سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

بحرین؛ در کشتی جهانی مدال طلا گرفت ؛ نتایج فوتبال لیگ قهرمانان اروپا ؛ آمریکا اول ؛ ایران دوم ؛ شکست پرسپولیس

نازک بین-مسابقات جهانی کشتی آزاد در حالی روز گذشته در وزن ۹۷ کیلوگرم پیگیری شد، که با شگفتی غیر قابل باور و غیر قابل بیش بینی روبرو بود.روس‌ها ،که بعد از اما و اگرهای زیاد و دوری طولانی مدت از ورزش به علت جنگ با اوکراین،اجازه حضور در مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۳ بلگرادرا پیدا کردند، توانستند چندین مدال رنگارنگ کسب کنند. اما در وزن ۹۷ کیلوگرم عبدالرشید سعداله‌یف معروف به تانک روسی مانند همیشه ظاهر نشد. او در مرحله نیمه‌نهایی مغلوب شد تا برای دیداره رده بندی بر سر کسب مدال برنز مبارزه کند. جدای از وی، شکست کایل اسنایدر ،کشتی‌گیر مطرح آمریکا از دیگر اتفاقات عجیب این وزن بود. جالب اینکه هر ۲ کشتی‌گیر مقابل احمد تاژودینوف بحرینی مغلوب شدند.اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به اتفاقات رخ داده در این وزن نوشت: احمد تاژیدونوف ۲ قهرمان المپیک یعنی کایل اسنایدر از آمریکا و عبدالرشید سعداله‌یف از روسیه را در مسابقات پشت سر هم شکست داد. براین اساس اولین فینال قهرمانی جهان از سال ۲۰۱۴ است که در آن هیچ یک از این ۲ کشتی‌گیر حضور نخواهند داشت. قهرمان ۱۹ ساله آسیا با رسیدن به فینال نتایج شوکه کننده‌ای را رقم زد، تا هم به فینال برسد و هم سهمیه المپیک پاریس برای بحرین را کسب کند. او برای مدال طلا به مصاف ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان رفت و با شکست کشتی گیر آذربایجانی، بر سکوی نخست قهرمانی ایستاد و اولین مدال طلا را برای بحرین کسب کرد.

اعلام نفرات برتر ۴ وزن دوم

مسابقات ۴ وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که نتایج به دست آمده به شرح زیر است: 

۵۷ کیلوگرم: ۱- استوان میچیچ (صربستان) ۲- ری هیگوچی (ژاپن) ۳- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) و آرسن هاراتونیان (ارمنستان) ۵- میرامبک کارتبای (قزاقستان) و زائور اوگویف (روسیه)

۷۴ کیلوگرم: ۱- زائوربک سیداکوف (روسیه) ۲- کایل داک (آمریکا) ۳- ختیگ تسابولوف (صربستان) و دایچی تاکاتانی (ژاپن) ۵- توران بایراموف (آذربایجان) و گئورگیس کوگیومتدیس (یونان)

۷۹ کیلوگرم: ۱- احمد عثمان اف (روسیه) ۲- ولادمیر گامکرلیدزه (گرجستان) ۳- محمد نخودی (ایران) و واسیل میخایلوف (اوکراین) ۵- بولات ساکایف (قزاقستان) و اورخان عباس اف (آذربایجان)

۹۲ کیلوگرم: ۱- رضابک آیتموخان (قزاقستان) ۲- عثمان نورماگمدوف (آذربایجان) ۳- فیض اله آکتورک (ترکیه) و زاهید والنسیا (آمریکا) ۵- میریانی مایسورادزه (گرجستان) و آرش یوشیدا (ژاپن)

در پایان مسابقات ۸ وزن تیم آمریکا با ۱۲۵ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، تیم ایران با ۹۴ امتیاز دوم است و تیم های قزاقستان با ۷۰، گرجستان با ۶۵ و ژاپن با ۶۱ امتیاز در جایگاه های سوم تا پنجم قرار دارند.

