یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

وخامت سلامت وریشه مرادی در پانزدهمین روز اعتصاب غذا

به‌ گزارش شبکه حقوق بشر کردستان: «وضعیت سلامتی وریشه مرادی، عضو جامعه زنان آزاد شرق کردستان (کژار) که در پانزدهمین روز اعتصاب غذای نامحدود خود در اعتراض به صدور و اجرای حکم اعدام در ایران به سر می‌برد، وخیم گزارش شده است.

این زندانی سیاسی در این مدت ۷ کیلو کاهش وزن داشته و به دلیل افت فشار، میگرن، درد مفاصل و کمر وضعیت سلامتی او در شرایط وخیمی قرار گرفته است.

گفته می‌شود پرسنل بهداری زندان اوین که روزانه فشار این زندانی سیاسی را کنترل می‌کنند، ادامه اعتصاب غذای وی را خطرناک توصیف کرده و از او خواسته‌اند به اعتصاب غذای خود پایان دهد، اما وی تا کنون از دریافت سرم خودداری کرده است».

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254254 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن نکونام
حسن نکونام
1 روز قبل

وریشه، برای اعتراض به « اعدام » دست به اعتصاب « غذا » زده است. اقدام وی، هر چند نوعی مبارزه هست، اما برداشتن بار سنگینی هست، و « شیوه » مبارزه را با « هدف » مبارزه ناسازگار میکند. برای مبارزه با اعدام، جنبش بزرگ و موثری لازم است. با یک اقدام فردی، نمیتوان با این حکمی که «قتل عمد حکومتی» است، به نتیجه ای رسید. اگر وریشه به اعتراض خود ادامه دهد، و از نظر جسمی آنقدر تحلیل برود و خطر مرگ او را تهدید کند، در خود نوعی « نقض غرض» است. وریشه برای جلوگیری از مرگ دیگران، خود را به مرگ نزدیک میکند.، و مرگ وریشه، مرگی دلخواه حکومت است. میبایستی وریشه را متقاعد کرد تا به اعتصاب خود پایان دهد، و سالم باقی بماند برای ادامه مبارزه. در زندان های حکومت، وضعیت تغذیه زندانیان افتضاح است، و عدم وجود تغذیه سالم در زندان ها، گرسنگی عمدی دادن به زندانی هاست. تنها کسانی میتوانند مواد بهتری در زندان ها خریداری کنند که، از امکان مالی خوبی برخوردار باشند، و همه زندانی ها از چنین امکانی برخوردار نیستند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x