دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعیه انشعاب و خروج جمهور خواهان و طرفداران فدرال از شورای ملی تصمیم

به اپوزیسیون ایران و مردم رنجدیده کشورمان

بدینوسیله ما جمهوری خواهان طیف های مختلف بویژه طرفداران نظام فدرال در ایران انشعاب و خروج خود از شورای ملی تصمیم را بصورت رسمی اعلام می کنیم ودلایل و ناهمسازها ی آن را بصورت ذیل بیان می داریم.

در ابتدا ضرورى است تاکید کنیم که اهداف پیشنهاد شده توسط گروهی از مبارزان داخل کشور در مرحله اول تشکیل شورای ملی تصمیم و سپس دستیابی به یک پارلمان موقت سیاسی بود. لیکن در میانه راه و مواجه شدن با جنبش بزرگ زن زندگی آزادی و عدم توفیق شورا در دستیابی به اهداف برنامه ریزی شده پیشین، طرح تشکیل ستاد مشترک و دعوت از احزاب و سازمانها جایگزین آن شده و در دستور کار هیئت مدیره قرار گرفت. اما بتدریج در سیاست هیئت مدیره چرخش کامل به راست و همگرایى با سلطنت طلبان تحقق یافته و در نهایت در برنامه هاى شورا نیز انحراف اساسى ایجاد گردید.

هیئت مدیره برغم انتقاداتى که از سوى اعضاى شورا در ارتباط با چرخش به راست اظهار شده بود، با ادامه سیاست خود مبنى بر نزدیکى هرچه بیشتر به طیف سلطنت طلبان، پروژه پیمان سه جانبه را با حزب مشروطه و شوراى گذار پیاده نمود و بر همین اساس راه براى ورود جریانات جمهوری خواه و فدرالیست جهت گسترش اتحاد بزرگتر با شورا عملا مسدود گردید. بنابر این هیئت مدیره از یک سو با در پیش گرفتن روش غیر دموکراتیک برای اداره شورا  و از سوى دیگر با چرخش به راست بنیادینى که کرده بود، شوراى ملى تصمیم را به  بحران عمیقى فرو برد.

سخنگوی شورای ملی تصمیم  آقاى مسعود نقره کارهنگامیکه در محضر نمایندگان دیگر تشکل ها، احزاب و سازمانهاى سیاسى قرار می گیرد، همواره با افتخار تمام اعلام می دارد که این شورا در مقایسه با دیگر نیرو هاى سیاسى از دو امتیاز بزرگ، یعنى حضور اعضاى خود در داخل کشور و حضور نیروهاى اتنیک برخوردار است، اما موضع اساسى شوراى ملى تصمیم که بهنگام تأسیس آن ایجاد توازن و تفاهم در میان جریانات سیاسی مشروطه خواه و جمهوری خواهان و از آن جمله فدرالیست ها بود با عدم پایبندی هیئت مدیره روبرو شده و این هیئت ازاین اصل بنیادین و به همان نسبت از خواست هاى هموطنان با تعلقات اتنیکى فاصله گرفته و با سلطنت طلبان همسو تر و همانگ تر گشت، بگونه اى که سخنگوى شورا، آقاى مسعود نقره کار در یکى از جلسات هیئت مدیره رسما اعلام نمود، که در سامانه  پادشاهى با سلطنت طلبان در حال همکارى بوده و با رضا پهلوى نیز در تماس مشاوره اى قرار دارد!