قهرمانی زودهنگام کشتی آزاد آمریکا در جهان؛ ایران نایب قهرمان شد

تیم کشتی آزاد آمریکا، قهرمان زودهنگام جهان شد. ایران هم به نایب قهرمانی رسید. مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در بلگراد صربستان برگزار شد و تیم آمریکا توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. تیم کشتی آزاد ایران هم به نایب قهرمانی رسید. البته اتحادیه جهانی کشتی امتیازات تیم روسیه را در این رده‌بندی محاسبه نکرده و کشتی گیران این کشور به نام ورزشکاران انفرادی بیطرف مسابقه می دهند.همچنین امتیازات اوزان ۵۷، ۶۱، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم درنظر گرفته شده و هنوز امتیاز دو وزن ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم لحاظ نشده است. با این حال تیم آمریکا به قهرمانی زودهنگام رسید.

 در احتساب امتیازات برای رتبه بندی تیمها بدین صورت عمل می شود که مدال طلا ۲۵ امتیاز، نقره ۲۰ امتیاز  و برنز ۱۵ امتیاز دارد.

تیم ایران تاکنون صاحب تنها یک طلا توسط امیرحسین زارع، ۲ نقره توسط حسن یزدانی و امیر محمد یزدانی و یک برنز توسط نخودی شده است.ایران با همین تعداد مدال به کار خود پایان داد.

رده بندی پنج تیم برتر با احتساب امتیاز هشت وزن به شرح زیر است:

۱- آمریکا با ۱۲۵ امتیاز

۲- ایران ۹۴ امتیاز

۳- قزاقستان ۷۰ امتیاز

۴- گرجستان ۶۵ امتیاز

۵- ژاپن ۶۱ امتیاز

تهدید جواب داد: ملی‌‌پوشان خشمگین اسپانیا در اردو!

ویکتور کمپوس، رئیس دیوان عالی ورزش اسپانیا، اعلام کرده است، اگر بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا به اعتصاب ادامه دهند، مطابق قانون جریمه خواهند شد. ماجرا از این قرار است که بعد از برکناری لوییس روبیالس و خورخه ویلدا، تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا،هنوز تغییرات در فدراسیون فوتبال این کشور را به قدر کافی “عمیق” نمی‌دانند و تصمیم دارند تا ایجاد تغییرات کافی، تیم ملی را همراهی نکنند.مونته تومه، سرمربی جدید تیم ملی زنان اسپانیا، لیست بازیکنان دعوت شده برای دو بازی در مقدماتی لیگ ملت های اروپا رو منتشر کرد. که شامل برخی از بازیکنان اعتصاب کننده هم هست. او اظهار کرد که امیدوار است شرایطی به وجود بیاید که آنها مجدد با تیم ملی همراه شوند.کمپوس عنوان کرده است در صورت خودداری از حضور در تیم ملی، این بازیکنان جریمه خواهند شد:” دوست ندارم این را بگویم، اما ممکن است آنها جریمه شوند. قانون، قانون است. من به آنها احترام می‌گذارم و دوست دارم با رضایت برای تیم بازی کنند. ما می‌خواهیم قهرمان المپیک شویم و به آنها نیاز داریم.”

تهدید نتیجه داد

ملی‌پوشان تیم ملی زنان اسپانیا که حضور در تیم ملی این کشور را بایکوت کرده بودند. با تهدید فدراسیون فوتبال این کشور بر خلاف میل‌شان در اردوی ملی حضور پیدا کردند. بعد از اتفاقات فینال رقابتها و رفتار ناشایست رئیس فدراسیون فوتبال این کشور تیم ملی را بایکوت کرده و گفتند تا اطلاع ثانوی حاضر به حضور در اردوهای لاروخا نیستند.اما فدراسیون فوتبال اسپانیا ملی‌پوشان زن این کشور را تهدید کرد که باید امروز در اردوی تیم ملی حاضری بزنند و در غیر اینصورت علیه‌شان شکایت حقوقی خواهد کرد. رسانه‌های اسپانیا گزارش دادند اعضای تیم ملی زنان اسپانیا امروز بر خلاف میل‌شان در هتل آلمدا آئروپورتو در شهر مادرید حضور یافته و به اردوی ملی ملحق شدند.درحالیکه خبرنگاران زیادی مقابل هتل منتظر بودند تا ببینند آیا زنان ملی‌پوش اسپانیا در اردوی ملی حضور خواهند یافت یا نه میسا رودریگز اولین فوتبالیستی بود که وارد هتل شد. بعد از او اولگا کارمونا، اویهانه هرناندز، ته‌ره آلبیرا و آتنئا دل‌کاستیو وارد اردو شدند، تا مشخص شود بایکوت تیم ملی شکست خورده است.تیم ملی زنان اسپانیا به زودی باید در لیگ ملتهای اروپا دو بازی مقابل سوئد و سوئیس انجام بدهد و بازیکنان این تیم به دلیل همین دو بازی به اردو فرا خوانده شده‌اند. رسانه‌ها اعلام کردند برخی دیگر از فوتبالیست‌های ملی‌پوش خود را مستقیما به محل برگزاری اردوی اصلی در شهر والنسیا معرفی کرده‌اند.مونتسه تومه، سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا، که جانشین خورخه ویلدای اخراجی شده است .اولین مربی زن تاریخ تیم ملی زنان اسپانیا است. او ۱۵ نفر از ستاره‌هایی که چندی پیش فاتح جام جهانی زنان ۲۰۲۳ شدند را به اردوی جدید تیم ملی این کشور دعوت کرده است.

