یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

امام جمعه کازرون هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد

محمد صباحی،‌ امام جمعه کازرون در استان فارس که پس از نماز جمعه هدف تیراندازی قرار گرفته و زخمی شده بود،‌ در بیمارستان نمازی شیراز جان باخت.

رسانه‌های رسمی ایران از جمله صدا و سیما ظهر روز جمعه ۴ آبان ماه ابتدا از کشته شدن او خبر دادند اما بعد با تغییر خبر اعلام کردند که حال او وخیم است و به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده است. اما ساعاتی بعد اعلام شد که او جان باخته است.

تلویزیون دولتی ایران در گزارش خود اعلام کرد ضارب پس از تیراندازی به امام جمعه «خودکشی» کرده است.

در تصاویر منتشر شده از محل تیراندازی، عمامه خونین امام جمعه و همچنین جسد مردی که عصا به همراه داشته، دیده می‌شود. گفته شده که این جسد فردی است که اقدام به تیراندازی به امام جمعه کرده است.

بنابر گزارش صدا و سیما، «بررسی اولیه» نشان می‌دهد انگیزه‌ ضارب «شخصی» بوده است.

ساعاتی پس از انتشار خبر این تیراندازی، خبرگزاری میزان،‌ وابسته به قوه قضائیه ایران اعلام کرد که «ضارب جانباز» جنگ ایران و عراق نبوده است و «سابقه محکومیت» داشته است.

خبرگزاری قوه قضائیه بدون نام بردن از این شخص گزارش داد که او ۲۰ سال پیش «با بستن مواد منفجره به بدنش قصد «آسیب رساندن» به یک قاضی را داشته است اما انفجار مواد منفجره منجر به قطع دست و پای خود او شده است.

در این خبر که بعدا بخشی از آن از سایت میزان حذف شد،‌ آمده که او به دلیل این اقدام به حبس محکوم شده بود.

خبرگزاری میزان همچنین نوشت که او «به جرم بمب‌گذاری در منطقه گچساران و سرقت اسلحه و مهمات و پرداخت رشوه برای نگهداری مهمات به مدت ۶ سال در زندان بوده است.»

بعد از این حادثه برخی کانال های تلگرامی گزارش دادند که ضارب یکی از مجروحان جنگ ایران و عراق و جانباز بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کازرون هم اعلام کرد که فرد ضارب امام جمعه این شهرستان به هیچ عنوان جانباز یا ایثارگر نبوده و تهدید کرد که «هرگونه شایعه‌پراکنی در خصوص اینکه فرد ضارب جانباز بوده است، پیگرد قانونی دارد.»

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254304 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x