سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

آلمان ۱ ژاپن ۴ ؛ روبیالس خود را تسلیم -ماچ گیت-کرد؛ بسکتبال آلمان قهرمان جهان؛ ژاپن ؛ مربی آلمان را اخراج کرد

نازک بین-با اعلام رونالدو هتل «پستانا CR7» در مراکش به مردم زلزله‌زده مراکش خدمات رایگان ارائه می‌دهد .کریستیانو رونالدو، بازیکن پرتغالی فوتبال جهان در پی وقوع زلزله هولناک مراکش، هتل خود در این کشور را در اختیار مردم زلزله‌زده قرار داد.وزارت کشور مراکش صبح شنبه ۱۸ شهریور با انتشار اطلاعیه‌ای از وقوع زلزله ۷ ریشتری در این کشور خبر داد و اعلام کرد که دست‌کم ۱۰۳۷ نفر در این فاجعه جان باختند.در این اطلاعیه افزوده که ۱۲۰۴ نفر نیز بر اثر وقوع زلزله زخمی شدند که شرایط ۷۲۱ نفر آنها وخیم گزارش شده است.رونالدو که از مارس گذشته هتل «پستانا CR7» را در شهر مراکش دارد، اعلام کرد که این هتل به طور رایگان به زلزله‌زدگان خدمات ارائه می‌دهد. این هتل لوکس دارای ۱۷۴ اتاق، اسپا، مرکز تجاری، استخر و سالن بدنسازی است.به‌دنبال این اقدام انسان‌دوستانه رونالدو شمار بسیاری از مردم مراکش این حرکت رونالدو را ستایش کردند.

کنایه قهرمان تنیس زنان: از همه کسانی که به من اعتقاد نداشتند تشکر می‌کنم

مسابقات تنیس آزاد آمریکا در حالی پیگیری شد که کوکو گاف جوان ۱۹ ساله آمریکایی عنوان قهرمانی زنان را کسب کرد.وی با نتیجه ۲ بر یک و با امتیازهای ۲ بر ۶، ۶ بر ۳ و ۶ بر ۲ آرینا سابالنکا را مغلوب کرد تا نخستین عنوان قهرمانی گرنداسلم خود را جشن بگیرد.کوکو گاف که اهل فلوریداست بعد از سال ۱۹۹۹ و سرنا ویلیامز نخستین جوانی لقب گرفت که در کشور خودش قهرمانی رویداد بزرگ را کسب می‌کند. کوکو گاف بعد از قهرمانی، عنوان کرد: من می‌خواهم از همه افرادی که به من اعتقاد نداشتند تشکر کنم! من یک عنوان ۵۰۰ امتیازی را کسب کردم و مردم گفتند که به این موضوع بسنده می‌کنم. پس از آن یک عنوان قهرمانی هزار امتیازی را به دست آوردم و مردم می‌گفتند این بزرگترین قهرمانی است که می‌توانم کسب کنم اما ۳ هفته بعد، با این جام اینجا هستم.وی افزود: بعد از باخت در ویمبلدون احساس می‌کردم رویاهایم از دست رفته‌اند. فکر می‌کردم مردم می‌گویند او به اوج خود رسیده و کارش تمام است! کسی نمی‌داند اما من همه نظرات را می‌خوانم و می‌دانم چه کسی بیهوده حرف می‌زند. پس این جام برایم خیلی معنا دارد و از این قهرمانی خوشحالم. 

