یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

نیروهای مترقی و چپ گرا از هریس می خواهند پیام کمپین انتخاباتی خود را تغییر دهد

کاملا هریس در یک رویداد انتخاباتی در بروکفیلد – دوشنبه ۲۱ اکتبر ۲۰۲۴

در حالی که تنها دو هفته به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است، رهبران مترقی در آمریکا هشدار داده‌اند کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، در صورت تغییر ندادن سیاست انتخاباتی خود در روزهای پایانی، ممکن است حمایت بخشی از حامیان مترقی و چپ‌گرای خود را از دست بدهد. آنها به ویژه نگرانند تمرکز هریس بر جلب نظر جمهوری‌خواهان میانه‌رو، موجب غفلت از طرفداران آزادی خواه خود شود و معتقدند پیام های پایانی او که عمدتاً بر خطرات بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید و تهدید دموکراسی آمریکایی تمرکز دارد، نیازها و دغدغه‌های اقتصادی طبقه کارگر را نادیده می‌گیرد.

سناتور برنی سندرز، از رهبران چپ‌گرای حزب دموکرات، در مصاحبه‌ای اظهار داشت هریس به جای تمرکز بر حمایت طبقه کارگر، بیشتر به جذب جمهوری‌خواهان ناراضی پرداخته است. او گفت: «واقعیت این است که تعداد افراد طبقه کارگر که ممکن است به کامالا هریس رأی دهند، به مراتب بیشتر از جمهوری‌خواهان محافظه‌کاری هستند که به او تمایل دارند.»

در همین حال، کمپین هریس به دنبال جذب یک ائتلاف گسترده از گروه‌های رای‌دهنده با اولویت‌های متضاد است. پایگاه سنتی دموکرات‌ها مانند آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، لاتین‌تبار و جوانانی که تمایل به چپ دارند، بخشی از این ائتلاف هستند. اگرچه کمپین هریس آگاه است برخی آزادی خواهان از حمایت او از جنگ اسرائیل علیه حماس ناراضی هستند، اما در عین حال تلاش می کند تا از یک فرصت مهم برای گسترش ائتلافش از طریق جذب جمهوری‌خواهان ناراضی به ویژه در حومه شهرها و بین رای‌دهندگان تحصیل‌کرده استفاده کند.

بر اساس ارزیابی کمپین او، ۱۰ درصد از رای‌دهندگان ایالت‌های نوسانی هنوز مردد هستند و از این ۱۰ درصد، حدود ۷ درصد «جمهوری‌خواهان چنی» هستند که به پیام‌های مخالف ترامپ واکنش مثبت نشان می‌دهند. در عین حال، بزرگ‌ترین چالش هریس، تصویر او به عنوان یک «لیبرال چپ‌گرای افراطی» است؛ تصویری که طرفداران ترامپ سعی دارند با شدت در رسانه‌ها تبلیغ کنند و از این رو، هریس تا حدی از هم‌نشینی با چهره‌های مترقی نظیر سندرز و الکساندریا اوکاسیو-کورتز خودداری کرده است.

اخیراً هریس چندین بار به ایالت‌های نوسانی سفر کرده و با جمهوری‌خواهان برجسته‌ای چون لیز چنی، رهبر پیشین جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، همراه شده است؛ چنی که زمانی از حامیان ترامپ بود، پس از حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره به یکی از منتقدان سرسخت او تبدیل شد. قرار است هریس هفته آینده در مکانی که ترامپ در روز حمله به کنگره تجمعی ترتیب داده بود، سخنرانی بزرگی انجام دهد و در آن بر تهدید دموکراسی توسط ترامپ تمرکز کند.

