سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

روزنامه اومانیته توماج صالحی را به عنوان «مرد روز» خود برگزید

روزنامه اومانیته عنوان «مرد روز» روز جمعه خود را به توماج صالحی اختصاص داد و نوشت: توماج صالحی، رپر ایرانی و صدای جنبش “زن! زندگی! آزادی!” به مرگ محکوم شد.

در متن خبر این روزنامه ی فرانسوی آمده است: توماج صالحی، رپر ۳۳ ساله ایرانی، روز چهارشنبه، ۲۴ آوریل، به دلیل حمایت از جنبش اعتراضی “زن! زندگی! آزادی!” که پس از مرگ مهسا امینی در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز شد، به مرگ محکوم شد.

به گفته وکیل او، امیر رئیسیان، دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اتهام “افساد فی الارض”، یکی از سنگین‌ترین اتهامات در ایران، به مرگ محکوم کرده است.

دادگاه توماج صالحی را متهم به “تحریک به فتنه، تجمع، توطئه، تبلیغ علیه نظام و فراخوان به شورش” کرده بود. اعتراض ها که به شدت سرکوب شده‌اند، ماه‌ها ادامه داشته و در پس‌زمینه نارضایتی‌های عمومی و مشکلات اقتصادی شکل گرفته‌اند.

زنان ایرانی با اجبار به پوشیدن حجاب و سرکوب‌هایی که متحمل می‌شوند مبارزه می‌کنند. جامعه مدنی، به ویژه جوانان، با نظم تئوکراتیک ناشی از انقلاب ۱۹۷۹ وداع کرده اند.

توماج صالحی به عنوان چهره برجسته این جنبش اعتراضی، در متن‌های خود بی‌پروا به مشکلات روزمره در ایران، بی‌عدالتی‌های اجتماعی و فعالیت‌های اعتراضی علیه جمهوری اسلامی پرداخته است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=239651 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x