یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

ترکیه برای دومین روز متوالی به اهداف شبه نظامیان کرد در سوریه و عراق حمله کرد

خبرگزاری دولتی ترکیه، روز پنجشنبه ۲۴ اکتبر، گزارش داد که در پی حمله روز چهارشنبه به شرکت صنایع هوا و فضای این کشور (توساش) در آنکارا که منجر به کشته شدن حداقل پنج نفر شد، سازمان اطلاعات ترکیه مواضع شبه نظامیان کرد در شمال سوریه و عراق را هدف قرار داده است. 

بنا بر گزارش خبرگزاری آنادولو، سازمان اطلاعات ترکیه در حملات روز پنجشنبه خود بسیاری از “مکانهای استراتژیک” مورد استفاده گروه‌های پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) و ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق) را هدف قرار داده است. 

در این گزارش آمده است که این اهداف شامل زیرساختها، تاسیسات نظامی، اطلاعاتی، انرژی و همچنین انبارهای مهمات بوده است. به گفته یک مقام امنیتی ترکیه، در حملات امروز از پهپادهای مسلح استفاده شده است.

نیروی هوایی ترکیه روز چهارشنبه نیز ساعاتی پس از آن که مقامات آنکارا پ.ک.ک را عامل حمله مرگبار به مقر شرکت صنایع هوا و فضای این کشور اعلام کردند، حملاتی را به بیش از ٣‬٠ هدف مشابه در شمال سوریه و شمال عراق ترتیب داد. 

روز چهارشنبه، تیراندازی و انفجار در ورودی شرکت صنایع هوا و فضای ترکیه در محله قهرمان قازان شهر آنکارا، پنج کشته و ۲۲ زخمی برجا گذاشت. طبق ارزیابی علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه، حزب کارگران کردستان پشت این “حمله تروریستی” است.

پ.ک.ک هنوز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254278 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x