفره شدن سخت‌تر هم بشود.کای هاورتز پشت توپ ایستاد و توپ را وارد دروازه آنگس گان کرد تا نیمه اول با برتری ۳ بر صفر آلمان برابر اسکاتلند با پایان برسد.نیمه دوم را هم آلمان طوفانی آغاز کرد و اسکاتلند با توجه به داشتن یک یار کمتر به دنبال این بود که گل کمتری دریافت کند.با این حال در دقیقا ۶۸ نیکلاس فولکروگ بار دیگر دروزاه اسکاتلند را باز کرد تا آلمان ۴ بر صفر پیش بیفتد.فولکروگ در دقیقه ۷۶ هم گلزنی کرد اما داور پس از بازبینی توسط VAR، گل را مردود اعلام کرد.در ادامه در دقیقه ۸۷، اسکاتلند توانست با گل به خودی آنتونیو رودیگر، تنها یکی از گل‌های خورده را جبران کند. امره‌جان در دقیقه ۳+۹۰ توانست گل پنجم آلمان را هم وارد دروازه اسکاتلند کند تا شاگردان ناگلزمان یک خط‌ونشان سخت برای سایر مدعیان بکشند.در نهایت آلمان توانست با نتیجه ۵ بر یک، اسکاتلند را در بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ شکست دهد و شروع مقتدرانه‌ای در مسابقات داشته باشد.

گروه‌بندی ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: انگلیس، اسلوونی، دانمارک و صربستان
گروه D: هلند، فرانسه، لهستان و اتریش
گروه E: بلژیک، اسلواکی، اوکراین و رومانی
گروه F: پرتغال، چک، گرجستان و ترکیه

بازیهای مرحله گروهی:

جمعه ۲۵ خرداد:گروه A: آلمان – اسکاتلند (ورزشگاه آلیانتس آرنا مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰). نتیجه: آلمان ۵ اسکاتلند ۱

شنبه ۲۶ خرداد

گروه A: مجارستان – سوئیس (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه B: اسپانیا – کرواسی (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۰:۳۰)

گروه B: ایتالیا – آلبانی (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۲۷ خرداد

گروه D: لهستان – هلند (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه C: اسلوونی – دانمارک (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه C: صربستان – انگلیس (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۳:۳۰)

دوشنبه ۲۸ خرداد

گروه E: رومانی – اوکراین (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه E: بلژیک – اسلواکی (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه D: اتریش – فرانسه (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۲۳:۳۰)

سه‌شنبه ۲۹ خرداد

گروه F: ترکیه – گرجستان (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه F: پرتغال – کرواسی (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۳:۳۰)

دور دوم یورو ۲۰۲۴ (چهارشنبه ۳۰ خرداد)

گروه B: کرواسی – آلبانی (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه A: آلمان – مجارستان (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه A: اسکاتلند – سوئیس (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

پنجشنبه ۳۱ خرداد

گروه C: اسلوونی – صربستان (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه C: دانمارک – انگلیس (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه B: اسپانیا – ایتالیا (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

جمعه اول تیر

گروه E: اسلواکی – اوکراین (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه D: لهستان – اتریش (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه D: هلند – فرانسه (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۲ تیر

گروه F: گرجستان – جمهوری چک (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه F: ترکیه – پرتغال (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه E: بلژیک – رومانی (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

دور سوم یورو ۲۰۲۴

(یکشنبه ۳ تیر)

گروه A: سوئیس – آلمان (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه A: اسکاتلند – مجارستان (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۴ تیر

گروه B: کرواسی – ایتالیا (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه B: آلبانی – اسپانیا (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۵ تیر

گروه D: هلند – اتریش (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه D: فرانسه – لهستان (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه C: انگلیس – اسلوونی (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه C: دانمارک – صربستان (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۶ تیر

گروه E: اسلواکی – رومانی (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه E: اوکراین – بلژیک (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه F: جمهوری چک – ترکیه (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه F: گرجستان – پرتغال (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴
شنبه ۹ تیر
بازی ۳۸: تیم دوم گروه A – تیم دوم گروه B (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۳۷: تیم اول گروه A – تیم سوم گروه C (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۱۰ تیر

بازی ۴۰: تیم اول گروه C – تیم سوم یکی از گروه‌های D، E یا F (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۳۹: تیم اول گروه B – تیم سوم یکی از گروه‌های A، D، E یا F (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰

دوشنبه ۱۱ تیر

بازی ۴۲: تیم دوم گروه D – تیم دوم گروه E (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۱: تیم اول گروه F – تیم سوم یکی از سه گروه A، B یا C (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۱۲ تیر

بازی ۴۳: تیم اول گروه E – تیم سوم یکی از گروه‌های A، B، C یا D (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۴: تیم اول گروه D – تیم دوم گروه F (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴
جمعه ۱۵ تیر
بازی ۴۵: برنده بازی ۳۹ – برنده بازی ۳۷ (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۶: برنده بازی ۴۱ – برنده بازی ۴۲ (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۱۶ تیر

بازی ۴۸: برنده بازی ۴۰ – برنده بازی ۳۸ (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۷: برنده بازی ۴۳ – برنده بازی ۴۴ (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴
سه‌شنبه ۱۹ تیر
بازی ۴۹: برنده بازی ۴۵ – برنده بازی ۴۶ (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۲۰ تیر

بازی ۵۰: برنده بازی ۴۷ – برنده بازی ۴۸ (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰)

دیدار فینال یورو ۲۰۲۴
یکشنبه ۲۴ تیر

بازی ۵۱: برنده بازی ۴۹ – برنده بازی ۵۰ (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۲:۳۰)

https://akhbar-rooz.com/?p=243775 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x