 عملکرد ١٠ ماهه هیئت مدیره بیانگر آنست که برداشت این گروه از دموکراسى گزینىشى بوده و به اصل مشورت، که بن مایه یک شوراست، باورمند نیست. این هیئت بدون آنکه با اعضاى شورا مشورت و تبادل نظر کند، خودسرانه بیانیه و پیمان نامه با حزب مشروطه و شوراى گذاررا منعقد کرده که با مفاد طرح اساسنامه شوراى ملى تصمیم در تناقض است. درخور اشاره است که در درون شوراى گذار بخاطر مضمون پیمان نامه و بى توجهى نگارندگان این متن به حقوق طبیعى و قانونى هموطنان با تعلقات اتنیکى اصطکاک ایجاد شده و به اختلافات درونى شدت بخشیده است، همچنین بخاطر بیانیه مشترک با حزب مشروطه اختلافات درونى این حزب نیز تشدید شده و جناح راست آن تقویت یافته است. هیئت مدیره موقت برخلاف وظیفه اى که از طرف اعضاى شورا با استناد به طرح اساسنامه مبنى بر ایجاد توازن و تفاهم در میان نیرو ها به آن محول شده، زمینه تشدید اختلافات درونى این نیرو ها را فراهم ساخته است در ضمن، اعضاى شورا از مضمون پیمان نامه و بیانیه مشترک پس از رسانه اى شدن آنها مطلع شدند، زیرا هیئت مدیره موقت تا آخرین لحظه وجود چنین بیانیه ها را از انظار آنها مخفى نگهداشته بود. واضح است که این عمل خودسرانه و کاملا غیر دموکراتیک هیئت مدیره، با انتقادات و اعتراضات شدید بخشى از اعضاى شورا مواجه گردید. حرکات خودسرانه و تصمیمات انحصار گرانه هیئت مدیره به دو گروه فوق الذکر محدود نشده و از طریق صدور غیر منتظره بیانیه حمایت از گروه شش نفره همبستگى مهسا بدون اطلاع اعضای شورا، ابعاد جدیدى به خود گرفت.

سخنگوى شوراى ملى تصمیم، آقاى مسعود نقره کار، بر گستره فعالیت خودسرانه خود افزوده و اینبار توجه خود را به دعوت از رهبران همبستگی مهسا به جلسات هیئت مدیره معطوف کرد. از جمله کسانى که به نشست هاى  درون تشکیلاتى هیئت مدیره دعوت شدند، آقایان حامد اسماعیلیون و عبدالله مهتدى بودند. واضح است که این مورد نیز همانند موارد یاد شده دیگر بدون اطلاع اعضاى شورا صورت گرفته است.

بر اساس اظهارات یک عضو مستعفى هیئت مدیره، آقای مسعود نقره کار قرار بوده است که به عضویت شوراى همبستگى مهسا درآید و در کنار شش نفر دیگر قرار گیرد. ایشان در قبال اعتراض یکى از اعضاى هیئت مدیره به این تصمیم خودسرانه، اظهار میدارند که وى مصمم است به گروه مهسا بپیوندد، موافقت یا عدم موافقت اعضای شورا در تصمیمى که ایشان اتخاذ نموده تأثیر گذار نخواهد بود! بدیهى است که طبق معمول  اعضاى شورا کوچکترین اطلاعى از این قضیه نیز نداشتند.

مورد دیگرى که موجب نگرانى اعضاى شورا گردید، وضعیت مالى شورا است. امور مالى شوراى تصمیم، که آقاى نقره کار مسئولیت آنرا به عهده دارد، در هاله اى از ابهام کامل قرار دارد. ایشان تا کنون هیچ نوع گزارشى در ارتباط با درآمد و مخارج شورا، بعبارت دیگر میزان درآمد از حق عضویت ها و کمک هاى مالى و نیز منابع این کمک هاى مالى از یکسو، و از سوى دیگر چگونگى مخارج موجودى شورا ارائه نداده است. درخور توجه است که گزارش مالى حتى به خود هیئت مدیره نیز داده نشده است! آقاى نقره کار درباره منابع کمک های مالی دیگری بجز منبع مالی ناچیز شورای تصمیم تا به امروز سکوت مطلق اختیار کرده و حتى این امر را از هیئت مدیره نیز پنهان نگهداشته است! بر اساس شواهدى که وجود دارند، آقاى نقره کار مبالغ قابل توجه اى از منابع مالی در دست خود را صرف اعضایى از شورای داخل کشور که همسو با نظرات سیاسی وی بوده  نموده و  از اهرم مالی برای جلب حامیان سیاسی و مطیع نمودن برخی ها استفاده کرده است. وی از سوى دیگر مخارج یک مورد غیر سیاسى و ضد اخلاقى را تامین کرده است که ممکن است در آینده نه توسط ما معترضان که دارای مخالفت سیاسی و تشکیلاتی با هیئت مدیره هستیم، بلکه توسط هرکس دیگری برملا شود که مسئولیت آن متوجه ما نیست.

