سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

بیانیه ی ۲۳مین نشست بین المللی احزاب کمونیست و کارگری در مورد حمله ی اسرائیل به غزه

بیست و سومین نشست بین‌المللی حزب‌های کمونیست و کارگری در شهر ازمیر ترکیه برگزار شد. این اجلاس بیانیه ای را دربارهٔ تهاجم نظامی، محاصرهٔ غیرانسانی، و نسل‌کشی وحشیانهٔ اسرائیل در نوار غزه منتشر کرد. به گزارش سایت حزب توده ایران متن این بیانیه به شرح زیر است:

ما حزب‌های شرکت‌کننده در بیست و سومین نشست بین‌المللی حزب‌های کمونیست و کارگری، (IMCWP) که از ۱۹ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۲۳ در ازمیر ترکیه برگزار شد،

۱. خواستار توقف فوری تجاوز و محاصرهٔ اسرائیل در نوار غزه و کرانهٔ باختری هستیم. ما از مردم [جهان] می‌خواهیم که برای پیشبرد مبارزه و سازمان‌دهی حرکت‌های مردمی علیه تجاوز اسرائیل، در سراسر جهان همچنان به خیابان‌ها بیایند.

ما همبستگی کامل خود را با مردم فلسطین ابراز می‌کنیم و تهاجم نظامی، محاصرهٔ غیرانسانی، و نسل‌کشی وحشیانهٔ اسرائیل در نوار غزه را محکوم می‌کنیم که در آن هزاران غیرنظامی و کودک و سالمند کشته و از دسترسی به غذا، آب، دارو، و برق محروم شده‌اند. ما حمایت آمریکا، بریتانیا، ناتو، و اتحادیهٔ اروپا از تهاجم اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

۲. ما اشغال چند دهه‌یی سرزمین‌های فلسطینی به‌دست اسرائیل و کشتار، زندان، آزار و اذیت، و شهرک‌سازی‌ها را محکوم می‌کنیم. ما از حق مردم فلسطین برای داشتن میهنی آزاد و حاکم بودن بر سرزمین خودشان دفاع می کنیم. ما خواهان پایان دادن به اشغال [سرزمین‌های فلسطین توسط] اسرائیل، ایجاد و به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین، توقف ایجاد شهرک‌ها و برچیدن شهرک‌های غیرقانونی در سرزمین‌های فلسطین، آزادی زندانیان از زندان‌های اسرائیل، و بازگشت پناهندگان [فلسطینی] مطابق با قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد هستیم.

اشغال فلسطین به‌دست اسرائیل، با حمایت امپریالیسم آمریکا و ناتو، منشأ رنج مردم فلسطین و همهٔ ملت‌های منطقه است. تا زمانی که این اشغال ادامه داشته باشد، درگیری‌ها ادامه خواهد داشت، ملت‌ها از زندگی در صلح محروم خواهند ماند، و در معرض خطر گرفتار شدن در گرداب جنگی عمومی خواهند بود.

۳. حزب‌های کمونیست و کارگری شرکت‌کننده در این بیست و سومین نشست بین‌المللی همبستگی انترناسیونالیستی خود را ابراز می‌کنند و از کارگران، ملت‌ها، جوانان، در همهٔ کشورها می‌خواهند که مبارزه برای متوقف کردن قتل‌عام در نوار غزه و پایان دادن به اشغال فلسطین به‌دست اسرائیل را تقویت کنند و همبستگی قاطع خود را با مبارزهٔ عادلانۀ مردم فلسطین ابراز کنند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=221204 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

3.6 16 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاوه
کاوه
11 ماه قبل

یک کلمه درباره جنایتکاران اسلامی حماس در این بیانیه دیده نمی شود.

خسرو
خسرو
11 ماه قبل

متن اطلاعیه فوق به چند زبان دیگر:
http://solidnet.org/article/23rd-IMCWP-Delcaration-on-Palestine/

اسامی احزاب شرکت کننده در این نشست:
http://solidnet.org/article/23rd-IMCWP-Participant-Parties/

reyhanekavh m
reyhanekavh m
11 ماه قبل

لطفا نام احزاب کمونیست که در ۲۳مین نشست احزاب کمونیست در ازمیر شرکت داشته اند ،ذکر کنید.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x