سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

سایت خبری رکنا توقیف شد

روزنامه‌نگاران مستقل ایران: روز گذشته سایت خبری رکنا به علت انتشار فیلمی از زنکشی در اهواز به دستور هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد و خبرنگاران شاغل در این سایت خبری از کار بیکار شدند.

این اقدام هیئت نظارت بر مطبوعات مصداق سانسور و اقدامی در تضاد با آزادی بیان است. دادستان کل کشور درباره انتشار این فیلم در فضای مجازی به «آثار و تبعات بد» آن اشاره کرده و گفت:«سایت‌ها به هیچ وجه به خود اجازه ندهند که اگر در گوشه‌ای اتفاق بدی افتاد آن را در فضای مجازی و میان مردم انتشار دهند.»

این درحالی است که گوشه گوشه ایران پر است از مواردی زنان و کودکانی که قربانی سیستم مردسالارانه و ضدزن شده‌اند و این اتفاق به هیچ وجه فقط در گوشه‌ای نیفتاده است.

جالب اینجاست که برخی روزنامه‌نگاران از توقیف این سایت به علت ترویج خشونت حمایت و ابراز خرسندی کردند. درحالیکه نسبت به نزدیک‌ترین خاطره جمعی از خشونت آشکار در خیابان و کشته شدن معترضان در آبان ۹۸، دی ماه ۹۶، پرواز هواپیمایی اوکراینی، اعتراضات آب در خوزستان و هزاران مورد زن کشی سکوت کرده و ادعاهای گزافی همچون خشونت‌پرهیزی نداشتند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=140923 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x