سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

فراخوان برای بزرگداشت سالگرد جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» –  “مجمع پشتیبانی از مبارزات مردم ایران – پاریس”

فراخوان برای بزرگداشت سالگرد قتل حکومتی مهسا-ژینا امینی
 و آغاز جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» 

یک سال پیش در ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ برابر با ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ مهسا – ژینا امینی به دست نیروهای گشت ارشاد به قتل رسید. اعتراضات مردم به این قتل دولتی، به یک جنبش سراسری فراروئید و ماه‌های متمادی خیابان‌های شهرهای مختلف را به تسخیر خود درآورد. جنبش «زن، زندگی، آزادی» چهره‌ی ایران را تغییر داد. ماشین سرکوب حکومتی را مستاصل ساخت، عرصه‌ی عمومی را از انحصار حکومت بیرون آورد. فرهنگ متفاوتی را در عرصه‌‌ی مبارزه‌ با استبداد مذهبی و در تقابل کامل با آن ایجاد کرد. رنگ مذهب را از شعارهای مردم زدود و فرهنگ مختص خود را آفرید. همه‌ی جلوه‌های حضور جمهوری اسلامی از حجاب اجباری، تا تحمیل انواع تبعیض‌ها بر جامعه و فرهنگ عقب‌مانده و قرون وسطائی آن را به چالش کشید، فرهنگی متفاوت و به دور از قالب‌های کهنه و مندرسی که به زور سرنیزه بر جامعه تحمیل می‌شوند، به نمایش گذاشت. ارزش‌هائی که فراتر از مرزهای ایران، جلو‌ه‌ی جهانی یافت و بعد از دهه‌های سیاه حاکمیت جمهوری اسلامی، امید به تغییر در ایران را زنده کرد و چشم‌انداز آینده‌ای بهتر را ممکن‌تر ساخت.

در یکسال گذشته، جمهوری اسلامی  با توسل به کشتار، اعدام، شکنجه، تجاوزبازداشت و تهدید تلاش کرد  جنبش «مهسا-ژینا» را خاموش و پایه های حکومت خود را قوام ببخشد، ولی این جنبش دراشکال مختلف اعم از جنبش های مدنی،  مبارزات وسیع زنان، داشجویان، کارگران، مقاومت ومبارزه در کردستان وبلوچستان و دریک کلام در اعماق جامعه ایران به حیات خود ادامه میدهد.

هدف جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی”، رهائی از جمهوری اسلامی و بنیان آینده‌ای دیگر در فردای بعد از این رژٓیم استبدادی است. آینده‌ای در آزادی و امنیت برای همه‌ی شهروندان، که عملا امکان ادامه حیات استبداد مذهبی را غیر ممکن ساخته‌است. این جنبش می رود که که بهار ازادی، دمکراسی ، رفع ستم ملی، عدالت اجتماعی و سکولاریسم را برای میهنمان به ارمغان آورد. زنان ایران در مرکز این جنبش قرار دارند و نیروی پیشبرنده‌ی آن هستند و از همان آغاز استقرار رژیم در ۴۴ سال پیش تا کنون،  درگیر مبارزه با آن هستند و همراه با دگراندیشان، پیروان ادیان و مذاهب دیگر وجنبش ملیت‌های تحت ستم ایران علیه تبعیض به عنوان مشخصه اصلی این رژیم درگیر بوده‌اند. جوانان اعم از دانشجویان، دانش آموزان نقش برجسته‌ای در این جنبش دارند. نهادهای مدنی و جنبش های اجتماعی اعم از کارگران تا معلمان ودانشجویان، استادان دانشگاه‌ها، هنرمندان سینما و تئاتر و ورزشکاران به دفاع از اهداف انقلابی این جنبش برخاسته‌اند.

هموطنان عزیز

این جنبش را سر ایستادن نیست، در نخستین  سالگرد جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی”، با تمام قوا از ادامه این جنبش پشتیبانی کنیم. اهداف آن را اهداف خود بدانیم. همراه با فعالان این جنبش یاد جانباختگان این جنبش را گرامی داریم. به خانواده داغدار که همواره تحت فشار جمهوری اسلامی قرار دارند، درود بفرستیم. برای آزادی هزاران زندانی این جنبش و دیگر زندانیان سیاسی در ایران متحدانه مبارزه کنیم.

 ما از همه نیروهای آزادیخواه دعوت می کنیم در راهپیمائی که روز ۱۶ سپتامبر در سالروز قتل جنایتکارانه مهسا – ژینا امینی و شروع جنبش انقلابی “زن زندگی آزادی”, در محل جشن اومانیته برگزار خواهد شد با فریاد “همبستگی،مبارزه، پیروزی” هرچه وسیعتردر کنار هم باشیم

مجمع پشتیبانی از مبارزات مردم ایران -پاریس

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=216114 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x