٢۶ نفر از اعضاى شوراى ملى تصمیم با ایجاد اصلاحاتى در طرح اساسنامه شورا در تاریخ ١٧ آوریل اساسنامه اى را پیشنهاد کرده و بهمراه متنى که حاوى نقطه نظرات انتقادى بود به هیئت مدیره ارسال کردند. هیئت مدیره اى که موظف است به اعضاى شورا پاسخگو باشد و به مشکلات آنان رسیدگى کند، گوش شنوا براى انتقادات و پیشنهادات آنها داشته باشد، سکوت مطلق اختیار کرده و از دادن پاسخ به فرستنده اساسنامه پیشنهادى و نوشته انتقادى پیوست آن کوتاهى نمود!  پس از سپرى شدن یک هفته، نوشته اى از سوى چهار نفر منسوب به گروه اساسنامه به مثابه پاسخ به اعضاى معترض در سایت شورا منتشر گردید. جدا از اینکه پاسخ این چهار تن که در کلیت خود سطحى و جانبدارانه است، هیئت مدیره در شرایطى نبوده است که عرف نامه نگارى را نیز رعایت نموده و خود در مقام مخاطب پاسخگو باشد! اینکه این ٢۶ نفرعمدتا از مسئولین و اعضای فعال شوراى ملى تصمیم محسوب مى شوند براى اعضاى هیئت مدیره از اهمیت چندانى برخوردار نبوده و فزون برآن از سوى سخنگوى شورا آقاى مسعود نقره کار و برخی از اعضای هیئت مدیره بعنوان تشکیلات شکن، اغتشاشگر، شورشی و مخرب معرفى شدند! ایشان براى مقابله با به اصطلاح معترضین و ایجاد شکاف در صف فعالین با خواستگاه اتنیکى دست به ترفند ” تفرقه بیانداز و حکومت کن ” زده و سه تن از طرفداران خود از گروه هاى اتنیکى را بعنوان کاندیدا هاى عضو مشاور به هیئت مدیره وارد کرده است.

در خور اشاره است که ١٧ کمیسیونى که تشکیل داده شده اند تا کار هاى شورا بین آنها تقسیم شده و در سیاست شورا و تصمیمات هیئت مدیره تأثیر گذار باشند، بجز تعداد انگشت شمارى از آنها صرفا حالت سمبلیک دارند و براى سرگرم کردن اعضاء ایجاد شده اند. علاوه بر اینها هیئت مدیره که موظف بود در اولین فرصت مجمع عمومى را برگزار کند، با سپرى شدن ١٠ ماه اقدام به فراخوان آن نکرده است. این هیئت تحت فشار و اصرار اعضاى شورا مبنى بر برگزارى مجمع عمومى اعلام نمود که در ماه دسامبر تشکیل مجمع عمومى را سازماندهى خواهد کرد، لیکن این وعده نیز پس از گذشت پنج ماه اجرایی نشده است.

با کمال تأسف باید اذعان کرد که سخنگوى شوراى ملى تصمیم و به تبع آن هیئت مدیره درعمر مدیریت شورا در هیچ عرصه اى مسئولانه و دلسوزانه برخورد نکرده اند، به امور شورا و به انتقادات سازنده و پیشنهادات مفید اعضاء بى اعتنایى نمودند و از موقعیت و امکانات شورا براى دستیابى به منافع سیاسی و موقعیت و جایگاه شخصى خود در شورا سوء استفاده کرده اند.

 از اینرو، ما ادامه همکارى با آقاى نقره کار و هیئت مدیره تابع آنرا در تضاد با آرمان هاى سیاسى خود و نیز در تناقض با اصول بنیادین شوراى ملى تصمیم مى بینیم. ما امیدواریم که اعضاى صادق شورا بزودى به واقعیات درون آن پى برده و صف خود را از آقاى مسعود نقره کار و افراد تابع آن جدا کنند.

به امید رهایى کشورمان از یوغ استبداد، و از بین بردن ظلم، فقر، فساد، تبعیض و بیعدالتى