۱۷ پدیده فصل جدید لیگ قهرمانان

لیگ قهرمانان اروپا، صحنه نمایش ستارگان جوان اروپاست.به نقل از فوتبال ۳۶۰؛ بسیاری از بازیکنانی که در ذهن ما جایی ماندگار دارند و با هیچ تدبیری نمی‌توان آنها را از قلب و ذهنمان بیرون کرد، نوجوانانی بودند که در شب‌های سه شنبه و چهارشنبه آنها در پخش لیگ قهرمانان اروپا مشاهده کردیم و علاقه‌مندشان شدیم. اگر چه امباپه و هالند در لیگ‌های خود درخشان بودند اما یادتان است آنها را اولین بار کجا دیدیم؟ موناکو و سالزبورگ! لیگ قهرمانان مانند الماس درون آنها تراش می‌‍دهد و تبدیل به یک ستاره می‌کنند. ۱۷ بازیکن نوجوان این فصل لیگ قهرمانان اروپا را که از امشب شاهد آغاز آن خواهیم بود را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اسحاق بابادی از آیندهوون

از زمانی که گودی گاکپو و ژاوی سیمونز در آیندهوون شروع به درخشش کردند، همه مردم از بهترین بازیکن آکادمی آیندهوون سراغ می‌گرفتند. این بازیکن ۱۸ ساله در تابستان نامش در پروژه بسیاری از تیم‌های لیگ برتری وجود داشت اما حالا تصمیم بر ماندن گرفته و قرار است رهبر تیم پتر بوش باشد.

سامسون بایدو از سالزبورگ

جای تعجب نخواهد بود سالزبورگ با موج جدیدی از جوانان بااستعداد وارد اروپا شود و سامسون بایدو به عنوان اصلی‌ترین چهره این تیم شناخته شود.این بازیکن ۱۹ ساله در قلب دفاعی قهرمان اتریش فوق العاده بوده و همیشه روی ضربات ایستگاهی با جلو آمدن یک تهدید برای تیم‌های حریف محسوب می‌شود.

رونی بردجی از کپنهاگن

مسی سوئدی! بازیکنی که در لیگ سوئد انتظارات را از خود بالا برده و از فصل ۲۰۲۱ هیچ‌کس به اندازه این بازیکن اصالتا سوریه‌ای در اسکاندیناوی گلزنی نکرده است. او در شروع فصل در ۸ بازی ۵ گل به ثبت رسانده و آقای گل دانمارک نام دارد.

جیمی بینو-گیتنز از دورتموند

پس از ترک منچسترسیتی و پیوستن به بوروسیادورتموند در تابستان ۲۰۲۰، مصدومیت‌های زیادی گریبانگیر این نوجوان شد اما نشان داد می‌تواند یک گزینه جانشین برای جیدن سانچو باشد. این بازیکن ۱۹ ساله، ۲۵ بازی در تیم اصلی انجام داده و از بازیکنان درخشان آینده فوتبال انگلیس به شمار می‌رود

محمدعلی چو از رئال سوسیداد

محمد علی چو که فوتبالش را از آکادمی اورتون و پاری‌سن‌ژرمن آغاز کرده، فصل ۲۰۲۱/۲۲ در آنژه ناموفق بود و با مبلغ ۱۱ میلیون یورو به تیم ایالت باسک فروخته شد. او در ابتدا کابوس مصدومیت را به چشم دید اما اکنون به شرایط مسابقه برگشته و حتی در تیم زیر ۲۱ سال فرانسه نقش به سزایی دارد. 

