سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

بیانیه شورای بازنشستگان به مناسبت  بازگشایی مدارس: جای معلم زندان نیست

خبر باز خرید واخراج محمد حبیبی در اولین روز مهر ماه بار دیگر گواهیست بر سرکوب سیستماتیک معترضان و کسانی که علیه وضعیت غیر قابل تحمل کنونی به پاخاسته اند.

اول مهر ماه  برای دانش آموزان ، معلمان و خانواده ها به یکسان آغاز نمیشود.
برای بخشهایی از جامعه امکان ادامه تحصیل اساسا منتفی شده  و  برای لایه مرفه یک در صدی ،مدارس لاکچری صدها میلیون تومانی  آغوش باز میکنند!
تبعیضات گسترده و پر دامنه در لایه لایه سیستم آموزشی ناکار آمد،بارها و بارها فریاد زده شده ولی گوش شنوایی مگر برای احضار و بازجویی معترضان وجود ندارد!
هرگوشه از این ساختار را که بنگریم با دیوار بلندی از تبعیض های طبقاتی ،جنسیتی ،قومیتی  و دینی مواجه میشویم.
آمار و ارقام نگران کننده کودکان محروم از همین تحصیلات نیم بند هم به جایی رسیده که نمایندگان مجلس و مدیران بالادستی برای حفظ کرسی‌های منحوس خود گاه گداری به آنها اشاره می‌کنند و اشک تمساح می‌ریزند.

محتوای کتابهای درسی همچنان سرشار از آموزه ها و کلیشه های جنسیتی ، افسانه های غیر علمی و سیاست مغزشویی طبق آراء و فرهنگ حکومت است و با واقعیت موجود جامعه ایران و جهان فاصله ای نجومی دارد.
حق آموزش به زبان قومیتها همچنان نادیده گرفته میشود و تنها گرایش دینی معینی بشکلی تبعیض آمیز تبلیغ می‌شود .
خصوصی سازی ها و تبعات ناگزیر آن میرود که دانش آموزان را بیش از پیش درگیر تفاوت و تبعیض نماید .آمار افسردگیها و گریز از محیط اموزشی یکی از دستاوردهای این تبعیضات است.
فقر عمومی و سیاستهای آموزشی بخشی از کودکان را از مدرسه جدا و راهی خیابان کرده است.

جای معلم زندان نیست!

در سال ۱۴۰۱ معلمان ، آگاه و متحد در صحنه انقلاب زن زندگی آزادی  و در کنار دانش آموزان و کارگران و زنان و…  حضور داشته وشعار اتحاد و همدلی سر دادند .

رفع تمامی تبعیضات در ساختار آ.پ پایان دادن به خصوصی سازیها،آزادی بی قید و شرط همه معلمان و دیگرفعالین زندانی ،برگشت به کار تمامی اخراجیان و بازنشسته شدگان پیش از موعد ، تامین معیشت  ودرمان معلمان در حد بالاترین استاندارد جهانی و حق تحصیل رایگان و با کیفیت برای همه ، از جمله مطالبات معلمان بوده و هست.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=217459 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x