تیم کانادا سوم جام جهان شد

تیم ملی بسکتبال کانادا با پیروزی مقابل آمریکا، رتبه سوم جام جهانی ۲۰۲۳ را به دست‌ آورد. به نقل از ایسنا، دیدار رده‌بندی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، میان تیم‌های آمریکا و کانادا برگزار شد که در پایان، تیم ملی کانادا با برتری ۱۲۷ بر ۱۱۸ در این دیدار جذاب، مقام سوم این رقابت‌ها را از آن خود کرد.به این ترتیب کانادا به اولین مدال جهانی خود دست یافت و در سوی مقابل آمریکا برای دومین دوره متوالی (۲۰۱۹ و ۲۰۲۳) از کسب مدال جام جهانی بازماند. این اتفاق در حالی است که آمریکا با پنج عنوان قهرمانی جزو پرافتخارترین تیم‌ها است و بیش از هر تیم دیگری قهرمان بسکتبال المپیک شده است.کوارتر نخست این بازی ۳۴-۲۵ به سود کانادا رقم خورد تا با وجود برتری ۲۴-۳۱ آمریکا در کوارتر دوم، این تیم کانادا باشد که نیمه نخست را با پیروزی ۵۸ – ۵۶ به پایان برساند.با شروع بازی در نیمه دوم، کانادایی‌ها به واسطه پیروزی ۳۳-۲۶ در کوارتر سوم اختلاف را افزایش دادند، اما یانکی‌ها با پیروزی ۲۰-۲۹ در کوارتر چهارم، بازی را به تساوی کشاندند تا دو تیم ۱۱۱ – ۱۱۱ مساوی شده و بازی به وقت اضافه اول کشیده شود.نقطه عطف بازی در ثانیه‌های پایانی کوارتر چهارم وقت‌های قانونی (۴ ثانیه و ۲ صدم ثانیه مانده به پایان بازی) رقم خورد. در حالی که آمریکا ۳ امتیاز از کانادا در وقت قانونی عقب بود و این تیم تنها یک پرتاب آزاد داشت، میکل بریجز از روی عمد پرتاب آزادش را به حلقه زد و روی ریباند با یک پرتاب ۳ امتیازی بازی را به تساوی کشاند تا کار به وقت اضافه بکشد.در وقت اضافه اول این تیم کانادا بود که به واسطه درخشش «شی گیلجس الکساندر» ۱۶-۷ پیروز وقت اضافه شده و در مجموع، ۱۲۷ – ۱۱۸ پیروز این دیدار بزرگ شد تا سهمیه المپیک خود را قطعی کند. دیلن بروکس، گارد تیم ملی کانادا با ثبت ۳۹ امتیاز، ۴ ریباند، ۵ پاس گل، یک توپ ربایی و ۲ بلاک شات، تاثیرگذاری ۴۲ را به ثبت رساند و بهترین بازیکن زمین شد.دیگر ستاره کانادا هم «شی گیلجس» پوینت گارد این تیم بود. او در این بازی با ثبت ۳۱ امتیاز، ۶ ریباند، ۱۲ پاس گل و یک بلاک شات، ضمن ثبت دبل دبل، تاثیرگذاری ۴۰ را در این دیدار به داشت و دومین بازیکن تاثیرگذار زمین بود.

آلمان قهرمان جام جهانی بسکتبال شد

جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ که به میزبانی فیلیپین، ژاپن و اندونزی پیگیری شد، با قهرمانی تیم ملی آلمان به پایان رسید تا ژرمن‌ها نخستین قهرمانی خود در تاریخ این رقابت‌ها را جشن بگیرند.

فینال این رویداد بزرگ جهانی میان دو تیم صربستان و آلمان برگزار شد. که در پایان، آلمان‌ها با نتیجه ۷۷ – ۸۳ به پیروزی دست یافتند.ژرمن‌ها که با مدال برنز مسابقات یورو بسکت ۲۰۲۰ پا به این رقابت‌ها گذاشته بودند، با این برد نخستین قهرمانی خود در جام جهانی بسکتبال را جشن گرفتند.بهترین عملکرد آلمان در تاریخ مسابقات جام جهانی بسکتبال تا پیش از این دوره، کسب مقام سومی در جام جهانی ۲۰۰۲ بود.دنیس شرودر، پوینت‌گارد تیم ملی آلمان عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها (MVP) را کسب کرد.

