یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

فلیک: این است لاماسیا ؛ حمایت دونالد ترامپ از حمزه چیمائف، مبارز چچنی؛ سکته مغزی محمد نصیری قهرمان سابق جهان؛اخراج مانچینی از مربیگری تیم عربستان؛ مدال شیرجه ایران در قهرمانی آسیا

نازک بین-نتایج ضعیف عربستان در انتخابی جام‌جهانی در فیفادی ماه اکتبر ادامه پیدا کرد. این تیم برابر ژاپن مغلوب شد . مقابل بحرین هم به تساوی رسید. این نتایج سبب شد تا مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان تصمیم به تغییرات در نیمکت این تیم بگیرند.فدراسیون فوتبال عربستان ،به صورت رسمی اعلام کرد ، روبرتو مانچینی پس از ۱۴ ماه سرمربیگری عربستان از سمت خود به عنوان سرمربی عربستان برکنار شد.مانچینی ۵۹ ساله در آگوست ۲۰۲۳ پس از استعفا از سرمربیگری تیم ملی ایتالیا، با قراردادی چهار ساله به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب شد.بیانیه فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در روز پنجشنبه تایید کرد که «توافق مشترک» با مانچینی برای جدایی او حاصل شده است، در حالی که همچنین گفته شد که سرمربی جدید «در چند روز آینده پس از نهایی کردن مراحل قرارداد معرفی خواهد شد.»عربستان سعودی تنها یک برد از پنج بازی اخیر خود کسب کرده است. در حال حاضر در گروه C مرحله سوم مرحله مقدماتی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۶ سوم است.دو تیم برتر از گروه شش تیمی به طور خودکار به مرحله نهایی که در سراسر ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود، صعود می‌کنند، در حالی که تیم های سوم و چهارم به مرحله بعدی مقدماتی صعود می‌کنند.مانچینی ،در حالی از هدایت عربستان کنار رفت که معتقد بود سیاست جذب بازیکنان بزرگ خارجی و هجوم ستاره‌های فوتبال به لیگ سعودی، یکی از عواملی است که سبب خواهد شد، فوتبال ملی این کشور با مشکل مواجه شود.او ،قبلاً نگرانی های خود را در مورد تأثیر استراتژی نقل و انتقالات لیگ برتر عربستان بر بازیکنان داخلی ابراز کرده بود.مانچینی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این را بارها گفته‌ام. این تنها مشکلی است که ما داریم، زیرا سه سال پیش همه بازیکنان عربستان در هر بازی بازی می‌کردند ،اما امروز تنها ۵۰، ۶۰ درصد در هر مسابقه بازی می‌کنند.

حمایت دونالد ترامپ از حمزه چیمائف، مبارز چچنی

رئیس جمهور سابق ایالات متحده در آستانه مبارزه حمزه چیمائف و رابرت ویت‌ تیکر در UFC 308 از مبارز چچنی حمایت کرد.ترامپ یکی از هواداران سرسخت مبارزه است و از نخستین حامیان UFC به شمار می‌رود. او در روزهای سخت این کمپانی از آنها حمایت کرد و هنوز با اشتیاق MMA را دنبال می‌کند.حمزه چیمائف، یک مبارز UFC اهل چچن است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی را کسب کرده است. او، پس از پیروزی برابر کوین هالند در UFC 279 در سپتامبر ۲۰۲۲ دیگر در خاک ایالات متحده مسابقه نداده است . وهمین موضوع شایعاتی از ممنوعیت حضورش در خاک آمریکا را به وجود آورده است. این ستاره ۳۰ ساله در رویداد UFC 308 به میزبانی ابوظبی در تاریخ ۲۶ اکتبر به مصاف رابرت ویت‌ تیکر خواهد رفت. او که با لقب گرگ در دنیای UFC شناخته می‌شود در مصاحبه اخیرش اعلام کرد که اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالت متحده پیروز شد، او می‌تواند دوباره به آمریکا پرواز کند.

