سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

اخراج استادان؛ دانشجویان فلسفه ی هنر: انتخاب واحد نمی کنیم، در کلاس ها شرکت نمی کنیم!

یونس آزادبر، از بازنشستگان و فعالین کارگری گیلان با اتهام محاربه روبرو شده است؛ نهادهای امنیتی مانع ادامه ی تحصيل جعفر ابراهیمی معلم زندانی در مقطع دکترا شدند؛ ماشالله کرمی پدر جان باخته راه آزادی محمدمهدی کرمی همچنان در بازداشت است؛ زن جوانی که در شیراز خودکشی کرده بود، پس از ۶ روز درگذشت

الناز محمدی و نگین باقری به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شدند

الناز محمدی و نگین باقری، روزنامه نگاران روزنامه‌ های هم‌ میهن و هفت صبح هر کدام به سه سال حبس تعلیقی و مجازات های تکمیلی محکوم شدند. امیر رئیسیان وکیل مدافع خانم الناز محمدی در گفنگو با این رسانه عنوان کرد: “پرونده موکل من خانم الناز محمدی با دو اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و همکاری با دول متخاصم خارجی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و دادگاه پس از رسیدگی به اتهامات ایشان، موکلم را به دلیل عدم احراز وقوع جرم و فقدان هرگونه دلیل و مدرک، از اتهام همکاری با دول متخاصم خارجی تبرئه کرد.” آقای رئیسیان در ادامه افزود: “موکلم و خانم نگین باقری را که خانم برهانپور و آقای کامفیروزی وکالتشان را به عهده داشتند به اتهام اجتماع و تبانی به سه سال حبس محکوم شدند که یک چهلم آن لازم الاجرا بوده و مابقی آن را به مدت ۵ سال تعلیق شده است و مقرر شده که متهمان در مدت ۵ سال تعلیق اجرای مجازات حبس، اولا باید با هماهنگی و نظارت ضابطین وزارت اطلاعات، هر فصل در یک دوره آموزشی اخلاق حرفه ای خبرنگاری شرکت کنند و ثانیا در این ۵ سال ممنوع الخروج بوده و ثالثا ایشان را از فعالیت حرفه ای مرتبط با جرم ارتکابی و وسایل موثر در آن و همچنین از ارتباط و معاشرت با افرادی که در رسانه های خارجی اشتغال یا ارتباط دارند، منع شده اند.” الناز محمدی روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه سال گذشته، پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت شد و در ۲۳ بهمن ماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه بصورت موقت آزاد شد. نگین باقری، روزنامه نگار و فعال حقوق زنان نیز در تاریخ نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱، پس از حضور در دادسرای اوین، تفهیم اتهام و با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. الناز محمدی روزنامه نگار روزنامه هم میهن خواهر الهه محمدی، که در تاریخ ۷ مهرماه دستگیر شد.

دیوان عالی کشور حکم «یک ماه شستن میت در غسالخانه به‌دلیل بی‌حجابی» برای یک خانم را لغو کرد

۲۳ تیر ۱۴۰۲ متن رأیی منتسب به شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو شهرستان ورامین در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده بود که بر اساس آن یک زن به سبب عدم رعایت حجاب به شستن میت برای مدت یک ماه محکوم شده بود. بر اساس دادنامه منتشر شده؛ حکم صادر شده به اتهام عدم رعایت حجاب در خودرو به پرداخت سی و یک میلیون ریال جزای نقدی بدل از دو ماه حبس و از جهت مجازات تکمیلی به مدت یک ماه به شستن میت به عنوان خدمات عمومی در غسالخانه شهرستان تهران محکوم کرده بود. به گزارش فرهیختگان شعبه اول دیوان عالی کشور حکم صادره برای شستن میت را در یکی از غسالخانه‌های استان تهران به عنوان مجازات بی‌حجابی را برای این زن را لغو کرده است.

