سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

دادستان پیشین اوکراین: بایدن یک میلیارد دلار برای برکناری من پرداخت کرد

دادستان پیشین اوکراین: بایدن یک میلیارد دلار برای برکناری من پرداخت کرد

جو بایدن و پسرش هانتر

ویکتور شوکین، دادستان پیشین اوکراین در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت به‌دلیل انجام تحقیقات از فعالیت‌های شرکت «بوریسما» که هانتر بایدن، فرزند جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا عضو هیئت رئیسه آن بود، از مقام خود برکنار شد. شوکین تاکید کرد که پترو پروشنکو، رئیس جمهوری سابق اوکراین به‌دلیل دریافت رشوه توسط بایدن و پسرش از شرکت بوریسما، مانع تحقیقات او شد و متعاقبا وی را از مقام دادستانی اوکراین عزل کرد. او گفت که اگر تحقیقات از شرکت بوریسما صورت می‌گرفت، بدون شک فساد بایدن و پسرش در آن شرکت آشکار می‌شد.
پیشتر سخنگوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا درباره پرونده هانتر بایدن گفته بود که وزارت دادگستری ایالات متحده مانع انجام تحقیقات پیرامون اعضای خانواده رئیس جمهوری می‌شود. قانونگذاران جمهوری‌خواه، جمعه از تصمیم مریک گارلند، دادستان کل آمریکا برای تعیین دیوید وایس به عنوان محقق درباره اتهامات هانتر بایدن در خصوص «فرار مالیاتی و فروش سلاح» به‌شدت اعتراض کردند. در همین رابطه، جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا درباره تصمیم گارلند گفت که این تصمیم «بخشی از تلاش وزارت دادگستری برای پنهان‌کردن شواهد درباره نقش بایدن در دریافت رشوه از طرف‌های خارجی در راستای منافع اعضای خانواده خود محسوب می‌شود.»

تداوم اعتراضات مردمی در السویداء سوریه و گسترش آن به درعا و حلب

شمار بسیاری از شهروندان معترض سوری، جمعه سوم شهریور در شهر السویداء مرکز استان السویداء همچنین شهرک «القریا» در جنوب این استان تجمع کرده و با اعتراض به شرایط کشورشان علیه بشار اسد شعار سر دادند. اعتراضات ضدحکومتى السویداء در جنوب سوریه در ششمین روز به استان‌های درعا و حلب نیز کشیده شد و معترضان خواستار سرنگونی بشار اسد و خروج شبه‌نظامیان وابسته به ایران از کشورشان شدند. همزمان با تداوم اعتراضات علیه رژیم بشار اسد در شهرهای مختلف سوریه، مردم «الحصان» واقع در دیرالزور هم جمعه در سطح این شهر تجمع کرده و با مردم السویداء، درعا و حلب اعلام همبستگی کردند.
مردم استان السویداء سوریه تحت فشار بحران خفقان‌ و فروپاشی اقتصادی از روز یکشنبه گذشته علیه فساد افسارگسیخته‌ در نهادهای حکومتی کشورشان، شعار سر داده و نسبت به گسترش فقر و بیکاری و وخامت اوضاع معیشتی در مناطق محل سکونت خود اعتراض کردند.
موج جدید اعتراضات ضد‌حکومتی در سوریه پس از آن آغاز شد که در چند روز گذشته برخی مناطق استان السویداء شاهد حمله به دفاتر حزب حاکم بوده است. با تشدید اعتراضات علیه وضعیت اقتصادی، بسیاری از ساکنان این استان جاده‌های مواصلاتی را نیز مسدود کردند. این نافرمانی در واکنش به تصمیم وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف‌کنندگان سوریه آغاز شد که با مصوبه حذف یارانه‌های سوخت باعث افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین و گازوئیل در مناطق تحت کنترل رژیم حاکم شد.