جولین دورانویل از دورتموند

این جمله را باید نادیده گرفت اما نمی‌توان فراموش کرد: «دورانویل روزی برنده توپ طلا خواهد شد!» این جمله‌ای است که وینسنت کمپانی، سرمربی سابق اندرلخت درباره او گفت و ادین ترزیچ از ژانویه، جولین را به یکی از بازیکنان قابل اتکای خود تبدیل کرده. بازیکن ۱۷ ساله ابتدا مصدوم شد اما از شروع فصل درخشان  نشان داد و اهالی وست‌فالن انتظارات زیادی از این ستاره دارند.

آلخاندرو گارناچو از منچستریونایتد

این ستاره آرژانتینی که به تازگی در تابستان ۱۹ ساله شده، جای خودش را در ترکیب اریک تن هاخ تثبیت کرده و با وجود تمامی انتقادات که برخی از آن ارتباطی با کیفیت فوتبالش ندارد، شایستگی‌هایش را چه در تیم ملی آرژانتین و چه در منچستریونایتد در معرض نمایش قرار داده.

گاوی از بارسلونا

در حال حاضر ستاره نوجوانی که تبدیل به یک کهنه سرباز در ترکیب بارسلونا شده، بیش از صد بازی برای بارسلونا و ۲۳ بازی برای تیم ملی اسپانیا به انجام رسانده. سخت است باور کنیم این آمار و ارقام برای یک نوجوان ۱۹ ساله است اما این نشان می‌دهد هافبک جوان قصه ما واقعا چقدر استعداد دارد. حالا این نوجوان زودرس به عنوان یک رهبر در مرکز زمین بارسلونا مانند یک قلب به بلوگرانا ضربان می‌دهد.

آردا گولر از رئال مادرید

او مانند گزینه‌هایی که نامشان آورده شد در بدو ورود با مصدومیت روبه‌رو شد. مصدومیتش این روزها به پایان رسیده و شاید از شروع لیگ قهرمانان در ترکیب نباشد اما می‌تواند بازی را از نیمکت دنبال کند. این بازیکن ۱۸ ساله در تابستان با ۲۰ میلیون یورو به سانتیاگوبرنابئو رفت اما عملکرد درخشانش در فنرباغچه غیرقابل انکار است.

ریکو لوئیس از منچسترسیتی

در حالی که منچسترسیتی با فروش استعدادهایش پول کلانی به جیب زده اما او به مانند فیل فودن در سیتی ماند تا مردم بیش از قبل به سبک بازی‌اش توجه کنند. پپ بی‌دلیل بازیکنی را در تیمش نگه نمی‌دارد و این موضوع شامل حال جانشین آینده‌دار کایل واکر می‌شود. 

یوسافو موکوکو از دورتموند

در حالی که برخی از تیم‌های مشهور اروپا ۴ دوره متوالی در لیگ قهرمانان حضور نداشته‌اند اما این بازیکن ۱۹ ساله برای چهارمین فصل متوالی قرار است در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند و به مانند همیشه ما را از تکنیک و ظرفیت نهفته‌اش شوکه کند.

چر اندور از پاری‌سن‌ژرمن

چر اندور به دلیل سبک دویدن و دید بالایش بسیار شبیه به پل پوگباست و تابستان امسال از بنفیکا به سراغ پاری‌سن‌ژرمن رفت تا تحت نظر انریکه پرورش یابد. او پذیرفته برای حضور در ترکیب ثابت، باید ارزش‌های خودش را در معرض نمایش قرار دهد و پس از آن زمان رشد و تکاملش فرا می‌رسد.

ژائو نئوس از بنفیکا

او پس از فروش انزو فرناندس در ژانویه وارد ترکیب بنفیکا و تبدیل به شماره ۶ مورد اعتماد و محبوب «دا لوژ» شد. او برای منچستریونایتد یک جانشین برای کاسمیرو محسوب می‌شود و استعدادیاب‌های منچستریونایتد از تماشاگران ثابت بازی‌اش هستند.