رده‌بندی نهایی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳:
۱- آلمان
۲- صربستان
۳- کانادا
۴- آمریکا
۵- لتونی
۶- لیتوانی
۷- اسلوونی
۸- ایتالیا
۹- اسپانیا
۱۰- استرالیا
۱۱- مونته‌نگرو
۱۲- پورتوریکو
۱۳- برزیل
۱۴- جمهوری دومینیکن
۱۵- یونان
۱۶- گرجستان
۱۷- سودان جنوبی
۱۸- فرانسه
۱۹- ژاپن
۲۰- مصر
۲۱- فنلاند
۲۲- نیوزیلند
۲۳- لبنان
۲۴- فیلیپین
۲۵- مکزیک
۲۶- آنگولا
۲۷- ساحل عاج
۲۸- کیپ ورد
۲۹- چین
۳۰- ونزوئلا
۳۱- ایران
۳۲- اردن

رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ در شرایطی با نخستین قهرمانی آلمان در مانیل فیلیپین به پایان رسید که پس از پایان این دوره از مسابقات ستاره‌های این رقابت‌ها مشخص شدند.

بر این اساس دنیس شرودر (آلمان)، شای الکساندر (کانادا)، آنتونی ادواردز (آمریکا)، بوگدان بوگدانوویچ (صربستان) و لوکا دانچیچ (اسلوونی) ستاره‌های این مسابقات بودند

آلمان ۱ ژاپن ۴

ژاپن نه تنها بار دیگر آلمان را مثل جام جهانی۲۰۲۲ قطر مغلوب کرد، بلکه بازی به مراتب بهتری مقابل حریف پرآوازه اروپایی انجام داد. در چارچوب دیدارهای تدارکاتی ملی، شب گذشته (شنبه) در ورزشگاه فولکس‌واگن شهر ولفسبورگ آلمان، تیم‌های ملی آلمان و ژاپن برابر یکدیگر قرار گرفتند. که این بازی را میهمان آسیایی با نتیجه چهار بر یک به سود خود به پایان رساند.اولین گل بازی توسط جونیا ایتو در دقیقه ۱۱ برای ژاپنی‌ها رقم خورد. لروی سانه در دقیقه ۱۹ گل خورده را برای ژرمن‌ها جبران کرد، اما در ادامه باز هم این سامورایی آبی بود که به گل رسید و آیاسه یوئدا در دقیقه ۲۲ دروازه میزبان یورو ۲۰۲۴ را باز کرد.تلاش‌های آلمانی‌ها برای فرار از شکست نه تنها فایده نداشت بلکه این تیم دو گل دیگر هم دریافت کرد. این‌ گل‌ها در دقایق ۹۰ و ۲+۹۰ به ترتیب توسط تاکوما آسانو و آئو تاناکا به ثمر رسیدند.به این ترتیب ژاپنی‌ها که سال گذشته در جام جهانی ۲۰۲۲ آلمان را در صعود به مراحل حذفی ناکام گذاشته بودند، یک بار دیگر این تیم را شکست دادند، البته این بار سنگین‌تر و با نمایشی بهتر، آنهم در خاک این کشور!

بازتاب شکست سنگین آلمان برابر ژاپن در دیداری دوستانه

به نقل از بیلد، تیم ملی فوتبال آلمان در دیداری دوستانه به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه عجیب ۴ بر یک مغلوب شد تا انتقادها از هانسی فلیک بسیار بالا گیرد. در این دیدار اولین گل بازی را جونیا ایتو در دقیقه ۱۱ برای ژاپنی‌ها به ثمر رساند ولی لروی سانه در دقیقه ۱۹ بازی را به تساوی کشاند. در ادامه آیاسه یوئدا در دقیقه ۲۲ باز هم برای سامورایی‌ها گلزنی کرد. تاکوما آسانو و آئو تاناکا نیز دیگر گل‌های سامورایی‌ها را به ثمر رساندند.بعد از پایان این بازی ،رسانه‌های ورزشی دنیا به بازتاب گسترده این شکست پرداختند :

دیلی میل: آلمانی‌ها که چهار بار قهرمان جهان شده اند، امیدوار بودند این بازی در فاصله ۹ ماه قبل از یورو ۲۰۲۴ آغازی تازه برای آنها باشد. در عوض سوت‌های اعتراضی هواداران و سومین شکست متوالی این شب را برای آلمانی‌ها کابوس‌وار کرد.