تصویر ترامپ در زندان به برند تجاری و انتخاباتی تبدیل شد

پسر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از تصویر تاریخی پدرش که در دوران بازداشت وی در زندان «فولتون کانتی» جورجیا گرفته شده بود، به عنوان علامت تجاری صندوق دفاع قانونی برای مبارزه با استبداد و جنون استفاده کرد. دونالد جان ترامپ جونیور، در حساب رسمی خود در پلتفرم «ایکس» (توئیتر سابق)، توییتی را به پیوست تصویری منتشر کرد که یک سایت تجارت الکترونیک را نشان می‌داد. در این سایت کالاهای مختلفی از جمله تی شرت‌ها و لیوانهای چاپ شده با تصویر در زندان ترامپ، منقوش به عبارت «ترامپ را رها کنید» (FREE TRUMP) به نمایش گذاشته شده است!پسر ترامپ در توضیح این عکس، با به کار بردن عبارت «کالاهای ترامپ» برای روشن شدن مطلب، گفت که «تمام سود این فروشگاه اینترنتی به صندوق دفاع قانونی برای مبارزه با ظلم و جنون که در برابر خود شاهد هستیم، اهدا می‌شود.» او افزود: «بر خلاف بسیاری، من سعی نمی‌کنم از این مزیت استفاده کنم، اما هر کاری که بتوانم برای کمک انجام خواهم داد.» مقامات آمریکایی پنجشنبه، ۲ شهریور از بازداشت رسمی ترامپ در آتلانتا به اتهام اخاذی و توطئه انتخاباتی خبر دادند. شامگاه پنج‌شنبه عکس «جنایی» ترامپ که در داخل زندان گرفته شده بود در جریان بازداشت کوتاه رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام اخاذی و توطئه انتخاباتی منتشر شد. این عکس فوری، که میلیاردر جمهوری خواه در آن اخم کرده، ابروهایش را در هم کشیده و به دوربین خیره شده، به عنوان اولین عکس زندان رئیس جمهور سابق آمریکا در تاریخ ثبت شد. در همین ارتباط «بی بی سی» گزارش داد که دونالد ترامپ اخیراً از تصاویر استفاده شده از او در فاکس نیوز شکایت کرده است. او در پلتفرم «تروث سوشال» خود نوشت: «آنها عمداً بدترین عکس‌های من را نشان می‌دهند، به‌ویژه عکس بزرگ «نارنجی» با چانه‌ام به سمت عقب.» به گزارش «بی بی سی»، بدیهی است که رئیس جمهوری سابق، عکسی را که در زندان فولتون کانتی آتلانتا گرفته شده است، ترجیح می‌دهد، جایی که او به اتهام توطئه برای لغو نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ جورجیا در روز پنجشنبه محکوم شد. چند دقیقه پس از انتشار این تصویر، بیانیه‌ای در وب‌سایت ترامپ ظاهر شد که می‌گوید، او علی‌رغم ارتکاب هیچ جرمی دستگیر شده است. این بیانیه همراه با فراخوانی برای مشارکت در مبارزات انتخاباتی می‌افزاید: «آنچه رخ داده است یک حقه قضایی است.» آمارها می‌گویند مردی که ممکن است مجبور شود بخش بیشتری از سال آینده را در دادگاه بگذراند، در مسیر مبارزات انتخاباتی، همچنان پیشتاز واضحی برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.

تهدید بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا: تا روبیالس کنار نرود، بازی نخواهیم کرد