بیستمین روز اعتصاب کارگران ماشین سازی اراک

کارگران ماشین سازی در بیستمین روز  اعتصاب   تا اضافه حقوق اعمال گردد
استانداری دستور تعطیلی داده تا تکلیف مدیر عامل مشخص گردد.
کارگران گفته اند تا حقوق خود را نگیرند همچنان به اعتصاب و اعتراض خود ادامه می دهند. امروز هم تا روز دوشنبه  بخاطر اعتراضات از ترس بالاگرفتن اعتراضات کارگران کارخانه را تعطیل کردند.

هشت تن از بازداشت شدگان در اراک به حبس و شلاق در ملاعام محکوم شدند

محمد سلطانی، مجید نیک عهد، ابوالفضل خوران، وحیدرضا عربی، مهدی نیک عهد، رامتین ادریسی، مصطفی کمانی و محمدرضا اسدی شهروندان اهل اراک توسط دادگاه کیفری این شهرستان مجموعا به ۴۸ سال زندان و تحمل ۵۹۲ ضربه شلاق در ملاعام محکوم شدند. براساس این حکم سه سال از میزان حبس صادره برای مجید نیک عهد، مهدی نیک عهد و وحیدرضا عربی به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمده است. به گزارش خبرگزاری براساس حکمی که توسط شعبه ی ۱۰۵ دادگاه کیفری دو اراک صادر و امروز شنبه یازدهم شهریور به وکلای این شهروندان ابلاغ شده است، هرکدام از آنها در خصوص اتهام توهین به مقدسات به تحمل پنج سال حبس و از بابت اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی به یک سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند. براساس حکم صادره، حکم شلاق این شهروندان “در مصلای بیت المقدس اراک، بعد از نماز جمعه و در ملأ عام اجرا خواهد شد”. براساس این حکم سه سال از میزان حبس صادره برای مجید نیک عهد، مهدی نیک عهد و وحیدرضا عربی به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمده است. مریم بستانی، دیگر متهم این پرونده از اتهامات مطروحه تبرئه شده است. همچنین این شهروندان پیشتر در بخش دیگر پرونده خود توسط دادگاه انقلاب اراک از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند. این شهروندان در مردادماه سال جاری در پی شرکت در مراسمی بر سر مزار مهرشاد شهیدی، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در اراک بازداشت شدند. پس از چندی رئیس‌ کل دادگستری استان مرکزی از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست پرونده این شهروندان خبر داده بود. اخیرا هر کدام از این هشت تن از این شهروندان با تودیع وثیقه هفتصد میلیون تومانی آزاد شدند و برای آقای سطانی نیز وثیقه یک میلیارد و دویست میلیون تومانی تعیین شده است.

بنیاد نوبل دعوت از ایران، روسیه و بلاروس را پس گرفت

بنیاد نوبل تصمیم خود برای دعوت از روسیه، بلاروس و ایران برای مراسم اهدای جوایز امسال در استکهلم پس گرفت ‌و آن را لغو کرد. در بیانیه ای که این بنیاد منتشر کرده دعوت از روسیه و متحدش بلاروس به دلیل حمله به اوکراین پس گرفته شده و دعوت از ایران به دلیل سابقه حقوق بشر جمهوری اسلامی ایرن لغو شد. مراسم اهدای جوایز در ۱۰ دسامبر در استکهلم برگزار می‌شود که سالگرد مرگ آلفرد نوبل است که این نهاد را تأسیس کرد. در آنجا پادشاه سوئد از برندگان در رشته‌هایی از جمله پزشکی، فیزیک، ادبیات و اقتصاد تقدیر می کند. مراسم اهدای جایزه صلح نوبل در همین روز در اسلو پایتخت نروژ برگزار می شود.