بی بی سی: هانسی فلیک سرمربی آلمانی پس از شکست ۴ بر یک در بازی دوستانه مقابل ژاپن تحت فشار زیادی قرار دارد.

اتلتیک: هانسی فلیک به عنوان سرمربی آلمان تحت فشار زیادی قرار دارد. هواداران حاضر در فولکس واگن آرنا پس از سوت پایان بازی اعتراض کردند. آلمان اکنون در پنج بازی اخیر خود یازده گل دریافت کرده است و کمتر از یک سال مانده به یورو در بحران به سر می‌برد.

چند ماه تا شروع یورو ۲۰۲۴ زمان باقی است و آلمان میزبان این دوره از رقابت‌هاست ولی نتایج ضعیف باعث شوکه شدن هواداران فوتبال این کشور شده است. از ۱۷ بازی اخیر آلمان تنها ۴ بازی را پیروز شده است.فلیک پس از بازی استعفای خود را رد کرد. با این حال رودی فولر مدیر ورزشی باید تصمیم نهایی را بگیرد.

هانسی فلیک رسما از هدایت آلمان برکنار شد

هانسی فلیک رسما از هدایت آلمان برکنار شد

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان پس از شکست سنگین ۴ بر یک برابر ژاپن از سمتش در تیم ملی آلمان برکنار شد. به نقل از بیلد، هانسی فلیک، سرمربی تیم ملی آلمان پس از کسب نتایج ضعیف با این تیم از سمتش برکنار شد. تیم ملی آلمان شنبه شب در دیداری دوستانه در خانه برابر ژاپن متحمل شکست سنگین ۴ بر یک شد تا آستانه تحمل مدیران فدراسیون فوتبال آلمان پر شود و فلیک را از سمتش اخراج کنند.

برند نوندورف،‌ رئیس فدراسیون فوتبال آلمان در این خصوص گفت: «تیم ملی پس از نتایج ناامیدکننده اخیر به انگیزه جدیدی نیاز دارد. ما به روحیه خوب خود نیاز داریم. برکناری فلیک یکی از سخت‌ترین تصمیمات دوران مسئولیتم تاکنون بوده است. من از هانسی فلیک و دستیارانش قدردانی می‌کنم ولی موفقیت اولویت اصلی فدراسیون فوتبال آلمان است، بنابراین این تصمیم اجتناب ناپذیر بود.»

فلیک توانست با بایرن مونیخ، سه‌گانه اروپا را به دست بیاورد. ولی نتوانست نتایج خوبی را در تیم ملی آلمان کسب کند. پس از حذف در مرحله گروهی جام جهانی۲۰۲۲ قطر، در پنج بازی اخیر این تیم متحمل یک تساوی و چهار شکست شده بود.

تسلیت لیونل مسی به مردم مراکش

لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال با انتشار یک استوری اینستاگرامی با قربانیان و بازماندگان این مصیبت دلخراش ابراز همدردی کرد.به تمام خانواده‌های تمام قربانیان زلزله مراکش تسلیت می‌گویم. امیدوارم مجروحان این مصیبت تلخ با قدرت مقاومت کرده و هر چه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورند. با همه کسانی که در این فاجعه سخت آسیب دیده‌اند، همدردی می‌کنم .پادشاه مراکش، محمد ششم، روز شنبه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