اول ماه مه ٢٠٢٣

١١ اردیبهشت ١۴٠٢


امضا کنندگان:
ا-آ-ا ۲- ا-ح ۳- احمد وحدانی ۴-آراز مقصودی ۵-اسماعیل مفتی زاده ۶-آ-ک ۷- الهام رحیمی ۸- امجد حسین پناهی ۹- امیر ابراهیمی ۱۰- جمشید امیری ۱۱-جوما برش ۱۲- چنگیز ونچالی ۱۳-حامد ذاکری ۱۴- حسن ماسالی ۱۵- حشمت طبرزدی ۱۶-خ-م ۱۷-رضا اسماعیلی ۱۸-س-آ ۱۹-ساره سکوت ۲۰-سام سلطانی ۲۱- سوین قربانی ۲۲- سیمین صبری ۲۳- ص-ب ۲۴-ص-پ ۲۵-ضیا صدر ۲۶-طاهره صادقی ۲۷-عباس خرسندی ۲۸-عبدالرعوف ملازهی ۲۹-علی جوانمردی ۳۰-عیسی بازیار ۳۱- فاضل موسوی ۳۲-فرامرز بختیار ۳۳-کریم عبدیان ۳۴-گمچی ترکمن ۳۵-محمد جمشیدی ۳۶-محمدرضا خسروی ۳۷-مصطفی قاضی زاده ۳۸-منصور اسانلو ۳۹-مهدی ذوالفقاری ۴۰- ناهید دلنواز ۴۱- یوسف 42_دیاکو مرادی

https://akhbar-rooz.com/?p=201809 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کهنسال
کهنسال
1 سال قبل

کارگران مبارز سندیکای شرکت واحد و اعضای دربند (آقایان شهابی؛ سعیدی؛ رضوی؛ باباخانی و …..) آنها همچنان به  مبارزه خود ادامه میدهند . 
جناب اسانلو از چندین سال پیش آنها را در بند “ستمکاران رژیم دست نشانده اشغالگر فاشیست” (به گفته خود) رها کرده و بازو در بازوی آقای نقره کار در شورای تصمیم بر آستان رضا پهلوی دخیل بسته اند. این کجا و آن کجا ؟

آ.ح
آ.ح
1 سال قبل

چرا فقط به اسامی نگاه میکنید، آیا در مورد متن بیانیه هیچ نظری ندارند؟ در مورد دیکتاوری، دستەسازی، فساد مالی و اخلاقی و در کل رانت نهادینە شدە در جمع فاسدان؟ پس هیچ اعتراضی ندارند؟ پس حالا مشکل فقط آا و آح است،یعنی با متن بیانیه موافق هستند و یا سکوت مطلق!!!
شاید هم چیزی برای گفتن ندارند.
مردم خوشحال خواهند شد توضیحات شما را بشنوند.

Ali
Ali
1 سال قبل

کبوتر با کیوتر، باز با باز، واقعا اگر آقای اسانلو اعلام انصراف نمی‌کردند جای تعجب بود.

کیقباد اسماعیل پور

سایت اخبار روز: انتظار میرفت شما بیانیه ای که با نام های آا؛ اح؛ س آ وغیره را چاپ نکنید. ضمنا باطلاع میرساند که برخی از نامها در این بیانیه (باستناد نامه اعضا) جعل شده است. در زیر چند نمونه از انها اورده می شود:
امضای مهندس #حشمت_اله_طبرزدی و آقای #اسماعیل_مفتی_زاده در بیانیه موسوم به انشعاب و خروج جمهوریخواهان از شورای ملی تصمیم جعلی است ‌و این امر بدون اطلاع این عزیزان صورت گرفته.
خواهشمند است از درج بدون اطلاع نام و امضای دبیرکل و اعضای #جبهه_دموکراتیک_ایران ذیل بیانیه ها خودداری شود،
با احترام،
✍🏻یاسمین حنیفه طباطبایی
عضو شورای رهبری جبهه دموکراتیک ایران
…..
اینجانب منصور اسانلو کارگر سندیکالیست هم خروج از شورای ملی تصمیم ایران را تکذیب می کنم.
کماکان جدا شدن و کم صبری را در فرایند شکل گیری ائتلاف ها بر علیه ستمکاران رژیم دست نشانده اشغالگر فاشیست نادرست می دانم. اطلاعیه اقای حسن ماسالی و اقای چنگیز ونچالی و چند تن دیگر در دسترس است که در صورت نیاز سایت روز ارسال خواهد شد.

هرمز همتی
هرمز همتی
1 سال قبل

آقای اسلنلو جنابعالی هنوز خودت را کارگر سندیکالیست معرفی میکنی؟
عجب!!!
کداک کارگر سندیکالیست مبارزی صبح تا شب با رسانه های وابسته به عمو سام مصاحبه می کند یا با بنیادهای آمریکائی در ارتباط است؟

جلال
جلال
1 سال قبل
پاسخ به  هرمز همتی

شاید آن به اصطلاح فعالینی که برای یک مشت دلار بیشتر تلاش می می کنند.

بیشک
بیشک
1 سال قبل

اینها هنوز از نتایج سحر است!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x