در حالی که طرفداران مترقی او به اهمیت هشدار درباره تهدیدات ترامپ واقف هستند، اما برخی از آنها بر این باورند که پیام پایانی هریس باید بیشتر بر وضعیت اقتصاد و نگرانی‌های مردم درباره شرایط اقتصادی کشور متمرکز باشد. آدام گرین، از بنیان‌گذاران «کمپین تغییرات مترقی»، از تبلیغات هریس که بر قیمت مواد غذایی و مالیات بر ثروتمندان تمرکز دارد، تمجید کرده اما به برنامه‌های عمومی او برای جلب نظر جمهوری‌خواهان میانه‌رو اشاره کرده و گفته است این تلاش‌ها ممکن است بر روحیه رأی‌دهندگان مترقی تأثیر منفی بگذارد و انگیزه آنها را برای رای دادن کاهش دهد.

در عین حال، برخی دیگر از چپ‌گرایان نیز از اینکه کمپین هریس چهره‌های مترقی مانند سندرز یا اوکاسیو-کورتز را در جایگاه‌های برجسته‌تری قرار نداده، ابراز نارضایتی کرده‌اند. جوزف گیوارگه، مدیر اجرایی گروه مترقی «انقلاب ما»، هشدار داده است ممکن است تا ۱۰ درصد از رای‌دهندگان مترقی به دلیل نارضایتی از عملکرد هریس، از شرکت در انتخابات خودداری کنند یا حتی به ترامپ رأی دهند.

ترامپ همچنان به تمرکز بر موضوعات اقتصادی مانند تورم و سیاست‌های خارجی خود ادامه داده و در تجمع‌های خود، با این پرسش آغاز می‌کند که آیا مردم اکنون از چهار سال قبل وضعیت بهتری دارند یا خیر. یکی از مشاوران ارشد کمپین ترامپ با اشاره به اینکه تمرکز هریس بر ترامپ باعث شده تا او از دغدغه‌های مردم دور بماند، گفت: «کامالا هریس اقتصاد و مرزها را از بین برده است. پرزیدنت ترامپ به وضوح قصد دارد اقتصاد و مرزها را ترمیم کند.»

هریس در یک نشست شهری از شبکه CNN تأیید کرد برخی از مترقی‌ها ممکن است از رهبری او ناراضی باشند، به‌ویژه در خصوص مواضعش نسبت به اسرائیل. او افزود: «اما همچنین می‌دانم بسیاری از کسانی که به این موضوع اهمیت می‌دهند، در عین حال به کاهش قیمت مواد غذایی و حفظ دموکراسی ما اهمیت می‌دهند و نمی‌خواهند رئیس‌جمهوری داشته باشند که دیکتاتورها را تحسین می‌کند.»

در همین حال، او تلاش کرده است از طریق برنامه‌هایی نظیر کاهش قیمت داروها، کاهش مالیات بر طبقه متوسط و افزایش مالیات بر میلیاردرها، مشوق‌های مالیاتی برای خریداران خانه‌های اولیه و توسعه مدیکر برای پوشش دید و شنوایی، به مشکلات اقتصادی رای‌دهندگان توجه کند.

از سوی دیگر، ترامپ همچنان به استفاده از موضوعات اقتصادی که به عقیده او به نفع کمپینش است، مانند تورم، مهاجرت، جرم و جنایت و سیاست خارجی ادامه داده است. او قرار است پیامی رسمی در مدیسون اسکوئر گاردن نیویورک ارائه کند و در آن نارضایتی مردم از وضعیت کشور را محور سخنان خود قرار دهد.

در روزهای پایانی کمپین، سندرز، اوکاسیو-کورتز و رئیس اتحادیه کارگران خودروسازی، شان فین، حضور فعالی در کنار کمپین هریس داشته‌اند. رئیس‌جمهور پیشین باراک اوباما نیز که همچنان محبوب بسیاری از رای‌دهندگان مترقی است، در یک رویداد مشترک با هریس در جورجیا حضور یافت تا از کمپین او حمایت کند.

منبع: آسوشیتدپرس – برگردان برای اخبار روز کمال فرهمند

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254259 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x