خطر از دست دادن جام ملت‌های اروپا؛ آتزوری در مخمصه

مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا ممکن است راهی به دوره جدید آن نداشته باشد.به نقل از فوتبال ۳۶۰، نام فوتبال ایتالیا در کنار همه ستاره‌ها و افتخاراتی که این کشور به دنیای مستطیل سبز داده، تداعی‌کننده یک سبک فوتبال خاص است؛ سبکی که در دفاع شاهد ظهور و درخشش بزرگ‌ترین اسطوره‌ها بوده و در ایتالیا، خط دفاعی آخرین بنا خراب شده نام می‌گیرد. در حقیقت می‌توان گفت مفهوم دفاع با عبارت تیم ملی ایتالیا عجین شده. با این حال مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا برای دفاع از این عنوان به مشکل برخورده و حتی ممکن است راهی به این رقابت‌ها پیدا نکند. به بهانه توقف ایتالیا با هدایت اسپالتی به بررسی تیم‌های صاحب نامی می‌پردازیم که خطر نرسیدن به مرحله بعدی جام ملت‌های اروپا، یورو ۲۰۲۴ آنها را تهدید می‌کند.

از دست دادن ۲ جام جهانی و به عبارت دقیق‌تر از دست دادن حضور در ۲ جام جهانی برای تیم ملی ایتالیا که بخش بزرگی از خاطرات این رقابت‌ها را ثبت کرده، فقط به منزله یک شکست درون میدان نیست. ۲ دوره متوالی غیبت در بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبالی دنیا شخصیت آتزروی را با مشکلات و بیماری‌های مزمنی مواجه کرده و این تیم در خطر گرفتار شدن به سندروم خانه‌نشینی در رقابت‌های مهم بین‌المللی است. با حذف در مراحل مقدماتی جام جهانی محدوده ممنوع غیبت در میادین بزرگ برای لاجوردی‌پوشان محبوب فوتبالی‌ها تبدیل به یک اقامتگاه شده و آنها امکان دارد جام‌ها را از خانه خود هم  تماشا کنند. در حقیقت یک گناه بزرگ برای ایتالیا، قبحش را از دست داده و ممکن است چنین شرایطی به تکرار بیشتر این گناه منجر شود. تیم جدید لوچانو اسپالتی در اولین گام این سرمربی روی نیمکت نیز مطمئن و مقتدر نبود و نشانی از ناپولی تحت هدایت اسپالتی نداشت. ایتالیا در خانه مقدونیه صلابتی برای موفقیت و پروازی برای شکستن روند ناکامی نشان نداد و با نتیجه تساوی متوقف شد. این شاید یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخ فوتبال مقدونیه باشد اما برای ایتالیا هیچ نشانی از بزرگی ندارد. آنها از ۳ مسابقه خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا فقط ۴ امتیاز کسب کرده‌اند و پشت سر اوکراین و انگلیس در رده سوم گروه هستند. البته بد اقبالی در قرعه و همگروهی با انگلیس مدعی هم در به وجود آمدن این شرایط بی‌تاثیر نبوده اما این هم عذر موجهی برای آتزوری محبوب فوتبالدوستان نیست! بازی بعدی شاگردان اسپالتی در خانه برابر اوکراین خواهد بود و هر نتیجه‌ای به جز پیروزی در این مسابقه می‌تواند زنگ خطر از دست دادن جام ملت‌ها و رقابتی که مدافع عنوان قهرمانی آن هستند را برای ایتالیا به صدا در بیاورد. اسپالتی باید هر چه زودتر سندروم خانه‌نشینی را در روحیه مهره‌هایش و در رگ و خون فوتبال کشورش مداوا کند و با پیروزی در برابر اوکراین راه صعود به مرحله نهایی را هموار سازد. ماموریت او در تیم ملی کنونی ایتالیا آسان‌تر از قهرمان کردن ناپولی بعد از سال‌ها نخواهد بود.

