سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

داعش مسئولیت حمله مسلحانه به شاهچراغ را بر عهده گرفت

داعش با انتشار بيانيه ای مسئوليت حمله ی مجدد به شاهچراغ را بر عهده گرفته است. در اين حمله يک نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند. مقام های جمهوری اسلامی گفته اند علاوه بر فرد مهاجم، چهار نفر مظنون به اتهام همکاری با وی نيز دستگير شده اند

به گزارش خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی در پی حمله مسلحانه دو مهاجم مسلح به شاهچراغ چند تن کشته و زخمی شدند. داعش در بیانیه ای که در سایت اعماق منتشر شده، مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

به گفته مقامات قضایی محلی چهار فرد مظنون به اتهام همکاری با مهاجم دستگیر شده اند. رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفته است تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده و بلافاصله دستگیر شد، در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او در حال انجام است. حال یکی از مجروحان حادثه شب گذشته وخیم اعلام شده است.

تعداد مجروحان تا لحظه تنظیم گزارش ۸ تن اعلام شده است و درهای شاهچراغ به روی مردم بسته شده است

طبق گزارش ها ماموران انتظامی و امنیتی در حال تعقیب مهاجم دوم هستند که توانسته از محل حمله دور شود.

در حمله به شاهچراغ درسال گذشته، ۱۳ نفر کشته و ۲۰ نفر مجروح شدند. کمتر از دو ماه پیش اعلام شد که دو متهم این پرونده حمله به شاهچراغ شیراز صبح شنبه (۱۷ تیر ۱۴۰۲ – ۸ ژوئیه ۲۰۲۳ ) اعدام شده‌اند.

به گفته فرمانده سپاه فارس یکی از مهاجمان دستگیرشده یک اسلحه و ۸ خشاب همراه داشته است.

به دنبال این حادثه، وزیر کشور جمهوری اسلامی عازم شیراز شده است.

عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز یکشنبه گفته بود دوشنبه این حمله “تروریستی” با فوریت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد و گزارش آن در اسرع وقت به اطلاع مردم ایران رسانده خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم ارگان نزدیک به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی با انتشار این دو تصویری که ملاحظه می کنید، نوشته صاحب عکس عامل حمله مسلحانه به شاهچراغ است. این روزنامه و خبرگزاری فارس اسامی ۷ تن از مجروحان را منتشر کرده اند.

به دلیل عدم امکان حضور خبرنگاران مستقل در محل، درباره ی تصویر، گزارش ها و اظهارات مقامات حکومتی نمی توان راستی آزمایی کرد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=212578 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x