سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

رئیس فیفا با ابراهیم رئیسی ملاقات کرد؛ بایر مونیخ ۴ منچستر یونایتد ۳؛ ماکت هواداران و ترفند نظام در حضور رونالدو

نازک بین-نشریه فوربس فهرست ۵۰ تیم ورزشی جهان بر اساس دارایی‌هایش را اعلام کرده بود. در این فهرست هیچ باشگاه فوتبالی درمیان  10 تیم اول آن نیست.بر اساس اعلام فوربس؛ از میان این ۵۰ تیم، مسابقات فوتبال آمریکایی با داشتن ۳۰ نماینده که میانگین ارزش آنها ۵ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار اعلام شده، گران‌ترین تورنمنت ورزشی جهان نیز شناخته شده است. پس از این رشته ورزشی، رشته فوتبال با داشتن ۷ نماینده در فهرست ۵۰ نفره فوربس جایگاه دوم را در میان رشته‌های ورزشی دارد. میانگین ارزش این ۷ نماینده ۵ میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار است.پس از این دو رشته، بسکتبال ملی آمریکا (NBA) با ۶ نماینده که میانگین ارزش آنها ۴ میلیارد و ۹۲۹ میلیون تخمین زد شده، در رده سوم قرار دارد. لیگ ملی بیسبال آمریکا با ۳ تیم در رده‌‌بندی فوریس در جایگاه چهارم قرار دارد و میانگین ارزش هر یک از این تیم‌های این لیگ ۴ میلیارد و ۸۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است. در همین حال، مسابقات فرمول یک با حضور دو تیمش در فهرست ۵۰ تیمی برتر فوربس که میانگین ارزش آنها ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.در رده‌بندی تیمی ارزشمند‌ترین تیمای ورزشی جهانی در ۲۰۲۳، تیم دالاس کابویز از لیگ فوتبال آمریکا با ارزش تقریبی ۹ میلیارد دلار گران‌ترین تیم ورزشی جهان شناخته شده است.

رده‌بندی ۲۰ تیم ورزشی ارزشمند جهان در سال ۲۰۲۳ طبق اعلام نشریه مالی فوربس به شرخ زیر است:

۱- دالاس کابویز (فوتبال آمریکایی) ۹ میلیارد دلار
۲- نیویورک یانکیز (بیسبال) ۷.۱۰۰ میلیارد دلار
۳- گلدن‌استیت وریرز (بسکتبال) ۷ میلیارد دلار
۴- نیوانگلند پیتریوتس (فوتبال آمریکایی) ۷ میلیارد دلار
۵- لس‌آنجلس رمز (فوتبال آمریکایی) ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار
۶- نیویورک جاینتس (فوتبال آمریکایی) ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار
۷- شیکاگو بیرز (فوتبال آمریکایی) ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار
۸- لاس‌وگاس ریدرز (فوتبال آمریکایی) ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار
۹- نیویورک نیکس (بسکتبال) ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
۱۰- نیویورک جتس (فوتبال آمریکایی) ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
۱۱- رئال مادرید (فوتبال) ۶ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار
۱۳- منچستریونایتد (فوتبال) ۶ میلیارد دلار
۱۸- بارسلونا (فوتبال) ۵ میلیارد و ۵۰۸ میلیون دلار
۲۰- لیورپول (فوتبال) ۵ میلیارد و ۲۸۸ میلیون دلار