جام جهانی گذشته که برای دومین دوره متوالی شاهد درخشش خیره‌کننده کیلیان امباپه بود، یک غایب بزرگ داشت؛ ارلینگ هالند! رقیب امباپه در تیم ملی کشورش با همبازیانی شبیه به هم‌تیمی‌های امباپه مواجه نیست و مجبور است در ترکیبی ۲ نفره با مارتین اودگارد جور تمام تیم را به دوش بکشد. در نروژ خبری از دی‌بروینه، رودری، برناردو سیلوا و جک گریلیش نیست که هالند را به راحتی منچسترسیتی در موقعیت گلزنی قرار دهند و پپ گواردیولایی هم نیست که بیشترین بازده را از غول گلزن نروژی بگیرد. چنین شرایطی مشکلات هالند برای راهیابی به میادین بزرگ بین المللی را رقم زده و این بازیکن با آزمونی دشوار در تیم ملی مواجه است. نروژ که با اسپانیا، اسکاتلند، قبرس و گرجستان همگروه است، شرایط خوبی برای صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا ندارد. اسکاتلند شگفتی‌ساز ظاهر شده و راه صعودش را هموار کرده و اسپانیا  با جشنواره ۷ گله‌اش در بازی قبلی نشان داد بیدار است و برای موفقیت آمادگی کامل دارد. به نظر می‌رسد پس از جام جهانی ۲۰۲۲، اکنون جام ملت‌های اروپاست که نمی‌خواهد فرصت حضور ارلینگ هالند و رویارویی او با امباپه در عرصه بین المللی را فراهم کند. ۳ بازی آسان پیش روی هالند و هم‌تیمی‌هایش قرار گرفته که آنها را به توقف اسپانیا و اسکاتلند در این برهه امیدوار نگه می‌دارد. نروژ باید برای جبران شرایط فعلی که این تیم را با ۴ امتیاز از ۴ بازی در رده سوم قرار داده هر ۳ بازی بعدی را ببرد و پس از آن در برابر اسپانیا خودی نشان دهد تا همچنان به صعود امیدوار بماند. در غیر این‌صورت و با هر نتیجه‌ای به جز این، ارلینگ هالند یک رقابت بزرگ بین المللی دیگر را هم از دست خواهد داد.

نسل طلایی تیم ملی فوتبال ولز با درخشش گرت بیل کار بزرگ رسیدن به جام جهانی را برای این کشور پس از ده‌ها سال انجام داد اما ظاهرا تکاپوی تیم ملی ولز در همان موفقیت خلاصه شده و تیم کنونی نشانی از انگیزه‌های سابق ندارد. ولز که در مقدماتی جام ملت‌های اروپا با ترکیه آماده، کرواسی بزرگ و ارمنستان شگفتی‌ساز سر و کار دارد تا اینجا از ۴ مسابقه دور رفت فقط ۴ امتیاز به دست آورده و در رده چهارم گروه ایستاده است. جبران چنین شرایطی و رسیدن به شانس صعود برای ولز فقط مستلزم بردن تمام مسابقات بعدی خواهد بود؛ اتفاقی که با فرم کنونی این تیم مورد انتظار نیست و به نظر می‌رسد ولزی‌ها برای حضور دوباره در یک رویداد بزرگ فوتبالی باید به دنبال گرت بیل یا آرون رمزی جدید خود باشند. اگر چه روی کاغذ هنوز هم شانس‌هایی وجود دارد و این تیم حذف نشده اما هواداران خوشبین این تیم هم کار را برای ولز تمام شده می‌دانند.