اکانت رسمی دونالد ترامپ در اینستاگرام نیز با اشتراک‌گذاری این مصاحبه نوشت:

یک مبارز عالی! – دونالد جی ترامپ

مدال شیرجه ایران در قهرمانی آسیا

شیرجه رو ایران موفق شد در مسابقات شیرجه‌ قهرمانی آسیا به مدال برنز برسد. به گزارش ایسنا، سام واژیر ،در شیرجه تخته یک متر موفق شد عنوان سومی یازدهمین دوره مسابقات شیرجه قهرمانی آسیا را به دست آورد و شیرجه ‌روهای چین عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند. کیومرث اصلانی دیگر ملی‌پوش شیرجه ایران در این رقابت‌ها، ششم شد.

۱۴ شرکت کننده از ۱۰ کشور در این بخش رقابت کردند و مقام سومی شیرجه قهرمانی آسیا از تخته یک متر در شرایطی به ارمغان آمد که اولین مدال انفرادی تاریخ شیرجه‌ ایران در رقابت های قهرمانی آسیا، محسوب می‌شود.پیش از این تقی عسگری در بازی های آسیایی ۱۹۵۱ دهلی نو مدال های نقره و برنز و همچنین در بازی های آسیایی ۱۹۵۸، حسین اعظمی و منوچهر فصیحی دو مدال برنز در انفرادی به دست آورده بودند.همچنین تیم ملی شیرجه ایران در مسابقات ۲۰۱۶ قهرمانی آسیا با ترکیب شهنام نظرپور و مجتبی ولی پور به سرمربیگری قائم میرابیان در شیرجه هماهنگ سکوی ۱۰ متر برای نخستین بار در تاریخ شیرجه به مدال برنز (تیمی) مسابقات قهرمانی آسیا دست پیدا کرده بودند و  مدال امروز سام واژیر اولین مدال انفرادی تاریخ شیرجه ایران در رقابت های قهرمانی آسیا به حساب می‌آید.یازدهمین دوره مسابقات شیرجه قهرمانی آسیا از اول آبانماه در چین آغاز شده است که سام واژیر صبح امروز در شیرجه از تخته یک متر، عنوان سومی و مدال برنز را برای ایران به ارمغان آورد.

فلیک: این است لاماسیا

هانسی فلیک در واکنش به پیروزی ۴ بر یک شب گذشته (چهارشنبه) شاگردان اش برابر بایرن مونیخ در ورزشگاه المپیک مونتجوئیک در هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا گفت: نتیجه مورد نظر و سه امتیاز را گرفتیم. بازی‌مان عالی بود. بعد از گل اول برای ۱۰، ۱۵ دقیقه‌ کمی مشکل داشتیم اما ،در نهایت به خوبی از آن گذر کردیم و واکنش تیم در ادامه خوب بود. تیم ما، تیمی جوان است و خیلی مهم است که این موضوع را در نظر داشته باشید؛ البته در عین حال این تیم، پتانسیل بالایی دارد. در همه مسابقات تلاش خودمان را انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم پله پله کیفیت بازی خود را بالاتر ببریم. این هدفی است که دنبالش می‌کنیم.ستاره بی‌چون و چرای بارسایی‌ها در شب مهمترین پیروزی‌شان از ابتدای فصل، رافینیا بود که هت‌تریک کرد. سرمربی آلمانی کاتالان‌ها در تمجید از رافینیا و دیگر بازیکنانی که پرورش یافته آکادمی خود بارسایی‌ها‌ (لاماسیا) هستند، اظهار داشت: رافینیا باور نکردنی است. اگر بدانید او از کجا و چگونه کارش را شروع کرده و چقدر پیشرفت کرده که به این مرحله برسد… رافینیا در کارهای دفاعی هم به طرزی باورنکردنی خوب است مثل زمانی که توپ جلوی پایش باشد. این است لاماسیا. واقعاً خوشحالم. همه کیفیت این بازیکنان را دیدم. در نیمه دوم هم خودتان دیدید که تیم ما چطور ترکیبی کار و حفظ توپ می‌کرد. همه چیز واقعاً خوب بود.بارسلونا در حالی این پیروزی روحیه‌بخش را کسب کرد که هفته آینده در اولین ال‌کلاسیکوی فصل به مصاف رئال مادرید خواهد رفت. فلیک با اشاره به این موضوع گفت: بردن مسابقات  همیشه اتفاق خوبی است چون اعتماد به نفس‌تان را بالا می‌برد. نسبت به حریف یک روز کمتر وقت داریم تا خودمان را برای ال‌کلاسیکو آماده کنیم اما مطمئنم که تیم به خوبی ریکاوری خواهد کرد. این ال‌کلاسیکو است و ما هم برای آن آماده هستیم.نخستین ال‌کلاسیکوی فصل شنبه ۵ آبان از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد.