ده ها تن از اعضای تیم فوتبال زنان اسپانیا که قهرمان جام جهانی شده‌اند، تهدید کردند تا زمانی که لوئیس روبیالس از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال این کشور برکنار نشود، در هیچ مسابقه‌ای برای این کشور بازی نخواهند کرد.
به گزارش یورو نیوز، آقای روبیالس که پس از قهرمانی جام جهانی در مراسم جشن قهرمانی لب‌های جنیفر هرموسو، بازیکن شماره ۱۰ این تیم را بوسید در روزهای اخیر تحت فشار قرار داشته که از سمت خود برکنار شود. با این حال روبیالس با رد کردن انتقادات آن‌را یک بازی و فشار رسانه‌ای خوانده و تاکید کرده از سمت خود کنار نخواهد رفت. 
علاوه بر بیانیه‌ای که بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا منتشر کرده‌اند، هرموسو هم جمعه شب در بیانیه‌ای که از طریق اتحادیه بازیکنان فوتبال این کشور منتشر شده گفت که در هیچ لحظه‌ای از بوسه بر لب‌هایش از این اقدام رضایت نداشته است. این خلاف ادعایی است که پیشتر از سوی روبیالس مطرح شده و آن بوسه را «توافقی» خوانده بود. هرموسو همچنین اضافه کرد که پس از این اقدام «جنسی نابجا و بدون رضایت، احساس شوک و آسیب‌» کرده است. او همچنین اضافه کرده که بلافاصله پس از این حادثه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال تحت فشار قرار گرفته که در بیانیه‌ای مشترک تلاش کند فشارها از روبیالس برداشته شود. در بیانیه منتشر شده از سوی بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا نام ۵۶ نفر شامل تمام ۲۳ نفری که در دوره اخیر موفق شدند تیم ملی فوتبال کشورشان را به مقام قهرمانی جهان برسانند دیده می‌شود.  لوئیس روبیالس، ۴۶ ساله، در سخنرانی نیم ساعته خود در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اسپانیا در روز جمعه بابت رفتارش در مراسم روز یکشنبه گذشته عذرخواهی کرد. او با این حال ضمن رد احتمال استعفای خود گفت که قربانی «تلاش برای ترور اجتماعی» شده است. رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا از «فمینیست‌های تقلبی» که به دنبال «حقیقت» نیستند انتقاد کرد. او به طور مشخص به سه عضو دولت چپگرای پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا اشاره کرد که خواستار استعفای او شده‌اند. در ادامه انتقادات از رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا،  خاویر تباس رئیس لالیگا هم ضمن حمله شدید به روبیالس مدعی شد که فهرست زنان و مردانی که رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به آنها توهین کرده بسیار طولانی است و این روند باید متوقف شود.

در دو سالگی حمله به میدان هوایی کابل طرح استیضاح وزیر دفاع آمریکا به کنگره فرستاده شد

رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند که کوری میلز نماینده‌ جمهوری‌خواه از فلوریدای آمریکا طرحی را به منظور استیضاح وزیر دفاع این کشور به کنگره فرستاده است. این نماینده لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا را به نادیده گرفتن اطلاعات کلیدی و عقب نشینی پر هرج‌ومرج سال ۲۰۲۱ از افغانستان که باعث کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی شد متهم کرده است. در ۲۶ آگست/اوت ۲۰۲۱ ده روز پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، هنگام عملیات تخلیه همکاران و هم پیمانان غربی و اروپایی از افغاستان، به دلیل حمله از سوی مهاجم انتحاری به درب ابی‌گیت میدان هوایی کابل، حدود دویست شهروند افغانستان و ۱۳ سرباز آمریکایی جان باختند.
نظر به گزارش‌ رسانه‌های داخلی آمریکا، کوری میلز در بیانیه‌ای گفته است که وزیر دفاع آمریکا هشت ماه مهلت داشت تا خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را برنامه‌ریزی کند. به نظر کوری میلز شیوه خروج نیروهای آمریکایی «کوتاهی آشکار از وظیفه بوده است که شهروندان آمریکای و شرکای آمریکا را در مسیر آسیب قرار داد». هنوز روشن نیست که مفاد معرفی شده به کنگره به منظور استیضاح وزیر دفاع تا چه اندازه مورد حمایت بقیه اعضای کنگره قرار خواهد گرفت. اما آنچه در دو سال گذشته روشن شده ناراحتی جمهوری‌خواهان از شیوه خروج آمریکا از افغانستان است. در دو سال گذشته کنگره ده‌ها جلسه برای ارزیابی جزییات خروج برگزار کرده است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=214030 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیک
نیک
1 سال قبل

دادستان جمهوری خواهی که قوه قضایه در زمان ترامپ برای رسیدگی به تخلفات پسر بایدن منتصب کرده بود را بایدن علارقم قدرت رئیس جمهور در تعویض آن, در پست خود ابقا کرد. نتیجه ۵ سال تحقیق, یافتن هیچ اختلاسی در اکراین نبود. ادعای اختلاسی که با تلفن شخصی ترامپ به زلنسکی و اصرار به یافتنش سبب اولین استیضاح ترامپ از سوی کنگره شد. این داستان اختلاس همچون داستان بنغازی برای خانم کلینتون فقط برای حذف حریف انتخاباتیست وگرنه کیست که نداند اینگونه رشوه ها امریست عادی در هر دو حزب که معمولا سروصدایش را در نمیآورند همچون رشوه دو بیلیون دلاری ولیعهد عربستان به داماد ترامپ. البته منبع خبر یعنی فاکس نیوز خود بیان کننده بسیاریست.     

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x