شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

ماینز، گردهمایی ایرانیان در مراسم چهارسالگی هواپیمای مسافربری پ اس ۷۵۲

جلسه یاد بود   در روز یکشنبه  ۱۷ ماه دی ۱۴۰۲ در سالن فرهنگسرای  شهر  ماینز  آلمان  با مراسم  خاصی برگزار گردید.  باغچه  یادمان جان‌باختگان  و دادخواهان  با شمع و عکس های اعدامیان  زندانیان  و کشته  شدگان  مزیّن  گشته بود .جلسه با خوش آمدگویی خانم ستاره ستاری  همراه  با یک دکلمه بیاد جان‌باختگان شروع شد .یک قطعه  موزیک با آقای شهرام مقدم   همراه  با نقاشی  یک نقاش آلمانی هنگام اجرا      و  سپس  سخنرانی   با سخنرانی فعال حقوق بشر  و فعال سیاسی  بهروز اسدی  در رابطه با دادخواهی،،و  عدالت خواهی علیه فراموشی   انجام گرفت . بهروز اسدی  در سخنرانیش،  تاکید بر ادامه  مبارزه دادخواهی   و جهانی شدن آن تاکید داشت.۴۴ سال ترور و اعدام  و زندان   زنجیره ای از دادخواهان   و ایجاد  زنجیره های دادخواهی  و علیه  فراموشی را ایجاد  کرد. بهروز اسدی فعال حقوق بشر  “چهارسال پیش   توسط،موشک های پدافند سپاه پاسداران  حق ادامه ۱۷۶ نفر و یک نوزاد د  رحم  مادر را گرفت. جانکاه و سخت و غیر باورکردنی  اما جمهوری اسلامی و ارگان های سرکوب نظامی و امنیتی همچون سپاه پاسداران  ” انتقام سخت” را از،مسافرین  بی گناه  یک پرواز،را گرفت.

ابعاد   اینگونه  جنایات  رژیم  اگر  زمانی نادیده  گرفته می‌شد  اما آن‌روز این  جنایات  و اشگال آن در اثر مقاومت و ایستادگی و پیگیری  دادخواهان  بسیار مشهود  گردیده  است.

نظام جمهوری اسلامی  بنا بر ماهیتش  حاضر به پذیرش  و ماسخگویی جنایات اش نیست. اما تلاش های دادخواهی و عدالت طلبی علیرغم فشار ها و سد ها  توانست است موضوع دادخواهی بعد جهانی بخود بگیرد.

یکی از نمونه های بارز آن  پیگیری، انجمن  خانواده  های دغدار پرواز  پ اس ۷۵۲ برای دادخواهی  است. در اثر تلاش انجمن  همراه با دیگر دادخواهان و  و آزادیخواهان  پرونده  این جنایت را به دادگاه قضایی بین المللی  ارجاع دهد.

مورد دیگر دستگیری  و محاکمه   یکی  از قاتلان  زندانیان سیاسی ایران  در سوئد  حمید نوری که به حبس ابد محکوم گشته است.

مورد دیگر ایجاد کمیته حقیقیت  یاب در موارد نقص صریح  حقوق و  شاهدان  و قربانیان همچون آسیب دیدگان چشمی  و شاکیان  میباشد .زیرا  دادخواهی   دردی مشترک  است.

 دادخواهی  و دادخواه بودت  رقابت سیاسی  نیست .

دادخواهی و  دادخواه بودن  رقابت سازمانی و گروهی و شخصی  نیست .

دادخواهان  و پروسه دادخواهی در این ۴۴ سال گذشته خود را در خیزش اخیر  انقلابی  مهسا  ژینا تبلور یافته  است.

مانیفست زن زندگی آزادی و دادخواهی با یکدیگر  عجین گشته است.

به یک کلام  داد خواهی تبدیل به بخش جدایی ناپذیر  انقلاب مهسا ژینا  گشته است.

دادخواهی علیه  فراموشی در هر زمام و مکانی باید  بازگو کرد.