بیانیه‌ی دانشجویان رشته‌ی فلسفه‌ی هنر دانشگاه هنر

پیش از این هرچه لازم بود را گفته‌ایم. ما، دانشجویان رشته‌ی فلسفه‌ی هنر دانشگاه هنر، نه شما را به رسمیت می‌شناسیم، نه تصمیم‌هایتان را. مترسک‌های تازه‌ی شما، در نظر ما وزنِ کافی را برای به رسمیت شناخته شدن ندارند. حرف کوتاه است: انتخاب واحد نمی‌کنیم، سر کلاس‌ها شرکت نمی‌کنیم. استادهای جایگزین، توهین به شأن کلاس‌ها و دانش و دانشگاه‌اند. ما در این توهین هم‌دست شما نخواهیم بود. تا بازگشت دکتر علیا و دکتر مازیار به کلاس‌های درس، پاسخ ما، به شما و کلاس‌های خالی‌تان یک کلمه‌ست: «نه.»
شهریور ۱۴٠۲
دانشجویان فلسفه‌ی هنر
دانشکده‌ی علوم نظری و مطالعات عالی هنر

 جمعی از «دانشجویان دانشگاه بهشتی» و «دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه گیلان» در بیانیه‌های جداگانه‌ای با اعتراض به «موج اخراج استادان دانشگاه»، آن را ناشی از «جزم‌اندیشی» و «تمامیت‌خواهی» مقام‌های جمهوری اسلامی خواندند. کارزاری که جمعی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف در «اعتراض به اخراج علی شریفی زارچی» راه‌اندازی کرده‌اند، روز جمعه به بیش از ۱۳ هزار امضا رسید.

دیدار حمایتی با معلم زندانی عزیز قاسم‌زاده

گروهی از معلمان مطالبه‌گر البرز و گیلان با معلم زندانی عزیز قاسم‌زاده دیدار کردند. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران گزارش داده است عزیز قاسم‌زاده خواننده و فعال صنفی معلمان که در حال سپری کردن مرخصی استعلاجی پس از جراحی سنگ کیسه صفرا بود، امروز شنبه ۱۱ شهریور برای تحمل ادامه حبس به زندان لاکان رشت بازگشته است.

حمله شهرداری زاکانی به خانه زنان بی سرپرست؛ خوابگاه شوش تعطیل شد!!

همزمان با انتصاب علیرضا زاکانی به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران درهای ساختمانی که سال‌ها به زنان بی‌سرپناه مراجعه کننده خدمات می‌داد در تاریخ ۵ شهریور به طور کلی بسته شد. به گزارش وب سایت فراز، درهای این ساختمان بزرگ در داخل پارک شوش تهران، به بهانه تعمیرات بسته شده و این ساختمان قرار است برای همیشه تغییر کاربری پیدا کند‌. پروانه فعالیت این مرکز که تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران به عنوان مرکز گذری-سرپناه شبانه، صیانت از زنان بهبودیافته از اعتیاد، سرپناه زنان آسیب دیده اجتماعی بی خانمان، مرکز مادر و کودک و کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی فعالیت می‌کرد، پس از اتمام تفاهم نامه شهرداری تهران با یک موسسه کاهش آسیب‌های اجتماعی، در مرداد ماه سال گذشته باطل شد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که علیرضا زاکانی، شهردار تهران، ۲۵ مردادماه با حکم ابراهیم رئیسی به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران منصوب شد.

زن جوانی که در شیراز خودکشی کرده بود، پس از ۶ روز درگذشت

زن جوانی که در شیراز اقدام به خودکشی کرد، در بیمارستان رجایی این شهر پس از شش روز جان باخت.  به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس اعلام روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شب گذشته ۱۰ شهریورماه، زن ۴۱ ساله‌ای که روز پنجم شهریور از طبقه پنجم مجتمع تجاری‌ تفریحی نگین فارس خود را به پایین پرت کرد، جان باخت. صداوسیمای فارس ادعا کرده است این زن جوان به دلیل اختلافات خانوادگی اقدام به خودکشی کرده بود.  گفتنی است سازمان آتش‌نشانی شیراز پس از پرت شدن این زن جوان اعلام کرد تشک نجات به محل رسیده است.  همچنین معاون عملیات آتش‌نشانی شیراز در مورد حادثه گفت، فضای سبز پایین مجتمع به ماموران آتش‌نشانی امکان پهن کردن تشک نجات را نداد.
این زن جوان از فراز یکی از پنجره های مجتمع نگین شیراز بدون حجاب اجباری و در حالی که موهای خود را از پشت بسته بود مدتی ایستاده و سپس خود را به پایین پرت کرد. برخی افراد حاضر در محل واقع، به صورت زنده این رویداد را در اینستاگرام پخش زنده کردند. همچنین لحظاتی بعد از خودکشی این زن جوان،‌ حاضران شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

