یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز حجاب در اصفهان

ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز حجاب در اصفهان

«خانم … با سلام و احترام. شما در تاریخ … بدون رعایت پوشش قانونی در سطح شهر اصفهان حضور داشته‌اید. لطفا نسبت به رعایت قانون و اصلاح پوشش خود اقدام فرمایید. ستاد امر به معروف و نهی منکر استان اصفهان».

چند ماهی است بعضی زنان و دختران در اصفهان پیامکی با این متن دریافت می‌کنند. پیامکی که با نام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ارسال می‌شود. تعدادی از زنان در شبکه‌های اجتماعی تصویر چنین پیامی را به اشتراک گذاشته‌اند. بعضی از زنان می‌گویند پیام‌ها را وقتی دریافت کرده‌اند که حجاب داشته‌اند اما به تذکر حجاب‌بان‌ها در مترو برای پوشاندن کامل موها توجه نکرده‌اند. به نظر می‌رسد بعد از چند بار هشدار، پیامک دیگری با این مضمون ارسال می‌شود: «با توجه به تکرار حضور شما بدون رعایت پوشش قانونی در سطح شهر اصفهان، مورخه … و بی‌توجهی به تذکر قبلی، در صورت ارتکاب مجدد تحت پیگرد قضائی قرار خواهید گرفت. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان».

خبرنگار روزنامه شرق می نویسد: در بررسی‌هایم به فردی برخورد کردم که می‌گوید روسری بر سر داشته اما به دلیل اینکه به تذکر گشت ارشاد توجه نکرده، پیامک تهدید برخورد قضائی، به تلفن همراه پدر او ارسال شده! به نظر می‌رسد تنها شهری که این پیامک‌ها در آن برای زنان ارسال می‌شود، اصفهان است. حتی بعضی کاربران شبکه‌های اجتماعی به طنز اصفهان را در این زمینه «ایالت خودمختار اصفهان» نامیده‌اند. گویا مسئولان این شهر خودشان از مدت‌ها قبل از تصویب و ابلاغ لایحه عفاف و حجاب، تصمیم گرفته‌اند قانون تصویب‌نشده و ابلاغ‌نشده را اجرا کنند! حالا سؤالات زیادی برای مردم این شهر ایجاد شده است؛ اینکه آیا آنها در همه شهر تحت نظارت و رصد هستند؟ و طبق کدام قانون این اتفاق افتاده؟ آیا ستاد امر به معروف دوربین‌های تشخیص چهره دارد؟ چه کسی چنین اختیاری را به این نهاد داده است؟ بودجه خرید چنین تجهیزاتی از کجا آمده؟

برای خیلی از این سؤال‌ها هنوز جوابی نداریم اما واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد دریافت این پیام می‌تواند میان مردم نگرانی ایجاد کند.

در روزهای گذشته لایحه عفاف و حجاب از طرف شورای نگهبان تأیید شد اما تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز ابلاغ و متن نهایی منتشر نشده است و به‌طور دقیق مشخص نیست روش‌های تشخیص افراد بی‌حجاب چیست و کدام نهادها برای اجرای آن درگیر خواهند شد؟

خبرنگار روزنامه شرق می پرسد: آیا مسعود پزشکیان نباید به آنچه در اصفهان رخ می‌دهد، ورود کند؟

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254269 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x