لوکا رومرو از میلان

رومرو جوان ترین کسی است که بازی در لالیگا را تجربه کرده و پس از آن به سری آ منتقل شد تا برای لاتسیو بازی کند و اکنون مهره‌ای درخشان در روسونری است. این هافبک تهاجمی ۱۸ ساله هنوز به صورت ثابت در ترکیب حضور ندارد اما در آرژانتین جانشین لئو مسی نام دارد.

ماتیاس تل از بایرن مونیخ

پس از عملکرد فاجعه‌وار تل در دیدار با لایپزیش و ورود هری کین در تابستان بسیاری گفتند گویا ماتیاس تل، ستاره فصل قبل گم شده و او باید به صورت قرضی به تیم دیگری برود تا آن ماتیاس تلی که همه می‌شناختیم، بازیابی شود. این اتفاق نیفتاد اما او توانست به فرم خوب فصل گذشته خود برگردد و توخل از داشتن این جوان راضی است.

لامین یامال از بارسلونا

یکی از بزرگترین و مشهورترین ستاره‌های نوجوان فوتبال اروپا در ۱۶ سالگی توانست پیراهن تیم ملی اسپانیا را بر تن کند و حتی با گلزنی برای لاروخا نشان داد می‌تواند رهبر آینده‌دار ماتادورها بداند. 

وارن زایر امری از پاری‌سن‌ژرمن

وارن زایر امری به جوان‌ترین بازیکنی که فصل گذشته در این تیم راه یافت، معرفی شد و روز به روز در میان ستارگان این تیم باتجربه‌تر می‌شود.

یادی از گذشته پرسپولیس و پرتغالیها

در فوتبال دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، بازیکنانی در میدان بازی و خارج از زمین، درخشیدند که قابل مقایسه با ستاره های فوتبال عصر کنونی نیستند. آن نسل، همه امتیازات و داشته های شخصی و اجتماعی شان از اخلاق گرفته تا تکنیک و فن ، مثل شاخه های گلهای معطر به پای هواداران می ریختند. اوزه بیوه، یکی از بازیکنان آن نسل بود. بازیکنی که به تنهائی فوتبال پرتغال را در جهان معروف کرد و همراه تیم بنفیکا در فوتبال اروپا خوش درخشید. اوزه بیو و بنفیکا در روزهای واپسین اسفند ۱۳۴۹ برای انجام دو بازی دوستانه با تیمهای پاس و پرسپولیس به ایران آمد.جمعه ۲۱ اسفند در حالیکه باران اوقات هواداران را تلخ کرده بود، اما با این وجود  ۳۰ هزار تماشاگر خود را به امجدیه رسانده بودند تا بازی اوزه‌بیو مقابل پرسپولیس را ببینند.
بنفیکا بازی را ۴-۰ برد. مسابقه تا دقیقه ۷۶ بدون گل مساوی بود. در این دقیقه اوزه‌بیو  همان خروشی کرد که در جام جهانی ۱۹۶۶ لندن برابر کره شمالی  آن را انجام داده بود. یک شوت سرکش از پشت محوطه جریمه و چسبیدن توپ به دروازه ای که عزیز اصلی نگهبان آن بود!

نوبت به سال ۱۴۰۲ رسید تا یک پرتغالی دیگر بنام رونالدو با دبدبه و کبکبه فراوان به تهران بیآید و با تیم النصر عربستان سعودی برابر تیم پرسپولیس تهران بازی کند! آن زمان اوزه بیوه در اوج بود و این زمان رونالدو در مرز بازنشسگی است. تعارفی هم نیست. در اواخر حضورش در منچستر یونایتد تن هاگ فقط منتظر بود از دست کریستیانو رونالدو خلاص شود. تیمهای معروف اروپائی به انعقاد قرارداد برنده توپ طلاهای سابق را که پا به سن پیری گذاشته بود، نداشتند و به قول معروف-رو دست همه- مانده بود. تا اینکه پرنده خوشبختی از ریاض عربستان بر شانه های کریستیانو نشست تا وی را دوباره بر سر زبانها بیآندازد. حتی سانتوس سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نیز علاقه ای به حضور رونالدو در ترکیب تیم نداشت و در دو بازی وی روی نیمکت نشسته بود و سپس به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد.