قرار گرفتن لهستان در گروهی که جمهوری چک، آلبانی، مولداوی و جزایر فارو حاضران آن هستند، پیش از شروع رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا تداعی صعود آسان لواندوفسکی و هم‌تیمی‌هایش به مرحله نهایی این مسابقات را می‌کرد. این ماموریت آسان اما با یک شکست سخت در خانه چک رنگ و روی دیگری پیدا کرد. اوضاع وقتی وخیم شد که لهستان با تمام بازیکنان شاخص و برجسته خودش در خانه مولداوی با بازیکنان گمنامش مغلوب شد و شرایط از اینجا به بعد برای تیم لواندوفسکی حالت پیچیده‌ای پیدا کرد. ۴ بازی، ۲ برد نه‌چندان درخشان و ۲ شکست، لهستان را در رده سوم گروه آسانش پشت سر آلبانی و جمهوری چک قرار داده و ۶ امتیاز از ۴ بازی دور رفت چیزی نیست که پیش از شروع مسابقات از این تیم انتظار داشتیم. گام بعدی لهستان و لواندوفسکی به شدت برای تغییر اوضاع تعیین کننده خواهد بود. این تیم باید به مصاف آلبانی شگفتی‌ساز برود و اگر هر نتیجه‌ای به جز برد در خانه این رقیب برای لهستان رقم بخورد، شاید جام ملت‌های بعدی یک غایب بزرگ دیگر را هم معرفی کند. روبرت لواندوفسکی در آخرین سال‌های حضورش در تیم ملی هرگز دوست ندارد رقابتی به اهمیت جام ملت‌های اروپا را از دست بدهد و این ماشین گلزنی مثل روزهای سخت و پر از فشار مسی و رونالدو در شرایط سخت تیم‌های ملی این بازیکنان، دوران پر فشاری را تحمل می‌کند؛ دورانی که ادعای خوب بودن لوا در تیم‌های باشگاهی و افت او در تیم ملی را برایش به همراه داشته و ستاره خط حمله لهستان باید با تمام هنر گلزنی و داشته‌هایش به مصاف آلبانی و همه مشکلات دیگر لهستان برای رسیدن به دور نهایی جام ملت‌های اروپا برود.

نیمکت‌نشینی حس عجیبی دارد

لوکا مودریچ حس عجیبی دارد از اینکه از ترکیب اصلی رئال مادرید دور مانده است. او در سه بازی پشت سر هم تیمش کار را از روی نیمکت شروع کرده است. او که دیروز ۳۸ ساله شد، می‌خواهد سخت تلاش کند تا دوباره به ترکیب اصلی تیم کارلو آنچلوتی راه پیدا کند با وجود آنکه جوانان مستعدی جایش را تنگ کرده‌اند. مودریچ که در برد ۲ بر یک هفته گذشته تیمش مقابل ختافه برای نخستین بار در این فصل از ابتدا در زمین بود. او که زمانی در قله فوتبال جهان بود، این را پذیرفته که بازیکنی پاره وقت شده و باید خود را با آن منطبق کند. مودریچ گفت: «هیچ کس از بازی نکردن خوشش نمی‌آید. بعد از دورانی که من داشتم، حس عجیبی دارد اما مربی این تصمیم را گرفته و دلایل خودش را دارد. تنها شرط من برای ماندن این بود که به عنوان یک بازیکن آماده مورد توجه قرار بگیرم و فقط به خاطر افتخارات گذشته در تیم نگه داشته نشوم. من کاملاً آرام هستم، خوب می‌دانم که باید تلاش کنم تا دیر یا زود همه چیز سر جایش قرار بگیرد.» رئال مادرید پر از بازیکنان جوان است از جمله رودریگو، وینیسیوس جونیور، اورلین شوامنی، ادواردو کاماوینگا، فدریکو والورده و جود بلینگهام. این آخری بعد از انتقال از بوروسیادورتموند در تابستان شروع فوق‌العاده‌ای در رئال داشته است. مودریچ گفت: «این جوان‌ها بازیکنان طراز اولی هستند و برای همین در رئال بازی می‌کنند. بزرگترها باید به پیشرفت آنها کمک کنند تا نقش‌های کلیدی را به دست بگیرند.»  رئال مادرید که هر چهار بازی‌اش در آغاز فصل لالیگا را برده، در مسابقه بعدی خود یکشنبه آینده میزبان رئال سوسیداد است و سه روز بعد در برنابئو، نخستین دیدارش در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل اونیون برلین برگزار می‌کند. مودریچ در بازی جمعه شب تیم ملی کرواسی مقابل لتونی که با برد ۵ بر صفر تیم زلاتکو دالیچ همراه بود، در ترکیب اصلی بود و در دقیقه ۶۱ تعویض شد. کرواسی در گروه D سه امتیاز از ترکیه کمتر دارد و دوم است اما دو بازی در دست دارد. آنها دوشنبه با ارمنستان بازی می‌کنند.لوکا مودریچ، هافبک با تجربه و کروات باشگاه رئال مادرید در جریان بازی کرواسی و لتونی، تبریک تولد ویژه‌ای از سوی هواداران دریافت کرد. نکته جالب این مسابقه سرود «تولدت مبارک» دسته‌جمعی هواداران حاضر در ورزشگاه بود که در دقیقه ۳۸ بازی به مناسبت ۳۸ سالگی لوکا مودریچ، برای او خوانده شد. لوکیتا ۶۱ دقیقه در این دیدار بازی کرد و زمانی که تیمش ۳-۰ پیش بود، جای خود را به نیکولا ولاشیچ داد.

