سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

کارمند سوئدی اتحادیه اروپا در ایران به افساد فی‌الارض متهم شد

یک روز بعد از تایید حکم حبس ابد حمید نوری در دادگاهی در سوئد، یوهان فلودروس، شهروند سوئد و کارمند اتحادیه اروپا، در تازه‌ترین جلسه دادگاهش در ایران به افساد فی‌الارض متهم شد.

در این جلسه قاضی دادگاه گفت براساس کیفرخواست اتهامات آقای فلودروس «افساد فی‌الارض از طریق اقدام علیه امنیت کشور و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی با وسع گستردگی و به صورت تشکیلاتی و همکاری اطلاعاتی» است.

به گزارش بی بی سی قاضی افشاری، رئیس شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب اسلامی در این جلسه خطاب به متهم گفت او زیر نظر نهادهای امنیتی ایران بوده است و اضافه کرد: «پیام‌ها، ایمیل‌ها و پایش گوشی همراه، سفر‌های به کشور‌های متعدد، حضور شما در شهر‌های مرزی ایران، ارتباطات و سفرهایتان به سرزمین‌های اشغالی و سایر ادله و امارات موجود» که در کیفرخواست ذکر شده از جمله دلایل اتهام «افساد فی‌الارض» است.

در این جلسه کاردار سفارت سوئد هم حضور داشت. ساعتی بعد، وزارت خارجه ایران یوران بیالرستد را «در پی اقدام دادگاه سوئد علیه حمید نوری» احضار و «مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران» را به او ابلاغ کرد.

در پی اقدام دادگاه سوئد علیه حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد، یوران بیالرستد کاردار سفارت سوئد در تهران امروز چهارشنبه ۲۹ آذرماه توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

بنابر گزارش میزان پایگاه خبری قوه قضائیه ایران، یوهان فلودروس ۳۳ ساله در دادگاه اتهامات علیه خود را رد کرد و گفت «کیفرخواست صادره یک ماهیت کلی و عمومی دارد و هیچ ارتباط مستقیمی با من ندارد.»

یوهان فلودروس ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ زمانی که قصد خروج از ایران داشت، در فرودگاه بازداشت شد. بازداشت یوهان فلودروس کمی بعد از آن صورت گرفت که مقامات قضایی سوئدی برای حمید نوری شهروند ایرانی درخواست حبس ابد کردند.

اکنون تازه‌ترین جلسه دادگاه آقای فلودروس نیز در زمانی برگزار می‌شود که روز گذشته دادگاه تجدیدنظر سوئد حکم حمید نوری به اتهام دست داشتن در «جنایت جنگی» و «قتل عمد» در جریان اعدام‌ زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ را تایید کرد.

نیویورک تایمزنزدیک به ۵۰۰ روز بعد از بازداشت یوهان فلودروس، در گزارشی اختصاصی نوشت این کارمند اتحادیه اروپا و شهروند سوئد نزدیک یک سال و نیم است که در زندان اوین تهران در بازداشت است. پس از این گزارش، اتحادیه اروپا و دولت سوئد با تایید این خبر، خواستار آزادی او شدند.

با آغاز محاکمه آقای فلودروس، چند روز پیش جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار آزادی «فوری» این شهروند اروپایی از زندان در ایران شد. آقای بورل گفت: «مطمئناً هیچ دلیلی برای بازداشت یوهان فلودروس وجود ندارد.»

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=227541 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x