سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

فقیرانه ورزش در سوگ جان باختن مهسا (ژینا) امینی؛ «متنفریم ازتون، متنفر.»

نازک بین-کسی نمی‌داند در آن شب تیره آخر زندگی مهسا(ژینا) امینی دختر جوانی اهل شهر سقز کردستان ،به هنگام شکنجه و زدن اش چه بر او گذشته است. همان طور که کسی نمی‌داند، لابه‌لای آن همه زنان ، چه کسی توانسته صدای آخرین نفس‌های اش را بشنود. ادعا می شود، قاضی چه خوب و چه بداش می گوید، زندانی در نزد زندانبان امانت است و زندان برای محافظت از جان زندانی است. هر چند دیوارهای زندان ها ، مجسمه کامل جامعه ایران در عصر زمامداری جمهوری اسلامی ایران است. بازداشتگاه ها و کلانتری های اش نیز ،به جای حفاظت و نگهداری از جان فرد دستگیر شده بدون اتهام و یا با اتهام توسط نیروهای خودسر و گشت های آتش به اختیار، آئینه کامل قساوت و بیرحمی و مکان ناامنی و ایجاد وحشت برای دربندان در نظام منحط جمهوری اسلامی ایران است.

مرگ و میر همیشه در جریان زندگی وجوددارد. اما، مرگی مثل جان باختن مهسا امینی،را نمی توان به راحتی پذیرفت و با آن کنار آمد. با خود کلنجار می رفتم، اگر جهان پهلوان تختی بود، چگونه با این بی رحمی ها و قساوت ها کنار می آمد؟ هر گز، سکوت نمی کرد و مصلحت اندیشی هم در مرام و قامت پهلوانی اش نبود. ورزش آسیب دیده امروز ما، با انبوهی از ناهنجاری های ، به پهلوانانی مثل جهان پهلوان غلامرضا تختی نیاز دارد. تا مرام ، معرفت، اخلاق و طریقه همدردی را به جامعه خفته ورزش ایران آموزش، تزریق و تفهیم کند. تختی وقتی زیر خم علی اف را گرفت، به فکر نصرالئه چاه کن محله شان بود که شب را گرسنه می خوابد؟ اکنون و در این دوران ورزش مان، از پهلوانان و قهرمانان مردمی تهی شده.فقط چند نفری اند که معترض و منتقداند و بس! در دوران حکومت ولایت فقیه، گوئی همه در خواب اند . نه می بینند، نه می شنوند، و نه حرف می زنند!

شاعر بزرگ احمد شاملو  سروده است : نه بخاطر آفتاب/ نه بخاطر حماسه/ بخاطر سایهٔ بام کوچکش/ بخاطر ترانه‌ای کوچکتر از دست‌های تو/ نه بخاطر جنگل‌ها/ نه بخاطر دریا/ بخاطر یک برگ/ بخاطر یک قطره/ روشن‌تر از چشم‌های تو/ نه بخاطر دیوارها/ بخاطر یک چپر/ نه بخاطر همه انسانها/ بخاطر نوزادِ دشمنش شاید… بخاطر تو/ بخاطر هر چیز کوچک و هر چیز پاک به خاک افتادند…

حسین ماهینی، بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم فوتبال ایران، در واکنش به کما رفتن مهسا امینی در پی ضرب‌وشتم گشت ارشاد، در توییتر خود ضمن انتشار تصویری از مهسا امینی نوشت: «متنفریم ازتون، متنفر.»

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=168963 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x