اتهام محاربه برای یک بازنشسته و فعال کارگری

یونس آزادبر، از بازنشستگان و فعالین کارگری گیلان، بدون حضور وکلای خود، رامین صفرنیا و قاسم بزرگ‌زاده، در تاریخ ۹ شهریور در شعبه اول بازپرسی عمومی و انقلاب سنگر با اتهامات محاربه، تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام، تفهیم اتهام شد. این فعال کارگری و بازنشسته مخابرات، که از اعضای موسس سندیکای کارگران شرکت گاز و مخابرات استان گیلان می‌باشد، در روز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲، پس از تجمع بازنشستگان در منزلش در سنگر بازداشت شد و از آن زمان در زندان لاکان می‌باشد. یونس آزادبر به بیماری صرع مبتلا است و با توجه کهولت سن (۶۰ سال) نیازمند رسیدگی رسیدگی پزشکی در خارج از زندان می‌باشد.

روزنامه شرق از محدودیت‌های تازه برای آرایشگران زنانه خبر داد؛ کاشت ناخن و مژه زیرزمینی می‌شود؟!

روزنامه شرق نوشت: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که زیرمجموعه وزارت کار است، بی‌سر‌و‌صدا بخشی از زنان آرایشگر را در بازار کار با محدودیت همراه کرده است. پیش از این استاندارد‌های آموزشی در رشته ناخن و مژه تحت عنوان سند حرفه در پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده بود و به تبع آن آموزشگاه‌های آزاد نسبت به تعریف دوره، اخذ شهریه و اجرای دوره اقدام می‌کردند، اما حالا این استاندارد‌ها یکباره و بدون اطلاع قبلی به استان‌ها، از پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور حذف شده است. آرایشگران می‌گویند که بدون این مجوز نه‌ تنها رسما امکان کار آرایشگران جدید در زمینه ناخن و مژه وجود ندارد که آرایشگران قدیمی در این رشته‌ها دیگر نمی‌توانند فعالیت رسمی در آرایشگاه‌ها داشته باشند و ناچار هستند به‌صورت زیرزمینی فعالیت کنند. اعمال محدودیت‌های گسترده برای فعالیت آرایشگران زن در ایران مسبوق به سابقه است، اما حالا اعمال این ممنوعیت‌ها به مجلس و دولت رسیده است.

نهادهای امنیتی مانع ورود جعفر ابراهیمی به مقطع دکترا شدند

جعفر ابراهیمی معلم زندانی در بند ۴ اوین در آزمون دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت رتبه ۱۶ را کسب نمود. او درحالی این رتبه را به دست آورد که به کتاب‌ها و منابع آزمون دکتری دسترسی چندانی نداشت.
به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان، بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته او به ۱۲ دانشگاه برای مصاحبه دکتری دعوت شد، اما فقط ۳ روز به او مرخصی دادند و او در مصاحبه‌ی ۴ دانشگاه توانست شرکت کند.
علی‌رغم رضایت تیم مصاحبه کننده‌ در آن دانشگاه‌ها، یکی از سوالاتی که همواره تیم مصاحبه‌کننده از آقای ابراهیمی می‌پرسیدند این بود که آیا در صورت تایید ما سازمان سنجش و وزارت علوم نیز شما را تایید می‌کنند؟
اکنون بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری مشخص شده که ایشان توسط سازمان سنجش رد صلاحیت عمومی شده است. فرم صلاحیت عمومی، فرمی است که سازمان سنجش برای فیلتر کردن دانشجویان از آن استفاده می‌کند و یکی از معیارهای اصلی در این فرم نداشتن سابقه فعالیت سیاسی است.
اکنون مشخص شده است که جعفر ابراهیمی در همدستی سازمان سنجش و نهادهای امنیتی از ورود به مقطع دکتری بازمانده است.