پرسپولیس  0   النصر   2

در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس ایران در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان النصر عربستان است.سرخپوشان به دلیل شکایت پیشین باشگاه گوای هند از حضور تماشاگرانش در این بازی محروم بود. پرسپولیس در خط حمله به دو بازیکن گلزن و قدرتی نیاز دارد. بازیکنانی که گرفته در حد و اندازه ای نیستند که بتوانند به پرسپولیس کمک کنند. پرسپولیس با شیوه بازی که در بیش گرفته و ناکارآمدی سه چهار بازیکن این تیم در ادامه در برابر سایر حریفان مشکلات جدی خواهد داشت. وقتی ترابی در همان ابتدا مصدوم شد، آوردن شهاب زاهدی بجای وی اشتباه بود.

شرح خلاصه بازی:

دقیقه ۵: مهدی ترابی با آسیب‌دیدگی روبرو شد و گل‌محمدی ناچار شد در همان ابتدای بازی او را تعویض کند.

دقیقه ۱۰: ارسال تند و تیز بازیکن النصر به مقابل دروازه پرسپولیس با لمس ناقص مانه همراه شد که این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: ارسال مانه به داخل محوطه جریمه پرسپولیس پس از دفع ناقص مدافعان با هد غنام در موقعیتی عالی به رونالدو رسید اما ضربه سر فوق ستاره النصر درست به جایی رفت که بیرانوند قرار داشت تا دروازه‌بان پرسپولیس به راحتی توپ را مهار کند.

دقیقه ۲۳: شوت غنام در میانه راه به علی نعمتی برخورد کرد تا به گوشه دروازه پرسپولیس کمانه کند اما بیرانوند به خوبی این توپ را دفع کرد و به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۴: شهاب زاهدی روی پرتاب اوت وحید امیری در زاویه‌ای بسته در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان النصر قرار گرفت اما مهاجم پرسپولیس نتوانست از این موقعیت استفاده کند و پاس کات بکش به جایی رفت که بازیکنی از پرسپولیس قرار نداشت.

دقیقه ۳۶: ارسال مانه برای رونالدو که در موقعیت آفساید قرار داشت با دخالت کنعانی‌زادگان از مقابل او دور شد اما توپ به جایی رفت که اوتاویو در موقعیت دروازه‌ خالی گل‌زنی کرد اما به خاطر قرار داشتن رونالدو در موقعیت آفساید، این گل مردود اعلام شد.

دقیقه ۴۱: مثلث بروزوویچ، مانه و رونالدو در این دقیقه النصر را تا آستانه به ثمر رساندن گل برد اما پاس مانه به مقابل دروازه پرسپولیس به رونالدو نرسید تا این موقعیت با خوش‌شانسی به نفع پرسپولیس از دست برود.

دقیقه ۵۱:

خطای میلاد سرلک روی کریس رونالدو در محوطه جریمه باعث شد که داور کارت زرد دوم را به این بازیکن نشان بدهد تا پرسپولیس مقابل تیم پرستاره النصر ۱۰ نفره شود.

دقیقه ۶۰:

ضربه کاشته پرسپولیس در محوطه جریمه روی سر شهاب زاهدی فرود آمد که ضربه این بازیکن از بالای دروازه النصر به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲:

بازیکنان النصر با پاس های کوتاه وارد محوطه جریمه پرسپولیس شدند و در نهایت توپ به عبدالرحمان غریب رسید او هم با یک شوت گل اول مسابقه را به ثمر رساند. شوت بازیکن النصر به پای علی نعمتی و سپس به پای اسماعیلی فر برخورد کرد و با تغییر جهت وارد دروازه پرسپولیس شد. 

دقیقه ۶۸:

شهاب زاهدی با یکی از بازیکنان النصر در محوطه جریمه درگیر شد که داور به تذکر به هر دو بازیکن بسنده کرد.

دقیقه ۷۲:

محمد قاسم در محوطه جریمه و پشت مدافعان صاحب توپ شد که با یک شوت محکم توپ را به طاق دروازه پرسپولیس کوبید و گل دوم النصر را به ثمر رساند. 