پاناتینایکوس ۱-۴ چلسی: روز درخشش ژوائو فلیکس

چلسی در هفته دوم لیگ کنفرانس اروپا در ‏آتن موفق شد با دو گل ژوائو فلیکس، یک گل از میخایلو مودریک و ‏یک گل از کریستوف انکونکو حریف اش پاناتینایکوس را ۴-۱ شکست ‏دهد. ‏چلسی که لیگ کنفرانس را با پیروزی ۴-۲ مقابل خنت بلژیک آغاز ‏کرده بود امیدوار به کسب دومین پیروزیدر یونان بود.. تیمی که هفته اول مقابل بانیا لوکا به تساوی رسیده بود. ‏بعد از چند دقیقه بازی پرشور ازپاناتینایکوس، به دلیل فضای ‏وحشتناکی که هواداران در استادیوم ایجاد کرده بودند چلسی بر بازی ‏سوار شد و در دقیقه ۲۳ توسط ژائو فلیکس به گل رسید. این ‏دومین گل او برای چلسی در این فصل بود. ستاره پرتغالی در اولین ‏بازی خود مقابل وولوز گلزنی کرد و دیگر گل نزد تا نوبت به بازی امروز ‏برسد. ‏چلسی در ادامه این نیمه میل چندانی به گلزنی نشان نداد تا نیمه ‏اول با برتری یک گله آنها تمام شود. چلسی اما نیمه دوم را طوفانی ‏آغاز کرد و فلیکس این بار در نقش پاسور ظاهر شد تا میخایلو ‏مودریک گل دوم را بزند. چند دقیقه بعد فلیکس دبل کرد و این بار ‏هم پاس گل را مودریک ارسال کرد. ‏فلیکس که در این مسابقه بهترین بازیکن چلسی بود در دقیقه ۵۹ از ‏حریف پنالتی گرفت و کریستوف انکونکو از روی نقطه پنالتی گل چهارم ‏چلسی را هم به ثمر رساند. ‏بازیکنان پاناتینایکوس ۱۰ دقیقه بعد بر خلاف جریان بازی با حرکت ‏عالی تته و ضربه تمام کننده پلیستری اروگوئه‌ای یکی از گلها را پاسخ ‏دادند. ولی بعد از این گل هم همچنان تحت تسلط چلسی ماندند تا ‏بازی در نهایت با پیروزی ۴-۱ شاگردان مارسکا به پایان برسد.

نتایج سایر بازی‌ها :

سنت‌گالن سوئیس ۲ – فیورنتینا ۴

راپید وین اتریش یک – نوح ارمنستان صفر

تسلیه اسلوونی ۵ – باشاک‌شهیر یک

لارن ایرلند شمالی یک – شامروک روفرز ایرلند ۴

یاگلونیای لهستان ۲ – پتروکوب مولداوی صفر

هارتس اسکاتلند ۲ – امونیا نیکوزیای قبرس صفر

خنت بلژیک ۲ – مولده نروژ صفر

دیورگاردن سوئد یک – ویتوریا گیمارش پرتغال ۲

آپوئل نیکوزیای قبرس صفر – بانیالوکای بوسنی یک

ریکیاویک ایسلند ۳ – سرکله بروخه بلژیک یک

سکته مغزی محمد نصیری

محمد نصیری اسطوره وزنه‌برداری ایران به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد .کسب ۲۲ مدال المپیک، جهانی و آسیایی در طول سال‌های فعالیت ورزشی از او چهره‌ای ماندگار در اذهان عمومی پدید آورده است. نصیری ۳ طلا، نقره و برنز المپیک، پنج طلای جهانی، سه طلای بازی‌های آسیایی و ۲ طلای قهرمانی آسیا دارد که موجب شده نام اش همواره با موفقیت همراه باشد. سه برنز جهانی از دیگر افتخارات نابغه وزنه‌برداری ایران و جهان است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254248 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x