دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳
دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳

دستکم ۸ تجمع اعتراضی در روز یکشنبه برگزار شد

روز یکشنبه، جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در کرمانشاه و اهواز، تعدادی از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اهواز و اصفهان، گروهی از بازنشستگان فرهنگی در بهبهان، شماری از رانندگان ناوگان عمومی مسافربری در زاهدان و تعدادی از افراد دارای معلولیت در تهران، با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین در هفته گذشته، شماری از کارگران بیکار شده گیت‌های اخذ عوارض در محدوده “امامزاده هاشم”، مقابل ساختمان استانداری گیلان در رشت دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، گروهی از بازنشستگان در مقابل ساختمان‌های سازمان تامین اجتماعی در اهواز و کرمانشاه، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان تامین اجتماعی با تأکید بر اجرای ماده ۹۶ قانون و افزایش مستمری‌ها به اندازه هزینه‌های واقعی زندگی، خواسته‌های خود را مطرح کرده‌اند. آن‌ها خواستار برخورداری از درمان رایگان، حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی و بهبود خدمات رفاهی هستند.

در ادامه آمده است؛ این بازنشستگان معتقدند که متناسب‌سازی حداقلی حقوق‌ها، نمی‌تواند مشکلات معیشتی آنان را برطرف کند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در اصفهان و اهواز

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل ساختمان‌های صندوق بازنشستگی فولاد در شهرهای اصفهان و اهواز تجمع کردند.

پرداخت مطالبات و هزینه‌های درمانی جاری، اجرای بند یک صورت جلسه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ هیئت مدیره، بهبود خدمات بیمه‌ای، رایگان‌سازی کامل هزینه‌های درمان و اصلاح همسان‌سازی از سال ۹۹، مطالباتی است که این بازنشستگان خواستار رسیدگی به آن هستند.

تجمع اعتراضی رانندگان ناوگان عمومی مسافربری در زاهدان

به گزارش حال وش، شماری از رانندگان ناوگان عمومی مسافربری در اعتراض به مسدود شدن کارت‌های سوخت خودروهایشان، در مقابل ساختمان استانداری سیستان و بلوچستان در زاهدان تجمع کردند.

طبق این گزارش؛ رانندگان اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری ۹۰ روز است که کارت سوخت‌شان مسدود شده و معیشت ۹۵۰ خانوار به فعالیت این خودروها وابسته است. آنها با تجمع مقابل استانداری از مسئولان خواسته‌اند به وضعیت‌شان رسیدگی کنند. رانندگان می‌گویند چند ماه است بیکار مانده‌اند و در تأمین نیازهای خانواده‌هایشان با مشکلات جدی روبرو هستند.

تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت در تهران

به گزارش ایلنا، امروز جمعی از افراد دارای معلولیت در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، آنها پیش از این تجمع، چند ساعت مقابل مجلس حضور داشتند و با شاهرخ رامین، نماینده دماوند، صحبت کردند. تجمع‌کنندگان خواستار ملاقات با غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق، بودند، اما موفق به دیدار نشدند و ملاقات آنها به روزهای آینده موکول شد.

این افراد به افزایش ۲۰ درصدی مستمری و وجود ردیف ۲ بند پ تبصره ۱۲ در لایحه برنامه بودجه معترض هستند. آنها همچنین به معوقات حق پرستاری و عدم اجرای هشت ماهه مصوبه کمک هزینه معیشتی معترضند و از سازمان برنامه و بودجه خواستند تا بودجه‌ی لازم را برای اجرای این حقوق در نظر بگیرند.

شهروندان دارای معلولیت اعلام کردند: افزایش ۲۰ درصدی مستمری در شرایط تورمی و با سبد معیشت بالای ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان توهین به معلولان است. ۱،۲۰۰،۰۰۰ تومان نمی‌تواند حداقل هزینه‌های زندگی را تأمین کند.

معترضان همچنین به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان اشاره کردند که دولت را ملزم به تأمین کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت می‌کند. در بیانیه تجمع‌کنندگان آمده است: «ما نه سیاسی هستیم و نه حامی حزبی؛ اگر ماده ۲۷ به‌طور کامل اجرا شود، هیچ‌گاه تجمع نخواهیم داشت!»

تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی در بهبهان

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه، جمعی از بازنشستگان فرهنگی با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان دفتر نماینده بهبهان در مجلس، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع اعتراضی کارگران بیکار شده گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین_رشت

به گزارش ایلنا، حدود ۳۰ کارگر شاغل در گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین_رشت در محدوده “امامزاده هاشم” که با اجرای طرح الکترونیکی شدن اخذ عوارض بیکار شده‌اند، در هفته گذشته مقابل ساختمان استانداری گیلان در رشت تجمع کردند.

یکی از کارگران در این خصوص گفت: از ۳۰ مهر ماه سال جاری که طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در محدوده امام زاده هاشم اجرایی شد، وضعیت شغلی ما بهم ریخت و نامه‌ عدم نیاز ما از آخرین روز مهر ماه صادر شد. همکارانی که بیکار شدند به صورت میانگین ۱۵ سال سابقه کاری دارند و باید در مشاغل دیگر به کار گرفته شوند، اما هنوز نتوانسته‌اند به کار سابق خود بازگردند.

وی افزود: تعداد زیادی از کارگران شاغل در گیت‌های اخذ عوارض با سوابق بالا در شرف بازنشستگی هستند و بعد از سال‌ها کار شبانه‌روزی با قراردادهای دو ماهه و حداقل حقوق، کنار گذاشته شده‌اند.

یکی دیگر از کارگران گفت: شش روز است که سرگردان هستیم و هیچ مسئولی پاسخگوی وضعیت شغلی ما نیست. بسیاری از همکاران در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی مراجعه کرده‌اند، اما به دلیل شرایط سنی، نتوانسته‌اند شغلی پیدا کنند.

در گزارش خبرگزاری کار ایران آمده است؛ این کارگران که در سال ۱۳۸۸ از بین ۲۵۰۰ متقاضی جذب اداره حمل و نقل جاده‌ای و شرکت آزادراه قزوین به رشت شده‌اند، امیدوار بودند که مسئولان به وضعیت شغلی آنها رسیدگی کنند. همچنین، آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور برای همه کارگران آزادراه‌های کشور در حال اجرا است و فقط برای کارگران گیت‌های اخذ عوارض “امامزاده هاشم” اجرایی نمی‌شود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254489 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x