سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

ترکیه به عملیات نظامی خود در سوریه و عراق ادامه می‌دهد

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، چهارشنبه ۱۹ مهر، اعلام کرد که ترکیه «به تشدید عملیات خود علیه مبارزان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در سوریه و عراق ادامه خواهد داد.» ترکیه از اول اکتبر جاری در پاسخ به حمله‌ای که منجر به زخمی شدن دو پلیس در آنکارا شد و مسئولیت آن را حزب کارگران کُردستان بر‌عهده گرفت، سلسله‌ای از عملیات‌های هوایی و بمباران را آغاز کرده است. اردوغان، در این باره افزود: «ما عملیات هوایی خود را تشدید و ادامه خواهیم داد، و به تروریست‌ها نشان می‌دهیم که ما قادریم آنها را در هر کجا و در هر زمان نابود کنیم.» اردوغان، شامگاه دوشنبه گفته بود که ترکیه «مرحله اول» بمباران را بر علیه جنگجویان «پ ک ک» با موفقیت به پایان رسانده و مراحلی بعدی عملیات را برای مقابله با آنها در شمال سوریه و عراق پیش خواهد برد.

به گزارش العربیه، او روز دوشنبه و شامگاه سه‌شنبه ۱۸ مهر نیز در تکرار اظهارات خود از هدف گرفتن «۱۹۲ هدف» و کشتن «۱۶۲ تروریست» عضو حزب کارگران کُردستان و متحدانش آنها، یگان‌های مدافع خلق کُرد خبر داد. شایان ذکر است که ترکیه، هفته گذشته، ده‌ها سایت را در مناطق تحت کنترل اداره خودمختار کُرد در شمال شرق سوریه، از جمله مقرهای نظامی و تأسیسات زیربنایی و روبنایی و منابع انرژی حزب کارگران کردستان را هدف قرار داد. این بمباران در پرتو تشدید تنش‌های جدید به فرماندهی ترکیه علیه اهداف کُرد در سوریه و عراق و در پاسخ به حمله انتحاری در آنکارا انجام شده است. مسئولیت حمله انتحاری در آنکارا را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان که ترکیه و متحدان غربی آن را «سازمانی تروریستی» می‌شناسند، بر عهده گرفته است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=219586 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x