زندگی فوتبال در پناه عشق و عاشقی

زندگی عاشقانه اسون گوران اریکسون، سرمربی سابق فوتبال انگلیس، با اولریکا جانسون در مستند جدیدی در پرایم ویدئو به نمایش درمی‌آید. اسون ۷۵ ساله از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ هدایت سه شیرها را بر عهده داشت. در این مستند دوران فوتبالی طولانی او شرح داده خواهد شد اما همچنین زندگی خصوصی رنگارنگ او به ویژه رابطه‌اش با اولریکای ۵۶ ساله نیز به تصویر کشیده خواهد شد.اولریکا، در سال ۲۰۰۲ رابطه عاشقانه‌ای با اسون برقرار کرد، در حالی که اسون در آن زمان با وکیل ایتالیایی نانسی دل اولیو که اکنون ۶۲ ساله است، در رابطه بود. اسون و نانسی بعداً دوباره به هم پیوستند، اما او سپس با فاریا آلام، منشی فدراسیون فوتبال رابطه کوتاه‌مدتی برقرار کرد، و آنها در سال ۲۰۰۷ از هم جدا شدند.اسون گوران اریکسون ،در اوایل سال جاری از سمت مدیر ورزشی Karlstad Fotboll در سوئد کناره‌گیری کرد. او در سال ۲۰۱۹ پس از ترک پست خود به عنوان سرمربی تیم ملی فیلیپین، به دوران درخشان مربیگری خود پایان داد.

شب نخست لیگ قهرمانان اروپا به روایت آمار

منچسترسیتی شکست‌ناپذیری خانگی خود را به ۲۷ مسابقه اروپایی متوالی افزایش داد.به نقل از فوتبال ۳۶۰، شب نخست از هفته اول دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با برتری مدعیان به پایان رسید. پاریس در بازی بزرگ سه‌شنبه مقابل دورتموند به برتری رسید، منچستر سیتی از شوک گل زودهنگام مقابل ستاره سرخ گریخت و بارسلونا با ۵ گل آنتورپ را در نخستین مسابقه تاریخش در لیگ قهرمانان اروپا تنبیه کرد؛ در حالی که میلان نتوانست مسابقه خانگی مقابل نیوکاسل را با برد پشت سر بگذارد.

بدون اسطوره‌ها

بعد از ۲۰ فصل متوالی (از فصل ۰۳-۲۰۰۲ به بعد) این نخستین دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست که نه لیونل مسی و نه کریستیانو رونالدو در آن حضور ندارند. فوق ستاره‌هایی که یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌های ۲ نفره تاریخ فوتبال را ساختند، حالا در ۲ قاره متفاوت برای النصر و میامی توپ می‌زنند.

گلزنی دروازه‌بان بعد از ۱۳ سال

ایوان پروودل با به ثمر رساندن گل تساوی‌بخش لاتزیو مقابل اتلتیکو مادرید در دقیقه ۹۵ لحظات شورانگیزی برای هواداران عقاب‌ها ساخت. پیش از این وینسنت انیاما در سپتامبر ۲۰۱۰ آخرین دروازه‌بانی بود که در رقابت‌های لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شد. 

شکست ناپذیری در پاریس

پاریسن ژرمن تنها در یکی از مسابقات خانگی اروپایی ۱۱ سال اخیر خود در دور گروهی شکست خورده. حاصل کار ۳۴ مسابقه پاریسی‌ها از سال ۲۰۱۲ به بعد، ۲۷ پیروزی، ۶ تساوی و یک شکست بوده.

۴ دقیقه در مقابل ۷۲ مسابقه

تیم سلتیک در مسابقه دیشب مقابل فاینورد در عرض ۴ دقیقه ۹ نفره شد. اخراج ۲ بازیکن تیم راجرز در عرض ۴ دقیقه در حالی بود که در ۷۲ مسابقه پیش از آن هم تنها ۲ تن از بازیکنان سلتیک با کارت قرمز داور روبرو شده بودند.

بیشترین تعداد شوت تاریخ

یاران منچسترسیتی در حالی بازنده به رختکن رفتند که در طول نیمه اول ۲۲ شوت روانه دروازه ستاره سرخ کرده بودند. ‌این بیشترین شوت ثبت‌شده یک تیم در یک نیمه از یک دیدار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نام داشت.

حسرت روسونری

میلان با وجود نمایشی برتر و تهاجمی موفق به شکستن طلسم دروازه نیوکاسل نشد. ۲۵ شوت بدون گل میلان بیشترین تعداد شوت بازیکنان این تیم در یک مسابقه بدون گل زده در ۱۸ فصل اخیر رقابت‌های اروپایی بود.

