سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

بازنشستگان در تجمعات امروز در چندین شهر: معلم زندانی آزاد باید گردد

امروز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲، جمعی از فرهنگیان بازنشسته و دیگر بازنشستگان کشوری در چندین شهر کشور از جمله در اهواز، تبریز، کرمانشاه، قزوین، رشت، تهران، کرج، ساری، همدان، سنندج، اردبیل، خرم آباد، پلدختر، یزد و … مجدداً و مطابق با سه‌شنبه‌های اعتراضی و در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی کشوری دست به تجمع زدند.

این اعتراضات با حمل پلاکاردها و دادن شعارهایی از جمله « معلم زندانی آزاد باید گردد»، « وزیر بی‌کفایت استعفا استعفا» ، « تورم، گرانی بلای جان مردم» و … همراه بود.

در کرمانشاه آقای اسماعیلی رییس انجمن صنفی شاغل و بازنشسته اسلام آباد در جمع تجمع کنندگان کرمانشاه مقابل صندوق کشوری استان دست به سخنرانی زده و حمایت بازنشستگان از معلمان زندانی بویژه جعفر ابراهیمی که جانش در خطر ست و نیاز به بستری شدن و درمان فوری دارد، اعلام کردند. این تجمع با شعار « معلم زندانی آزاد باید گردد »ادامه یافت.

کرمانشاه

مطالبات بازنشستگان «همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلان متناظر، ماده ۶۴ ق م خ ک»، « داشتن بیمه کارآمد و بیمه تکمیلی توسط دستگاه متبوع دوران خدمت همچون شاغلان ماده ۸۵ ق م خ ک »، « افزایش سنواتی سالیانه بر طبق نرخ تورم واقعی ماده ۱۲۵ ق م خ ک»، « تسری مزایای نقدی و غیرنقدی شاغلان به بازنشستگان کشوری» و « افزایش حقوق، غیرقابل قبول بودن افزایش حقوقی ۲۰ درصدی با نرخ تورم ۷۰ درصدی» عنوان می شود.

شورای عالی بازنشستگان کشور قطعنامه پایانی تجمعات امروز را به شرح زیر منتشر کرده است:

بیانیه و مطالبات بازنشستگان در تجمع سه شنبه ۱۴۰۲/۶/۱۴

پایبند بودن به قانون و مقررات و اجرای آن از طرف دولت و مجلس مهمترین اصول اداره کشور است.

نرخ تورم، وخط فقر راملاحظه نمی کنید؟!…

بیداری چیز خوبی است،اگر خوابید! دیگر و بعد ازچندین سال ضایع کردن حق و حقوق قانونی بازنشستگان بیدارتان نخواهیم کرد! که خواب و بیدار شدنتان برایمان تفاوتی ندارد!..
آبی به سروصورت تان بزنید،جهان متمدن ازمرز معیشت ونیازهای فیزیو لوژیکی گذشتند،درجایگاهی بالاتر به عنصر  فرهنگ ،دانایی، دوست داشتن و دوست داشته شدن رسیدند، بافقر و گرسنگی،و ذلت کشیدن ما راخوار و زبون و بی مقدار نکنید! که دیگر دیدار با شما و بیدار کردنتان غیر ممکن خواهد بود!..
این پیشکسوتان دریای معرفت و بلاچشیدگان روزگارِ نامرادی، امروز برای حق طبیعی و قانونی خویش جمع شده اند، عزت نفس آنها را به سخره نگیرید که با خواهش و تمنا و کف خیابانها حق وحقوق واقعی خود را پیگیری کنند، اگر خود را به خواب زده اید و ازحال و روز مشکلات بیخبر هستیدجفا کارید!و تداوم قدرت و ثروتتان وقتی با مشروعیت همراه نباشد زهری است که برجان خویش می ریزید،چند روزی زندگی این همه جفا کاری در اعطای حق وحقوق  قانونی بازنشستگان نمی خواهد! ‌
اگر امروز تلاشی وتحولی زمان پسند نکنید فردا دیر است و زمان به عقب بر نمی گردد! و دیگر نمی‌گذاریم و اجازه نخواهیم داد «از ماست که بر ماست» شود.

بر همین اساس وطبق معمول هرسه شنبه اهم مطالبات بازنشستگان  را به شرح زیر در تجمعاتی که برگزار میشود اعلام می نماییم و تا رسیدن به خواسته‌ های قانونی خود ادامه خواهیم داد.

۱_ ارسال و اجرای لایحه  همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز بر مبنای حداقل ۹۰ درصد ناخالص شاغل مشابه بصورت دائمی توسط دولت و مجلس. 

۲_ افزایش حقوق های سالیانه طبق مواد ۶۴ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس میزان تورم واقعی درجامعه.

۳_ پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان بابت متناسب سازی حقوق ها ، جزء ۳و ۴ بند (ی) تبصره ( ۲)قانون بودجه ۱۴۰۱ به صندوهای بازنشستگی  کشوری و لشکری وصدور احکام بازنشستگان  .

۴_رعایت حق وحقوق بازنشستگان در بررسی قانون برنامه هفتم توسعه‌ توسط دولت ، کمسیون تلفیق مجلس، شورای نگهبان  و مجمع تشخیص مصلحت نظام و گنجاندن بندها یا موادی که کلیه حقوق قانونی( میزان دریافتی ، هزینه های درمانی و امکانات رفاهی و منزلتی)  بازنشستگان طبق عدالت و رفع تبعیض براساس قانون اساسی در نظر گرفته باشد. 

۵_ تهیه و تنظیم آیین نامه اجرایی ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع بیمه پایه و تکمیلی جامع ، کامل بازنشستگان ،بطوریکه تمام هزینه های درمانی را پوشش دهد .

۶_اجرای حق مناطق جنگی بازنشستگان مشمول موضوع بند ث و ج ماده‌ی ۱۱۲ قانون برنامه‌ی ششم مانند شاغلین این مناطق.

۷_ پرداخت رفاهیات قانونی نقدی و غیرنقدی همچون شاغلین هر دستگاه به بازنشستگان و بخصوص اصلاح امتیاز ماده ۷۵ قانون قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد عیدی، پرداخت مطالبات و دیون ناشی از صدور احکام مهر ۹۹ بابت گروه های ارفاقی، رزمندگی، هزینه های فوت و ازدواج و دیگر معوقات از خواسته های به حق ما بازنشستگان است .

۸_ اگر معلمی شغل انبیاء است ، پس معلم نباید جایش در زندان باشد ، بر همین اساس معلمان زندانی باید آزاد گردند

« پشتوانه محکم، مستدل و مستند درخواستهای فوق الذکر»

بندهای ۹ و ۱۲ اصل ۳ قانون اساسی  عدالت به معنای رفع تبعیض وحق وحقوق متناسب، اصل ۲۹ قانون اساسی عدالت به معنی  برخورداری از تامین اجتماعی،که دولت و مجلس موظف هستند بر اساس قانون اساسی و سایر قوانین موضوعه به تکالیف قانونی خود عمل نمایند.

«شورای عالی بازنشستگان کشور»

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=215251 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x