شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۰۴ کارگر در استان مازندران جان خود را در سر کار از دست دادند

علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران پنج‌شنبه ۲۸ دی گفت: «۱۰۴ نفر، شامل ۱۰۳ مرد و یک زن، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بر اثر حوادث کار در این استان جان خود را از دست دادند.»

عباسی افزود: «این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.»

براین اساس، ساری با ۱۷ مورد مرگ بر اثر حوادث کار، آمل با ۱۳ مورد و تنکابن با ۱۰ مورد بیشترین فوتی‌ها و کلاردشت و فریدون‌کنار هر کدام با دو مورد فوتی، ‌ کمترین تعداد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

به‌گفته علی عباسی، بیشترین موارد مرگ در حوادث کار با ۴۴ نفر مربوط به سقوط از بلندی می‌شود و پس از آن، برق‌گرفتگی با ۲۷ نفر، اصابت جسم سخت با ۱۴ نفر و سایر موارد با ۱۲ نفر قرار دارند.

همچنین سنین ۴۰ تا ۴۱ سال با ۲۷ مورد بیشترین فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با هفت فوتی کمترین آمار را داشتند. سنین ۴۱ تا ۵۰ سال هم بیشترین فوتی را به خود اختصاص دادند.

عباسی براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان مازندران افزود در مدت این ۹ ماه ۶۶۱ کارگر شامل ۶۱۹ مرد و ۴۲ زن بر اثر حوادث کار مصدوم شدند و به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشت.

سازمان پزشکی قانونی ایران در گزارشی از افزایش ۱۵ درصدی حوادث کاری مرگبار در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داده بود. بر بنیاد این گزارش طی شش ماه یک‌هزار و ۷۷ کارگر جانشان را از دست دادند.

https://akhbar-rooz.com/?p=230707 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x