ادامه بازداشت ماشالله کرمی پدر جان باخته راه آزادی محمدمهدی کرمی

ماشالله کرمی پدر زنده یاد محمدمهدی کرمی همچنان دربازداشت به سر می برد. به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۲، ماشالله کرمی از روز بازداشت در ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲، تاکنون فقط یک تماس تلفنی با خانواده داشته است. تداوم بازداشت او جهت افزایش فشار بر خانواده های شهدای راه آزادی در آستانه سالگرد قیام سراسری ایران در سال ۱۴۰۱، از طرف ارگان های امنیتی حکومتی انجام می شود. آقای کرمی در یورش ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شد. ماموران پس از حمله به منزل این پدر دادخواه، مدال ها و لوح های قهرمانی فرزندش محمدمهدی کرمی را شکسته و لپ تاپ او را با خود بردند. در همین روز امیرحسین کوهکن وکیل خانواده کرمی نیز بازداشت شد.

توضیحات خبرگزاری قوه ی قضائیه در مورد مرگ جواد روحی در زندان

مرگ نابهنگام جواد روحی که یک بار دیگر انگشت اتهام را متوجه ی حکومت اسلامی کرده و واکنش های اعتراضی زیادی را به دنبال آورده است، حکومت را مجبور کرده در چند نوبت در صدد «پاسخگویی» بر آید.
خبرگزاری میزان وابسته به قوه ی قضائیه نوشت:
در پی فوت یک زندانی به نام جواد روحی در بیمارستان، برخی اظهار نظرها در مورد این فرد در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد.
یکی از مواردی که برخی رسانه‌ها در مورد جواد روحی مطرح کرده‌اند این است که چرا جواد روحی با وجود بیماری مشمول عفو و ارفاقات قانونی مانند مرخصی نشده بود؟
بررسی قانونی وضعیت جواد روحی حکایت از آن دارد که پزشکی قانونی براساس معایناتی که انجام می‌دهد، تشخیص می‌دهد یک زندانی توان تحمل کیفر را دارد و یا باید برای انجام مراحل درمان بیماری خارج از زندان حضور داشته باشد. درباره جواد روحی، پزشکی قانونی طبق معاینات انجام شده تشخیص نداده بود که وی توان تحمل کیفر را ندارد.
همچنین سابقه بیماری و تشنج جواد روحی مربوط به زمان قبل از حضور وی در زندان بوده است و در طول دوران حبس هیچ موردی از تشنج مگر در تاریخ نهم شهریور ماه در این فرد مشاهده نشده بود. همچنین جواد روحی هنگام ورود به زندان مانند هر فرد دیگری با معاینه کامل و شرح حال گرفته شده از مددجو وارد زندان می‌شود و در صورتی که فرد نیاز به دارو یا درمان خاصی داشته باشد حتما در پرونده پزشکی او ثبت می‌شود.
در مورد جواد روحی هم در شرح حال عنوان شده برای او مواردی همچون اعتیاد (که با نظر پزشک زندان متادون مصرف می‌کرده و درصدد ترک آن بوده است) ثبت شده بود. جواد روحی همچنین به دلیل برخی مشکلات که پیشتر به آن دچار بوده است قرص‌های تحت نظر مصرف می‌کرده که تمام این قرص‌ها زیر نظر بهداری زندان به وی تحویل و مصرف می‌شده‌اند.
در رابطه با اینکه چرا جواد روحی مشمول عفو نشده است نیاز به توضیح است که براساس بخش اول بخشنامه عفو مقام معظم رهبری بهمن ماه سال گذشته افرادی که اتهام آن‌ها مباشرت، مشارکت و معاونت در ارتکاب جرایم مستوجب مجازات محاربه، افساد فی‌الارض و بغی و ارتکاب تخریب و احراق عمده تاسیسات دولتی، نظامی و عمومی بود مشمول عفو نمی‌شدند.
اتهامات جواد روحی نیز براساس کیفرخواست صادره افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تاسیسات مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور و ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش بود که این موارد مشمول عفو رهبر معظم انقلاب نمی‌شدند.
جواد‌ روحی لیدر اصلی در شبی که پنج نفر در نوشهر بر اثر اقدامات شبه ترویستی کشته شدند می باشد همچنین وی عامل اصلی حمله به مقر نیروی انتظامی در نوشهر و آتش‌زدن قرآن و اعتراف صریح به این اتفاق می باشد.