دقیقه ۸۷:

یاسین سلمانی در موقعیت آفساید صاحب توپ شد البته بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که کمک داور ویدئویی این صحنه را مورد بازبینی قرار داد. 

دقیقه ۵+۹۰

وحید امیری هم دچار مصدومیت شد و پرسپولیس دیگر تعویضی نداشت تا ثانیه های پایانی را با ۹ نفر بازی کند.

داوران: ایلگیز تانتاشف، آندره ساپینکو، تیمور گینیولین، آکرول رسیلایف، از ازبکستان. قضاوت این بازی در مجموع عادلانه و خوب بود.

پرسپولیسعلیرضا بیرانوند ،دانیال اسماعیلی فر، حسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، علی نعمتی | مسعود ریگی، میلاد سرلک | مهدی ترابی (۸ شهاب زاهدی)، سعید صادقی، محمد عمری، وحید امیری

النصر: نواف العقیدی،سلطان الغنام، آیمریک لاپورت، علی لاجامی، حسین قاسم | عبدالله الخیبری، مارسلو بروزویچ، عبدالرحمن غریب | اوتاویو، رونالدو، سادیو مانه

هوادار معلول ولی پرتوان پرسپولیس با کریستیانو رونالدو دیدار کرد.

کریس رونالدو با همراهی رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با فاطمه حمامی دختر هنرمند و معلول دیدار کرد. این دختر با پایش عکس رونالدو را نقاشی کرده است.فاطمه حمامی تابلوهایی که از وی نقاشی کرده بود را به ستاره بین‌المللی فوتبال جهان هدیه کرد و با او عکسی به یادگاری گرفت. رونالدو نیز پیراهن شماره ٧ خود را امضا و به فاطمه حمامی اهدا کرد.

نتایج سایر بازیها :

هفته نخست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری چهار دیدار به صورت همزمان در منطقه شرق پیگیری شد. از گروه G یوکوهاما مارینوس از ژاپن پذیرای اینچئون کره‌ جنوبی بود و در نهایت چهار بر دو مغلوب شدد. یوکوهاما مارینوس قهرمان فصل قبل جی‌لیگ بود.

از همین گروه، کایا فیلیپین و شاندونگ تایشان چین به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری سه بر یک نماینده چین به پایان رسید.

در دیگر دیدار همزمان و از گروه I اولسان هیوندایی کره‌ جنوبی در خانه خود مقابل پاتوم تایلند قرار گرفت و سه بر یک پیروز شد. در دیگر دیدار هم کاوازاکی با یک گل تیم جوهر دارالتعظیم را از پیش رو برداشت.

نتایج شب نخست از هفته اول لیگ قهرمانان اروپا:

تیم فوتبال میلان در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا به تساوی رسید. درجریان هفته اول لیگ قهرمانان اروپا دو تیم فوتبال میلان و نیوکاسل به مصاف رفت که این بازی با تساوی صفر به صفر به اتمام رسید. در این بازی میلان مالک توپ و میدان بود به طوری که ۵۴ درصد مالکیت توپ به نام آنها ثبت شد.در بازی دیگر، لایپزیش به مصاف یانگ بویز رفت که این بازی با پیروزی ۳ بر ۱  لایپزیش همراه بود. محمد سیماکان در دقیقه ۳، ژاور اشلاگر در دقیقه ۷۴ و بنجامین سسکو در دقیقه ۹۲ برای لایپزیش گلزنی کردند. در تیم مقابل مشاک در دقیقه ۳۳ تک گل یانگ بویز را به ثمر رساند تا لایپزیش پیروز هفته اول لیگ قهرمانان اروپا باشد.در سایر بازیها، بارسلونا با نتیجه ۵ بر صفر تیم آنتورپ بلژیک را مغلوب کرد. شاختار دونتسک در برابر میهمان خود پورتو پرتغال ۳ بر یک مغلوب شد. پاریس سن ژرمن ۲ بر صفر از سد بورسیا دورتموند گذشت. آ.ث میلان و نیوکاسل به تساوی بدون گل رسیدند. لازیو در برابر اتلیتکو مادرید با نتیجه یک بر یک مساوی کرد. فاینورد آمستردام ۲ بر صفر از سد سلتیک عبور کرد. منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد در برابر تیم ستاره سرخ بلگراد با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=216969 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x