شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

اسلوونی هم کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

دولت اسلوونی هفته گذشته طرحش را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین نهایی کرد و این پیشنهاد را برای تصویب نهایی به پارلمان این کشور فرستاد که برای اجرایی شدن این تصمیم لازم بود.

نمایندگان پارلمان اسلوونی روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد/ ۴ ژوئن با ۵۲ رأی موافق و بدون رأی مخالف به رسمیت شناختن کشور فلسطین را تصویب کردند. پارلمان اسلوونی ۹۰ کرسی رأی دارد و بقیه نمایندگان مجلس در رأی گیری حضور نداشتند.

پس از تأیید پارلمان، تانیا فاجون، وزیر امور خارجه اسلوونی در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «مردم عزیز فلسطین، تصمیم نهایی امروز اسلوونی پیام امید و صلح در خاورمیانه است. اسلوونی خستگی ناپذیر به کار بر روی تأمین امنیت هر دو ملت، فلسطین و اسرائیل ادامه خواهد داد.»

تصمیم اسلوونی چند روز پس از آن اتخاذ شد که اسپانیا، نروژ و ایرلند کشور فلسطین را به رسمیت شناختند، اقدامی که اسرائیل آن را محکوم کرد.

رابرت گلوب، نخست وزیر اسلوونی پیش از رأی گیری روز سه شنبه به قانونگذاران گفت: «ما در فوریه امسال با متحدان خود درباره به رسمیت شناختن فلسطین صحبت کردیم. در آن زمان، ارزیابی این بود که زمان آن هنوز فرا نرسیده است… ما هشدار دادیم که ما، اروپا، وظیفه داریم که اقدام کنیم.»

حزب دموکراتیک اسلوونی، که اپوزیسیون دست راستی دولت است با این به رسمیت شناخته شدن مخالف است. این حزب راست‌گرا خواستار برگزاری همه‌پرسی در مورد این موضوع شده بود که پارلمان آن را رد کرد. اسلوونی ابتدا روند به رسمیت شناختن را در اوایل ماه مه آغاز کرد، اما گفت که تا بهبود وضعیت در جنگ جاری اسرائیل و حماس در غزه صبر خواهد کرد. گلوب توضیح داده است که در واکنش به حملات اخیر اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه که باعث آوارگی بیش از یک میلیون فلسطینی شده است، این روند را تسریع کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=242911 لينک کوتاه

4.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x