شکست‌ناپذیری خانگی منچستر سیتی

پیروزی برابر ستاره سرخ، قهرمان فصل گذشته را به رکورد ۲۷ مسابقه بدون شکست خانگی در لیگ قهرمانان رساند. در طول تاریخ این رقابت‌ها، تنها بارسلونا (۳۸) و بایرن مونیخ (۲۹) رکورد بهتری به ثبت رسانده‌اند.

بازهم تساوی در میلان

نیوکاسل در شرایطی بعد از ۲ دهه به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برگشت که آخرین مسابقه این تیم در تورنمنت سطح اول یوفا، تساوی ۲ بر ۲ مقابل اینتر در سن سیرو بود. بعد از ۲۰ سال، بازگشت این تیم هم با تساوی در همین ورزشگاه مقابل میلان همراه شد.

قدرت‌نمایی بلوگرانا در نوکمپ

بارسل.نا، که در هر ۲ دوره قبلی لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی حذف شده بود، این بار مرحله نخست را با قدرت آغاز کرد. ژائو فلیکس برای باز کردن دروازه آنتورپ تنها ۱۱ دقیقه زمان احتیاج داشت. پاس‌کاری دقیق گاوی و گندوغان توپ را در گوشه محوطه جریمه به مهاجم سابق اتلتیکو رسی،د تا با کنار زدن یک مدافع توپ را وارد دروازه حریف کند. فقط ۸ دقیقه بعد باز هم با دخالت فلیکس بارسا به گل دوم رسید. پاس در عمق دی‌یونگ به فلیکس زیبا بود اما زیباتر از آن ارسال چیپ مهاجم پرتغالی بود که لواندوفسکی را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد تا برتری میزبان را دوبرابر شود. این صدمین گل مهاجم لهستانی در لیگ قهرمانان اروپا بود؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در تاریخ این رقابت‌ها و فقط کمتر از رونالدو و مسی. قبل از اینکه نیمه اول به نیمه برسد، رافینیا نخستین مسابقه تاریخ آنتورپ در لیگ قهرمانان را عذاب‌آورتر کرد؛ وقتی ارسال او از سمت چپ با برخورد به باتای به درون دروازه تیم بلژیکی تغییر جهت داد. حملات بارسا در نیمه دوم ادامه یافت و گاوی روی یک توپ منحرف‌شده با شلیک به سقف دروازه حریف نخستین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند. این پایان کار نبود و ژائو فلیکس با به ثمر رساندن چهارمین گل خود در ۳ مسابقه اخیر اختلاف را به عدد ۵ رساند. 

رهایی اوراوا ردز ژاپن از شکست و قدرت‌نمایی پوهانگ کره جنوبی

دور نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق آسیا، پیگیری شد.اوراوادرز ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در نخستین بازی خود در گروه دهم در ورزشگاه ووهان اسپورت چین به مصاف تیم ووهان تری تاونز چین رفت. تیم میزبان خیلی زود در دقیقه ۱۰ بازی روی پاس عبدالعزیز یاکوبو موفق شد توسط ژانگ ژیوبونگ به گل برسد و نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به پایان برسد.در نیمه دوم اما شرایط به صورت دیگری رقم خود و مدافع عنوان قهرمانی برای جبران گل خورده وارد میدان شد و در نهایت در دقیقه ۵۵ بازی توسط برایان لینسن به گل تساوی دست پیدا کرد. این گل تنها ۷ دقیقه دوام داشت و داویدسون از روی نقطه پنالتی موفق شد گل دوم ووهان را وارد دروازه حریف کند. درحالی که به نظر می‌رسید اوراوا در این بازی برابر حریف چینی خود شکست بخورد اما کانته در دقایق پایانی گل مساوی را وارد دروازه ووهان کرد تا دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دهند.

