دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳
دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳

بیانیه حزب دموکراتیک مردم ایران: صلح پایدار در گرویِ پایان جنگ‌افروزی

سرانجام در بامداد روز ۵ آبان وعدهٔ اسرائیل به واقعیت پیوست و جنگنده‌های اسرائیل در  عملیات «روزهای پاسخ» به اهداف نظامی و پدافندی ایران در سه استان تهران، خوزستان و ایلام حمله کردند. این حمله هوایی تاکنون چهار کشته و تعدادی مجروح به جا گذاشته است.

واکنش سریع کشورهای منطقه در محکوم کردن این حمله هوایی اسرائیل به تأسیسات نظامی ایران، گواه آن است که مهار تنش و پایان دادن به مارپیچ حملات نظامی متقابل میان اسرائیل و ایران، خواست مردم منطقه است. صلح در منطقه در گروی ایجاد آتش‌بس در غزه و لبنان و وادار ساختن دولت نتانیاهو به پذیرش آتش‌بس است. امری که تاکنون با حمایت و پشتیبانی بی‌دریغ آمریکا و اتحادیه اروپا از دولت نتانیاهو به تعویق افتاده است. برای جلوگیری از احتمال یک جنگ منطقه‌ای، که هیچ پایانی بر آن متصور نیست، نمی‌توان مانند آمریکا و اتحادیه اروپا هم ایران را به خویشتنداری فرا خواند و هم‌ حملات هوایی اسرائیل به ایران را حق دفاع از حاکمیت آن دانست.  

ما  خواستار صلح و دوستی ،  توسعه پایدار  و تجدید نظر  استراتژیک جمهوری اسلامی در سیاست منطقه ای با اولویت مطلق منافع ملی هستیم .

ازهمین‌روی رواست که ایران از دامن زدن به افزایش تنش‌ها دوری کند و برای اجتناب از خطر جنگ تمام‌عیاری که می‌تواند به نابودی زیرساخت‌های پیشرفت مملکت بینجامد، بایسته است منافع ملی را سرلوحه سیاست منطقه‌ای قرار دهد و از طریق دیپلماتیک و مجامع بین‌المللی، به‌ویژه سازمان ملل، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را پیگیری کند. 

ما ضمن همدردی با خانواده‌ها و بازماندگان این حملات جنایتکارانه، حملات هوایی امروز اسرائیل به ایران‌ را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

حزب دموکراتیک مردم ایران

۵ آبان ۱۴۰۳

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254440 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x