سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

دستگیری ٣۵ عضو انجمن زیست‌محیطی “سبز چیا”، سه نفر در بازداشت مانده اند

نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی طی یورشی گسترده ٣۵ عضو فعال انجمن زیست‌محیطی سبز چیا را در روستای “نجی” از توابع شهر مریوان بازداشت کردند که اواخر شب گذشته بیشتر آنها آزاد شده و سه نفر هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، بعدازظهر یکشنبه ١٩ شهریور ماه ١۴٠٢ (١٠ سپتامبر ٢٠٢٣)، شمار زیادی از نیروهای سرکوب حکومتی شامل اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران با حمله به نشست سالانه اعضای انجمن سبز چیا مریوان در روستای نجی از توابع این شهر، سی و پنج عضو این تشکل زیست‌محیطی را بازداشت کردند.

 تاکنون، هویت ۱۷ نفر از این بازداشت‌شدگان، سالار آذری، کمال کونه‌پوشی، مادح خوشنواز، عبدالله بلواسی، کاوه کریمیان، کاوه داستان، جمال قادری، هیوا بابایی، مادح همت‌بلند، فرهاد مولودی،ناصح همت‌بلند، لقمان کهنه‌پوشی، سیروان ملارحیم، محمد افسری، عبدالله بلواسی، شاهو طلوعی و علی عنایت، برای هه‌نگاو احراز شده است.

در این گزارش آمده است: نیروهای حکومتی با اعمال خشونت اعضای انجمن سبز چیا را بازداشت نموده و اقدام به ضبط وسایل شخصی آنها از جمله موبایل کرده‌اند. 

بیشتر این افراد اواخر شامگاه گذشته آزاد شده‌اند، اما دست‌کم سه نفر از آنها به نام‌های کاوه داستان، کاوه کریمیان و مادح خوشنواز کماکان در بازداشت نهادهای امنیتی به سر می‌برند و از اتهامات انتسابی علیه آنها اطلاع دقیقی در دسترس نیست. 

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=215941 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x