پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جعفر پناهی بازداشت خود را مصداق «آدم‌ربایی» خواند

جعفر پناهی، کارگردان مطرح سینمای ایران و جهان، در تماسی تلفنی با همسر خود از زندان با تاکید بر این که «ربوده شده»، از عدم دسترسی به آب و غذا در سه روز پس از بازداشت خبر داد.

آقای پناهی در گفت‌وگوی تلفنی با طاهره سعیدی، همسرش، در روز چهارشنبه، ۲۲ تیر، شکل بازداشت خود را مصداق «دزدی و آدم‌ربایی» خوانده و می‌گوید که طی سه روز از زمان بازداشت خود به دلیل این که کارتی به او داده نشده که خانواده برایش پولی واریز کنند، مجبور شده است که در غذا و آبِ سایر زندانیان شریک شود.

این کارگردان در فایل صوتی این گفت‌وگوی تلفنی که به دست ایران اینترنشنال رسیده است می‌گوید که مسئولان زندان همچنین امکان دسترسی او به کفش طبی و امکانات درمانی را نداده‌اند.

این در حالی است که همسر آقای پناهی در همین تماس تلفنی می‌گوید که وقتی برای تحویل وسایل شخصی، داروها و صندل طبی او مراجعه کرده، مسئولان زندان گفته‌اند که شوهرش نمی‌خواهد با او ملاقات کند.

آقای پناهی که روز دوشنبه، ۲۰ تیر، با گروهی از سینماگران برای پیگیری بازداشت محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد، سینماگران امضاکننده بیانیه اعتراضی «تفنگت را زمین بگذار» به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بود، هنگام خروج از دادسرا بازداشت شد.

بازداشت این کارگردان و دو سینماگر دیگر واکنش‌های گسترده بین‌المللی را در پی داشت.

جعفر پناهی از چهره‌های شناخته‌شده سینمای ایران و جهان و صاحب جوایز فراوانی از جشنواره‌های بین‌المللی و معتبر دنیا است که در سال‌های گذشته بارها از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال شهروندانش انتقاد کرده و به همین دلیل ممنوع‌الکار و بارها بازداشت شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=161503 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x