در دیگر بازی این گروه پوهانگ استیلرز کره جنوبی در حالی میهمان هانوی اف سی ویتنام بود که در دقیقه ۳۰ بازیکن تیم ویتنامی به اشتباه دروازه این تیم را باز کرد تا این گل آغازی بر گلزنی‌های نماینده کره جنوبی باشد.یون، در دقیقه ۳۵ و کیم این سون در دقیقه ۳۹ گل‌های دوم و سوم پوهانگ استیلرز را به ثمر رساندند تا نماینده کره جنوبی نیمه نخست را با برتری ۳ بر صفر به پایان برساند. با شروع نیمه دوم باز هم کیم این سونگ در دقیقه ۴۹ گل دوم خود و چهارم تیمش را وارد دروازه نماینده ویتنام کرد.جوئل ،بازیکن هانوی، اگر چه در دقایق ۵۳ و ۸۷ موفق شد دو مرتبه دروازه پوهانگ استیلرز را باز کند اما در نهایت این بازی در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ به سود نماینده کره جنوبی خاتمه یافت.در پایان هفته نخست در گروه دهم، پوهانگ استیلرز با ۳ امتیاز در صدرجدول قرار گرفت و اوراواردز ژاپن و ووهان اسپورت چین با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند و نماینده ویتنام نیز در قعر جدول است.

در گروه ششم این رقابت‌ها نیز لیون سیتی سیلرز سنگاپور در خانه به مصاف نماینده تایلند یعنی بانکوک یونایتد رفت که در پایان این بازی نماینده تایلند با گل‌های اورتون و سیتیفان پوانگچان موفق شد حریف سنگاپوری را شکست دهد. تک گل لیون سیتی را نیز دیه‌گو وارد دروازه بانکوک یونایتد کرد.در مهم ترین این بازی ها تیم فوتبال ملبورن از گروه H به مصاف تیم ونت فورد کوفو کره رفت که این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا این تیم مطرح استرالیایی با یک امتیاز کارش را شروع کرده باشد.دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که نماینده استرالیا مقابل تیمی از کره جنوبی به میدان رفته که این فصل در کی لیگ به لیگ دسته پایین تر سقوط کرده است.در دیگر دیدار این گروه تیم بوریرام تایلند با نتیجه ۴ بر یک ژیانگ چین را در هم کوبید تا مقتدرانه صدرنشین گروه شود.در دیگر دیدار همزمان هم تیم فوتبال چئونبوک موتورز کره جنوبی از گروه ششم مقابل کیجه هنگ کنگ به میدان رفت که با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید تا نامش جزو فاتحان هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.

کسب سهمیه مرحله انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۵ لغایت ۲۸ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد. در پایان تیم ایران با کسب یک طلا، ۲ نقره و ۱ مدال برنز بعنوان نائب قهرمانی دست یافت. برای تیم ایران در این مسابقات توسط امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال برنز و رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مقام پنجمی دست یافت.این رقابت‌ها نخستین گزینشی المپیک پاریس به شمار می‌رود. در این دوره از مسابقات پنج نفر برتر هر وزن سهمیه مستقیم المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کردند. مدعیان کشتی آزاد در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم در حالی با رقابی خود مبارزه کردند که در نهایت توانستند سهمیه پاریس را دشت کنند.تیم کشتی ایران در این رقابت‌ها در حالی از ۶ سهمیه ممکن توانست سه سهمیه را در اوزان ۶۵، ۸۶ , ۱۲۵ پاریس را بدست آورند.در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۴۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با کسب ۱۱۰ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم گرجستان نیز با ۸۰ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.تکلیف ۳۰ سهمیه پاریس در حالی در رقابت‌های ۲۰۲۳ قهرمانی جهان داده شد که تیم کشتی کشورمان تنها در سه وزن توانست سه سهمیه ممکن را بگیرد. شاگردان درستکار در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم سه سهمه ممکن را در رقابت قهرمانی آسیا و یا انتخابی المپیک در استانبول ترکیه سهمیه کشتی آزاد را بدست آورد.با توجه به دستورالعمل اتحادیه جهانی، روند کسب سهمیه المپیک پاریس در سه مرحله رقابت‌های جهانی، رقابت‌های قاره ای و مرحله نهایی رقابت‌های گزینشی است که در اولین مرحله نفرات اول، دوم و سوم مشترک مسابقات جهانی صربستان به همراه فرد برتر دیدار رودرو نفرات پنجم مشترک (جمعا ۵ نفر در هر وزن) می‌توانستند سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند.

