سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

انتشار نخستین مجموعه روایت‌های تبعیض از رویکرد اینترسکشنال

مجموعه روایت‌هایی از تبعیض با رویکرد اینترسکشنال منتشر شد. این مجموعه با عنوان “صدایی که نمی‌شنویم” شامل داستان‌ها و روایت‌هایی است به قلم آنها که در جامعه ایران تبعیض و ستم چندگانه را تجربه کرده‌اند. آنچه در این کتاب می‌خوانیم روایت‌هایی است از خودسـوزی زنـان بلـوچ بـه خـاطرازدواج اجبـاری و فشـار هنجارهـای ناموسی، مشکلات سیاسی زنان دانشجو، خشـونت اجتمـاعی و قضـایی علیـه مردان گی، مسائل زنان لزبین، ستم بر بهاییان، رنج کودکان عـرب، موقعیـت آسیب‌پذیرتر زندانیان سیاسی غیرفارس، رنـج زنـان روسـتایی و زنـان دارای معلولیت و تبعیض علیه مهاجران افغانستانی.

زهرا باقری‌شاد، گردآورنده این مجموعه در مقدمه آن می‌نویسد: من  این روایت‌ها را شـنیدم و خواندم؛ این صداهایی که نمی‌شنویم. روایت‌هایی که از زبـان خـود ایـن افراد نوشته شده‌انـد و مـن تنهـا کـار جمـع‌آوری آنهـا را برعهـده گرفته‌ام. قدردان تک تک کسانی هسـتم کـه بـه مـن اعتمـاد کردنـد، قصـه‌هایشـان را نوشــتند، صــبوری کردنــد تــا بــاهــم بخــوانیم و پذیرفتنــد کــه آنهــا را در مجموعه‌ای منتشر کنیم. این شجاعت در روایت رنج و ستم، سـتودنی اسـت!

مجموعه “صدایی که نمی‌شنویم” توسط نشر الکترونیک سایه‌ها که به عنوان یک ناشر آلترناتیو در ایران فعال می‌کند منتشر شده‌ و در وبسایت آن قابل دسترسی است.

برای دسترسی به این مجموعه، روی لینک زیر کلیک کنید و در بازنشر این صداها سهیم باشید

http://sayeha.org/ap4065

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=140787 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x