سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

درگذشت فریدون منتقمی، یکی از دبیران سابق کنفدراسیون محصلین ودانشجویان ایرانی (اتحادیه ملی)

با کمال تاسف و تأثر با خبر شدیم که دوستِ هم رزممان فریدون منتقمی، یکی از دبیر سابق “کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی – اتحادیه ملی” روز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری سرطان چشم از جهان فرو بست.

زنده یاد فریدون منتقمی در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۲۳ درشهر گرگان در یک خانواده متوسط دیده بر جهان گشود. وی دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران به پایان رساند و پس‌از اخذ دیپلم از دبیرستان هدف، جهت ادامه تحصیل راهی کشور آلمان شد. او که از دوران کودکی تحت تاثیر افکار ضد استبدادی و دموکراتیک خانواده بویژه مادر قرار گرفته بود، آموخت که زندگی محل پیکار علیه بی عدالتی و ظلم است، لذا خیلی زود در دوران دبیرستان قدم به عرصه فعالیت و مبارزات سیاسی و اجتماعی گذارد. به همین دلیل او پس از ورود به شهر مونیخ در سال ۱۳۴۳ بدون درنگ به صفوف مبارزات ملی و دموکراتیکِ ضد رژیم ستمشاهی و وابسته به امپریالیسم حاکم بر ایران پیوست و به سرعت به عضویت سازمان دانشجویان شهر مونیخ، وابسته به کنفدراسیون جهانی درامد و تا انقلاب بهمن ۱۳۵۷ عضو فعال این جنبش درخشان جهانی باقی ماند.

فریدون منتقمی یکی از فعالان پر انرژی، پرکار و خستگی ناپذیر واحد کنفدراسیونی شهر مونیخ و بعدها شهر گیسن در مرکز آلمان بود. او که به عنوان نماینده سازمان به کنگره های کنفدراسیون اعزام می‌شد، فعالانه و خلاقانه در بحث ها شرکت می جست.
فریدون منتقمی که از سال ۱۹۷۳ تا ۷۴ به سمت دبیر فرهنگی کنفدراسیون برگزیده شده بود با پشتکار و انرژی فراوان، علاوه بر فعالیت های فرهنگی جاری نظیر سمینار ها و جلسات فرهنگی و …دو اثر ارزنده از خود به یادگار گذارد.اولین صفحه گرامافون سرود کاروان (گالیا) بر گرفته از شعر گالیا سروده هوشنگ ابتهاج بود. در این اثر زیبا و ارزنده که توسط گروه کر واحد کنفدراسیونی شهر مونیخ اجرا شد، فریدون با دکلمه رزم گونه ای این شعر را در اجرای کر همراهی کرد.
دومی کتاب پر محتوای نامه پارسی، ارگان فرهنگی کنفدراسیون حاوی مقالات سیاسی، اجتماعی، ادبی و داستان‌های متنوع و پر محتوا بود.
علاوه بر این او در سال ۲۰۱۰ ابتکار عمل برگزاری نشست یادمان پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی را در دست گرفت و جهت تدارک آن، کمیته ای در شهر ماینس تشکیل داد که نزدیک دو ماه فعال بود و زمینه را ازهر جهت برای برگذاری هرچه موفق تر ان آماده کرد.
در این نشست که در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۳ در خانه جوانان شهر فرانکفورت(محل برگزاری کنگره های کنفدراسیون در دوران حیاتش) برگزار شد، بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای ضد امپریالیستی، ضد استبدادی و دموکرات، بویژه اعضا و فعالان سابق کنفدراسیون شرکت جستند.
این نشست که به منظور ارج نهادن به مبارزات درخشان یک نسل از دانشجویان در نظر گرفته شده بود، با ۷ ساعت برنامه های متنوع با موفقیت هرچه تمام تر برگزار شد و از طریق دنیای مجازی انعکاسی وسیع یافت وفریدون منتقمی در تدارک و -برگزاری آن نقش مهمی ایفا کرد درواقع می توان ادعا کرد که با این نشست، بار دیگر قدرت و اهمیت کنفدراسیون به نمایش گذارده شد.
فریدون منتقمی یکی از مبارزین سختکوش و خستگی ناپذیر علیه امپریالیسم، ارتجاع، استبداد و برای استقرار دموکراسی و عدالت در میهن ما ایران بی وقفه تلاش می کرد.و به همین دلیل او جهت تحقق اهداف فوق به صورت خستگی ناپذیر در صفوف کنفدراسیون مبارزه کرد.

دبیران سابق کنفدراسیون فقدان این دوست مبارز را به خانواده او و همه مبارزان راه آزادی و دمکراسی برای ایران تسلیت می گویند ویادش را گرامی می دارند.

دبیران سابق کنفدراسیون محصلین و دانشجویان ایرانی (اتحادیه ملی):
دکتر بهمن نیرومند
بهروز بیات
فرامرز افشار
مجید زربخش
هرمز صمیمی
کاظم کردوانی

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=243719 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الف باران
الف باران
4 ماه قبل

برگرفته از توفان ۲۹۱ ، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمیته مرکزی حزب کار ایران ( توفان ) یکی از آعضاء رهبری و مومن و معتقد و پایدار خویش را از دست داد و این ضایعه ای بزرگ برای جنبش کمونیستی ایران و همه انقلابیون راستین نیز محسوب میشود . نگرشی به زندگی رفیق فریدون منتقمی و تلاشش برای تقویت و گسترش حزب و فعالیت حزبی در شرایط سخت مرگ و زندگی الهام بخش حزب ماست تا از این پایداری و اصولیت حزبی بیآموزیم و آن را به نسل جوان کمونیست منتقل کنیم .
کمیته مرکزی حزب کارایران ( توفان ) این ضایعه بزرگ را به همسر همرزمش و دخترش و اعضاء خانواده و بستگان نزدیک صمیمانه تسلیت می گوید و برایشان صبر و آرامش آرزومند است .
یاد رفیق گرانقدر ما، فریدون منتقمی یکی از تئوریسینهای برجسته عضو رهبری حزب کار ایران جاودان و راهش پر رهروان باد !

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x