روبیالس تسلیم -ماچ گیت- شد

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در گفتگو با پیرس مورگان اعلام کرد از سمت خود استعفا کرده است. روبیالس پس از قهرمانی تیم ملی زنان اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۳، در مراسم اهدای مدال رفتار نامتعارفی با جنیفر هرموسو داشت و حواشی بسیاری را پیرامون خود ایجاد کرد. 

در پی این اتفاق، فیفا، روبیالس را به مدت ۹۰ روز از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد. همزمان نیز پای مقامات قضایی نیز به این ماجرا کشیده شد. اما رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا زیر بار رها کردن جایگاه خود نمی رفت. پس از کش و قوس های فراوان این شخصیت پرحاشیه تایید کرد که دیگر نمی تواند به شغل خود ادامه دهد و استعفا کرده است.روبیالس همچنین اعلام کرد ،این تصمیم را به ناچاری و بدون آن که تقصیری بر گردن او باشد اتخاد کرده و برای اعلام آن، با اعضای خانواده خود مشورت کرده است.

 شروع دور ششم مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ با پیروزی دانمارک

در آغاز ششمین دور از بازی‌های مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴، ۴ دیدار برگزار شد. که در مهمترین آنها تیم ملی دانمارک در خانه فنلاند یکی از رقبای اصلی‌اش در گروه H، با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. پیر امیل هویبرگ، در دقیقه ۸۶ تنها گل این بازی را برای دانمارکی‌ها به ثمر رساند. با این نتیجه قرمزپوشان اسکاندیناوی، چهارمین پیروزی خود را کسب کردند و ۱۳ امتیازی شدند، تا به صدر جدول صعود کنند. فنلاند اما با ۱۲ امتیاز در رده دوم باقی ماند.در دیگر بازی این گروه، قزاقستان با نتیجه یک بر صفر بر میهمان خود ایرلند شمالی غلبه کرد. این پیروزی سبب شد که قزاق‌ها با فنلاند رده دومی هم‌امتیاز شوند و تنها از لحاظ تفاضل گل پایین‌تر از این تیم در رده سوم قرار بگیرند.در دو بازی دیگر از گروه G مونته‌نگرو با نتیجه ۲ بر یک از سد میهمانش بلغارستان گذشت .مونته نگرو با ۸ امتیاز از ۵ بازی نزدیک‌ترین تعقیب کننده مجارستان صدرنشین است ،که از ۴ بازی ۱۰ امتیاز کسب کرده است. از گروه E‌ نیز جزایر فاروبا یک گل مغلوب مولداوی شد. در این گروه جمهوی چک و مولداوی هر دو با ۸ امتیاز (چک از ۴ و مولداوی از ۵ بازی ) به ترتیب اول و دوم هستند . پس از آنها آلبانی با ۷ ، لهستان با ۶ و جزایر فارو با یک امتیاز رده‌های سوم تا پنجم را در اختیار دارند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=215907 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x