سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

ایستاده ایم؛ اطلاعیه ی شماره ی ۵ جمعی از فعالان زنان داخل کشور

به نام زن، زندگی، آزادی

در تاریخ مبارزه زنان، ۲۵ نوامبر (۵ آذر) روز خاصی ست، روزی که به نماد «مبارزه پیگیر برای ممنوعیت و محو هرگونه خشونت علیه زنان» تبدیل شده است.

جنبش زنان ایران، چون دیگر هم رزمان خود در این راه سرسختانه گام برداشته و در زدودن همه ابعاد خشونت، جانانه حضور داشته و دارد. اما این روزها برای مردم ایران و به ویژه برای ما زنان به گونه ای متفاوت سپری می شود.

در طی این سال ها و به ویژه دو ماه اخیر حکومت جمهوری اسلامی خشن ترین چهره ی ممکن از از ساختاری ضدزن و ضدانسان به جهانیان نشان داده است. این درجه از خشونت و تبهکاری افسار گسیخته با هیچ واژه ای قابل بیان نیست و کلمات برای تصویر صحنه های تجاوز، قتل، شکنجه، ربایش و حذف فیزیکی انسان ها توسط حکومت، به ویژه در کردستان و زاهدان، کم می آورد.

اما ما ایستاده ایم. ما همچنان در خیابان، دانشگاه، محیط کار، مدرسه و هر جایی که هستیم، استوارتر از همیشه علیه هرگونه نابرابری و خشونت مبارزه می کنیم. برای ما هروز روز «۲۵ نوامبر» است

جنبش ما در جریان زایش شگفتی هاست تا روزی که رفاه، آزادی، برابری برای همه انسان ها تحقق یابد و این معنای واقعی شعار «زن، زندگی، آزادی» است.

اطلاعیه شماره ی ۵
جمعی از فعالان زنان داخل کشور

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=181836 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x