بر این اساس نفرات زیر سهمیه المپیک را برای کشورهای خود کسب کردند:

۵۷ کیلوگرم: ۱- استوان میچیچ (صربستان) ۲- ری هیگوچی (ژاپن) ۳- زلیم‌خان آباکاروف (آلبانی) و آرسن هاراتونیان (ارمنستان) ۵- زائور اوگویف (روسیه)
۶۵ کیلوگرم: ۱- اسماعیل موسوکایف (روسیه) ۲- سباستین ریورا (پورتوریکو) ۳- شامیل ممدوف (روسیه) و وازگن توانیان (ارمنستان) ۵- رحمان عموزاد (ایران)
۷۴ کیلوگرم: ۱- زائوربک سیداکوف (روسیه) ۲- کایل دایک (آمریکا) ۳- ختیگ تسابولوف (صربستان) و دایچی تاکاتانی (ژاپن) ۵- گئورگیس کوگیومتدیس (یونان)
۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- مایلز ناظم امینه (سن مارینو) و عظمت دولت‌بیک‌اف (قزاقستان) ۵- جاوریل شاپیف (ازبکستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- احمد تاج‌الدین‌اف (بحرین) ۲- ماگومدخان ماگومدوف (جمهوری آذربایجان) ۳- کایل اسنایدر (آمریکا) و گیوی ماتچراشویلی (گرجستان) ابراهیم جیفتجی (ترکیه)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- طاها آکگول (ترکیه) و میسون پاریس (آمریکا) ۵- عبداله کوربانوف (روسیه)

مرحله دوم رقابت‌های گزینشی مسابقات قاره‌ای است که گزینشی قاره آسیا روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در شهر بیشکک قزاقستان برگزار می‌شود. رقابت‌های گزینشی قاره آمریکا در مکزیک، قاره اروپا در جمهوری آذربایجان و قاره آفریقا در مصر برگزار می‌شود. در مسابقات قاره‌ای نفرات راه یافته به دیدار فینال (۲ نفر در هر وزن) سهمیه المپیک را کسب می‌کنند.

مرحله نهایی کسب سهمیه المپیک نیز با حضور کشتی‌گیران تمامی کشورهایی که سهمیه کسب نکردند، پس از رقابت‌های کسب سهمیه قاره‌ای، روزهای ۱۰ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه سال آینده در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

در مسابقات مرحله نهایی دو نفر راه یافته به دیدار فینال و برنده دیدار رودرروی سوم مشترک (جمعا ۳ نفر) سهمیه المپیک را بدست می‌آورند. بدین ترتیب اتحادیه جهانی کشتی برای هر وزن المپیکی ۱۰ سهمیه از طریق برگزاری سه مرحله رقابت گزینشی درنظر گرفته است.

اوزان المپیکی کشتی آزاد و فرنگی به شرح زیر است:

آزاد: ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم
فرنگی: ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷،‌۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم

ماکت هواداران و ترفند نظام

استفاده از ماکت هواداران توسط باشگاه پرسپولیس برای پوشاندن سکوهای ورزشگاه آزادی در دیدار مقابل النصر عربستان ، با زیرکی و ترفند خاصی طراحی و نصب شده بود. حضور تماشاگران زن و مرد در کنار هم در این ماکت، با هدف تبلیغ آزادی زنان و مردان در جمهوری اسلامی آنهم در ورزشگاههائی که ورود بانوان ممنوع است،نصب شده بود.

ملاقات رئیس فیفا با رئیس جمهور نظام مذهبی

در ملاقات رئیس فیفا با ابراهیم رئیسی یکی از همراهان رئیس فیفا، خانمی بدون روسری حضور داشت!!