مهدی کروبی: راهی جز تغییر وجود ندارد

مهدی کروبی در پیامی به افتتاحیه کنگره حزب اعتماد ملی نوشت: ایران امروز که به سرعت در حال فاصله گرفتن از کاروان توسعه است نباید بیش از این درجا بزند. شرط توسعه احیای اعتماد است. اعتماد ملت به دولت و اعتماد ملت به اصلاحات و اعتماد ملت به امید. راه اعتماد اما از تغییر می‌گذرد. تغییری از درون ایران، به دست ملت و بدون هر گونه خشونت.
او نوشت: تصویب قوانین ضد حقوق ملت مانند طرح های ضد برجامی ، محدودیت فضای مجازی، طرح تشدید مجازات افرادی که بدحجاب یا بی حجاب می دانید و از همه مهمتر تغییر قانون انتخابات برای ردصلاحیت های گسترده تر همه نشانه حذف و غیبت ملت است. در نبود حزب است که راه خیابان گشوده می‌شود و مردم راهی جز بیان مستقیم اعتراض نمی یابند. در نبود حزب است که یک باند چند نفره کشور را در دست می‌گیرد. در نبود حزب است که کشور بدون برنامه اداره می‌شود. حاکمیت در بیست و پنج سال گذشته نگذاشته است چند حزب فراگیر ملی در کشور ایجاد شود و حتی احزاب مخالف به محافل سیاسی بدل شده اند. 

همبستگی با جنبش «زن زندگی آزادی» در جشنواره ونیز

کانون فیلمسازان مستقل ایران «ایفما» با انتشار بیانیه‌‌ای از حضور خود در «فلش ماب» یا برنامه ویژه جشنواره فیلم ونیز خبر داد که در حمایت از جنبش «زن زندگی آزادی» در ایران برگزار می‌شود.
کانون در بیانیه خود می‌گوید که این رویداد با همکاری انجمن دموکراتیک مردم ایران، و با هدف آگاهی‌رسانی درمورد وضعیت تلخ فیلمسازان و هنرمندان ایرانی دربند و تحت سرکوب اجرا می‌شود. کانون فیلمسازان مستقل ایران از کارگردانان، سینماگران، هنرمندان، و سایر چهره‌‌های برجسته دعوت کرده است تا شنبه دوم سپتامبر در این برنامه شرکت کنند.
ایفما و انجمن دموکراتیک مردم ایران همچنین دارای غرقه مشترکی در جشنواره فیلم ونیز هستند و آگاهی‌های بیشتری را در رابطه با شرایط کنونی در ایران اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.
جشنواره فیلم ونیز جمعه ۲۵ اوت اعلام کرد «فلش ماب» را در همبستگی با زنان و مردان ایرانی که برای «آزادی» و علیه «سرکوب‌های جاری» در این کشور مبارزه می‌کنند، و همچنین فیلمسازان و هنرمندانی که توسط جمهوری اسلامی بازداشت یا زندانی شدند، روی فرش قرمز ترتیب می‌دهد. انتظار می‌رود که سینماگران، هنرمندان، و شخصیت‌های برجسته زیادی در این برنامه شرکت کنند تا توجه دولت‌ها، رسانه‌ها، و افکار عمومی جهان را نسبت به شرایط کنونی در ایران و مبارزات آزادیخواهانه مردم این کشور جلب کنند.
فلش ماب به نوعی گردهمایی خودجوش گروهی گفته می‌شود که معمولا در مراسم هنری با حضور هنرمندان و علاقمندان با هدف یا درخواست مشخصی برگزار می‌شود و جنبه حمایتی یا انتقادی دارد. جشنواره فیلم ونیز سال گذشته نیز برنامه مشابهی را در حمایت از جعفر پناهی، سینماگر منتقد ایرانی روی فرش قرمز ترتیب داده بود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=214795 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x