سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

حمله ی مخالفان حکومت به سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس

ساختمان سفارت ایران در پاریس روز جمعه مورد حمله گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی قرار گرفت.

در جریان این حمله معترضان روی تابلوی سفارت رنگ پاشیدند و با پرتاب سنگ و اشیای مختلف از جمله لوازم کامپیوتر و کپسول آتش نشانی، شیشه‌های ساختمان سفارت را شکستند.

خبرگزاری صدا و سیما «چند نفر از اعضای گروهک ضد انقلاب کومله» را عامل حمله به سفارت ایران معرفی کرد. 

بهرام قاسمی سخنگوی، وزارت امور خارجه در واکنش به این حادثه گفت: «بعدازظهر دیروز تعداد اندکی از افراد معاند ضد ایرانی قصد تعرض و آسیب رساندن به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس را داشتند که البته موفق به این کار نشدند و نتوانستند به داخل ساختمان سفارت وارد شوند و با پرتاب اشیایی به سمت ساختمان سفارت، خساراتی به آن وارد کردند.»

خبرگزاری مهر می گوید در پشتی ساختمان سفارت در آتش سوخته است و تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.

مهر گفته در حمله به سفارت ایران در پاریس، پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه «موفق به دفع این حمله نشده‌اند».

خبرگزاری ایرنا به نقل از یکی از سخنگویان سفارت ایران در فرانسه گفته در پی حمله گروهی به سفارتخانه این کشور در پاریس اوضاع این سفارتخانه «تحت کنترل است و خللی در روند فعالیت‌های آن وارد نشده است.»

عکس‌ها و ویدیو‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد در پشتی سفارت و پنجره‌های این ساختمان بر اثر این حمله دود‌ گرفته و آثار سوختگی در آن دیده می‌شود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=215820 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x