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نظام مذهبی جمهوری اسلامی ایران، در نیویورک، با جیانی اینفانتینو، رییس فیفا، دیدار کرده و با او صحبتهایی پیرامون شرایط فوتبال ایران داشت.این جلسه پس از آن برگزار می‌شود که مهدی تاج ابراز امیدواری کرده بود با ورود مقامات ارشد کشوری، مشکلات فوتبال ایران از جمله آزادسازی پولهای بلوکه حل شود.همچنین مسئله -وی ای ار- که روز گذشته از سوی مهدی تاج با تحریم مرتبط شده بود نیز احتمالا در این جلسه مطرح شده تا راه حلی برای آن پیدا شود.فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها، رقم قابل توجهی در فیفا و ای اف سی دارند که به دلیل پایبندی این دو نهاد به تحریم بانکی، بلوکه هستند.باشکاه پرسپولیس حدود ۳.۵ میلیون دلار طلبکار است و در بین باشگاه‌ها رکورددار محسوب می‌شود. به گفته رئیس فدراسیون فوتبال، خبرهای خوبی در حوزه مربوط به اقتصاد فوتبال و رفع تحریم‌های فیفا در راه است. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، در روزهای گذشته مصاحبه‌های مختلفی با خبرنگاران انجام داده و درباره وضعیت کلی فوتبال و مناسبات آن توضیحاتی ارائه کرده، در این باره می‌گوید: به هر حال فعلا با مساعدت کنفدراسیون فوتبال آسیا ما توانستیم کیت‌های VAR را به ایران وارد کنیم و پس از نصب در ورزشگاه آزادی، ورزشگاه نقش جهان نیز میزبان این محموله الکترونیکی خواهد بود تا در بازی آینده سپاهان، کمک داور ویدئویی بازی را زیر نظر بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال نظام در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی در این زمینه صورت خواهد گرفت تا مسائل ایران با فیفا حل بشود، می‌گوید: ما بسیار امیدواریم که در ساعات آینده اخبار بسیار مهمی درباره رفع مسائل ما با فیفا شنیده شود.(منظور ملاقات رئیس فیفا با ابراهیم رئیسی است) در واقع قرار است گشایش‌هایی در سطح بالا انجام شود. تا فیفا در زمینه رابطه مالی با فدراسیون فوتبال ایران مسیر عادی خود را طی کند و دیگر مشمول تحریم‌های آمریکا نشود. در این صورت ما خواهیم توانست ارتباطات‌مان را به صورت معمول با فیفا دنبال کنیم.

نتایج شب دوم  فوتبال لیگ قهرمانان اروپا

شب دوم از هفته نخست دور گروهی رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا ، در ابتدا با برگزاری ۲ مسابقه آغاز شد. در مادرید شاگردان کارلو آنچلوتی با گل دیرهنگام جود بلینگام موفق به کسب پیروزی خانگی مقابل یونیون برلین شدند. گالاتاسرای با ۲ گل در دقایق پایانی از شکست برابر کپنهاگن گریخت و به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت.

در ادامه بازیهای شب دوم،تیم‌های بایرن مونیخ و منچستریونایتد مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ به سود بایرن مونیخ خاتمه پیدا کرد.سانه، گنابری، کین و ماتیس تل گلزنان بایرن در این مسابقه بودند. گل‌های منچستریونایتد را هم هویلوند، کاسمیرو (۲ گل) به ثمر رساندند.در دیگر بازی آرسنال توانست با نتیجه ۴ بر صفر آیندهوون را مغلوب کند و اینتر مقابل رئال سوسیداد با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شد.

نتایج کامل دیدارهای امشب به شرح زیر است:

گالاتاسرای ۲ – کوپنهاگن ۲

رئال مادرید یک – یونیون برلین صفر

بایرن مونیخ ۴ – منچستریونایتد ۳

سویا یک – لانس یک

آرسنال ۴ – آیندهوون صفر

براگا یک – ناپولی ۲

بنفیکا صفر – سالزبورگ ۲

رئال سوسیداد یک – اینتر یک

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=217083 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x