سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

استانداردهای دوگانه، پناهندگی آسانژ!

مبارزه بین المللی برای عدالت: اعتراض در برزیل برای آزادی آسانژ (برازیلیا، ۲۵/۰۲/۲۰۲۲)

سویم داگدلن، رئیس گروه پارلمانی حزب چپ آلمان (Die Linke) در کمیته روابط خارجی بوندستاگ (پارلمان آلمان)

تصمیم دادگاه عالی مبنی بر عدم اجازه درخواست تجدیدنظر در روند استرداد جولیان آسانژ، روزنامه نگار و بنیانگذار ویکی لیکس، ناامیدکننده اما متأسفانه قابل انتظار است. شمشیر داموکلس استرداد به ایالات متحده همچنان بر سر او آویزان است، جایی که او به دلیل افشای جنایات جنگی توسط ارتش ایالات متحده و شکنجه توسط سرویس مخفی سیا با محکومیت ۱۷۵ سال زندان مواجه است.

آزار و شکنجه سیاسی بی امان جولیان آسانژ از زمانی که ویکی لیکس ویدئوی “قتل جانبی” را در آوریل ۲۰۱۰ منتشر کرد، که نشان دهنده قتل خونسردانه غیرنظامیان عراقی از جمله دو کارمند خبرگزاری رویترز بود، ادامه دارد. این ویدئو، توسط دوربین بالگرد تهاجمی آپاچی بر فراز آسمان بغداد ضبط شده است. این ویدئو شور و هیجانی بین‌المللی برانگیخت و اشغالگران عراق را به‌عنوان قاتل در سراسر جهان معرفی کرد. تقریباً دوازده سال است که واشنگتن نقشه انتقام می‌کشد و تلاش می‌کند جولیان آسانژ، افشاگر جنایات جنگی را با دلایل سست، دروغ‌های وقیحانه و ترفندهای قانونی دست بسته به آمریکا بکشاند – در حالی که جنایتکار جنگی جورج دبلیو بوش، مسئول صدها هزار جنایت جنگی و مرگ در عراق، بدون مزاحمت در مزرعه خود در تکزاس، می تواند سرگرمی های خود را داشته باشد و نقاشی های رنگ روغن بکشد.

آزار و اذیت سیاسی آسانژ، از جمله تاسر حد نابودی او، استانداردهای دوگانه سیاست غرب را آشکار می کند. ادامه سکوت دولت فدرال [آلمان] در این پرونده، که همه جا متعهد به یک سیاست خارجی ظاهراً مبتنی بر ارزش است، یک رسوایی آشکار است. کابینه سوسیال دموکرات – سبز – لیبرال های آزاد آلمان، شامل پنج وزیر است که قبل از انتخابات سال گذشته از آزادی آسانژ حمایت کردند. امروز آنها فاقد ایستادگی ای هستند تا از همتایان آمریکایی خود بخواهند به آزار و شکنجه پایان دهند و از بریتانیایی ها بخواهند اجازه استرداد آسانژ به ایالات متحده را ندهند و فورا جولیان آسانژ را از زندان آزاد کنند. بازداشت بیشتر او به سادگی جانش را تهدید می کند.

 تا زمانی که مخالفان غرب از حمایت در برابر آزار و اذیت محروم شوند و پناهندگی سیاسی به آن ها ارائه نشود، تمام استنادها به حقوق بشر در روسیه یا چین، چیزی جز سخنان توخالی باقی نخواهد ماند. روزنامه نگاری در هیچ کجا جرم نیست و آزادی مطبوعات باید مورد دفاع قرار گیرد، حتی زمانی که مورد انتقاد کاخ سفید باشد.

منبع: یونگه ولت. این متن توسط همایون فرزاد برای اخبار روز به فارسی ترجمه شده است

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=145744 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مارال
مارال
2 سال قبل

دست کم عراقی ها باید تا کنون تندیس جولیان را در یک جای مناسبی بعنوان سرباز آزادی برپا میکردند. آیا کردند؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x