آرمان ما آزادی  است و شرافت ما با آرمان آزادی رغم خواهد خورد.

در چنین روزی ۱۷ شهریور  با ادامه های  اعدام های رژیم  جان دو ورزشکار را

سید محمد حسینی و محمد مهدی کرمی را با اعدامشان گرفت.

مرا یاد آر

مرا دریاب

مرا حمایت کن

باید به توان خودمان تکیه کنیم.تکیه بعنی مقاومت  و تاثیر پذیر  گذاشتن همرا با مبارزین داخل و خارج برای سازماندهی  دادخواهی  و آزادیخواهی.

آنچه که در چند روز گذشته در کرمان که منجر به  جان دادن  ۱۰۰ نفر در اثر  انفجار  در مراسم قاسم سلیمانی  یکی از  نمایندگان  ترور و سرکوب گشت قابل تعمل  است.

باید انگشت اتهام به سوی نظام  جمهوری اسلامی  باشد‌ تجربه نشان داده است  که پی گیری و در رد گیری کشتارها و ترور ها و جنایت ها را  باید در خود حکومت جستجو کرد زیرا این حکومت یک  حکومت ترور و وسرکوب و وحشت است.

سرکوب ها همچنان با شدت تمام  ادامه دارد . اقلیت های مذهبی  همچون بهاییان  بطور سیستماتیک 

سرکوب دستگیر و زندانی می‌شوند.

تاریخ این رژیم ،تاریخ قتل ترور و خفقان است.

اما ایکاش توان دوباره  اوایل خیزش انقلابی مهسا در خارج از کشور و نقش،دیاسپورا در آن در مبارزه با رژیم جمهوری  اسلامی دوباره مهیا گردد.. تلاش در این امر مبارزه  باید بدون  لابیگران  و ترفند های رزیم  و پروژه سازان  و فرصت طلبان  و اپورنیست  با نیروهای راستین به سرانجام مقصد رساند.

این نوع یادمان ها را باید گرامی داشت. غم را تبدیل  به مبارزه و خشم برای  دفاع از زنان قهرمان  و زندانیان سیاسی بایستی در دستور کار آینده قرار داد.

بیاد زندانیان سیاسی  و برای آزادی  آنان کوتاهی جایز نیست.

از،کمپین  های علیه اعدام  بویژه کمپین  اخیر که چهار جوان کرد در خطر اعدام  قرار دارن .. پشتیبانی کرد و صدای نه به اعدام را   تبدیل به یک خواست عمومی تبدیل کرد.

نه به فراموشی  نه به بی عملی

” زیرا ما را  رجعت به نور و خورشید و روشنایی را بر تاریک خانه حکومت اسلامی را

  باور است” 

صبح امید نزدیک است.

مرا یاد آر

 نه فراموش می‌کنیم  ,نه می‌بخشیم

نه سازش،می‌کنیم،  نه نه مماشات

زن زندگی آزادی

بهروز اسدی

سخنران دیگ خانم شهناز مرتب  از  هیت  مدیره انجمن خانواده های جان‌باخته      با یک دقیقه سکوت بیاد جان باختگان و قربانیان  اعلام کرد   خانم مرتب اقدامات   ارزش  مند  سال گذشته انجمن   را به صورت گزارش به مدعوین رساند. یادی کرد از تمام جان‌باختگان  و یادی از خانم پانیز سلطانی دکترانت  دانشگاه ماینز کرد به و سپس  قطعنامه  انجمن را  و خواسته های مشخص آنرا مطرح کرد. جو سنگین یادمان  همراه با نمایش فیلم تمامی مسافران جان باخته  پرواز فضا را  بسیار تحت تاثیر گذاشت.

موسیقی اعتراضی با هنرمند متعهد شهرام مقدم و پرفورمنس  مژده   و موزیک گروه  ژینا بند  یادمان را همراهی کردند.  

۱۸ ماه دی ۱۴۰۲

https://akhbar-rooz.com/?p=229741 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x