یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

بلینکن: پاسخ اسرائیل به حملۀ ایران نباید منجر به تشدید درگیری‌ها شود

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در تل‌آویو AP – Nathan Howard

در بحبوحۀ تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و در حالی که هنوز مشخص نیست که اسرائیل برای حملۀ تلافی‌جویانه علیه ایران چه گزینه‌هایی را در نظر گرفته است، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر (۲ آبان)، پیش از ترک تل‌آویو به مقصد ریاض، تأکید کرد که «پاسخ اسرائیل به حملۀ موشکی اخیر ایران باید به گونه‌ای باشد که به تشدید درگیری‌ها منجر نشود».

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجۀ آمریکا که برای یازدهمین بار از زمان آغاز درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس در نوار غزه به خاورمیانه سفر کرده است، روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر (۲ آبان)، در تل‌آویو گفت: «پاسخ اسرائیل به حملۀ موشکی ایران در تاریخ ۱ اکتبر باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به تشدید درگیری‌ها نشود».

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجۀ آمریکا که در نخستین ایستگاه از سفر یک هفته‌ای خود به منطقه، با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و یوآو گالانت وزیر دفاع این کشور در تل‌آویو دیدار کرده است، تأکید کرد: «زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل از پیروزی‌های نظامی خود استفاده کند و این موفقیت‌ها را به دستاوردهای استراتژیک و پایدار تبدیل کند».

آنتونی بلینکن پیش از ترک تل‌آویو به مقصد ریاض، به خبرنگاران گفت: «تمرکز ما باید بر بازگرداندن تمام گروگان‌های اسرائیلی به خانه، پایان دادن به جنگ جاری و داشتن طرحی روشن برای آینده باشد».

اظهارات تازۀ آنتونی بلینکن در حالی مطرح شده است که ارتش اسرائیل یک روز پس از تأیید کشته شدن هاشم صفی الدین جانشین احتمالی رهبری گروه شبه‌نظامی حزب‌الله، روز چهارشنبه اعلام کرد که طی ۴۸ ساعت گذشته، سه فرماندۀ حزب‌الله و ۷۰  نفر از نیروهای این گروه را در جنوب لبنان کشته است.

اسرائیل در روزهای اخیر عملیات نظامی خود را در غزه و لبنان علیه شبه‌نظامیان حماس و حزب‌الله تشدید کرده است و متعهد شده است که حملۀ موشکی اخیر ایران را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

در حالی که خاورمیانه برای حملۀ تلافی‌جویانه اسرائیل علیه ایران در حالت آماده‌باش قرار گرفته و نگرانی‌ها از وقوع یک درگیری گسترده‌تر در منطقه افزایش یافته است، مقامات ارشد آمریکا از تل‌آویو خواسته‌اند که از هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای و انرژی ایران خودداری کند.

همزمان با این توصیه های بلنیکن، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل چهارشنبه دوم آبان در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی با اشاره به حمله موشکی بالستیک اوایل اکتبر جاری تهران به اسرائیل، گفت: «همه پس از حمله ما به ایران، قدرت ما را درک خواهند کرد.»

گالانت خطاب به خلبانان و کارکنان فنی پایگاه هوایی «هاتزور» که در عملیات پهپادها، موشک‌های دفاعی و گشت‌های هوایی تخصص دارد، افزود: «پس از حمله به ایران، همه متوجه خواهند شد که شما در مراحل آماده‌سازی و آموزش چه کرده‌اید؛ و هر کسی که سال گذشته رؤیای ضربه زدن و شکست دادن ما را در سر داشت، بهای سنگینی پرداخت کرده و دیگر چنین رویایی در سر نمی‌پروراند.»

وی با تاکید این که نیروی هوایی اسرائیل در این رویارویی نقش اساسی خواهد داشت گفت هر کسی بخواهد به ما ضربه بزند، آسیب خواهد دید و این شامل ایران نیز می‌شود.»

وزیر دفاع اسرائیل با بیان این‌که ارتش کشورش در هفت جبهه در حال جنگ است، گفت: «در همه این جبهه‌ها، ارتش اسرائیل و نیروهای هوایی در غزه، لبنان، کرانه باختری، سوریه، عراق، یمن و ایران حضور فعال دارند».

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254204 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسم مهم نیست
اسم مهم نیست
2 روز قبل

به نام خداوند قاهر و قادر
بلینکن: پاسخ اسرائیل به حملۀ ایران نباید منجر به تشدید درگیری‌ها شود. چرا ؟ بر چه مبنایی ؟ مگر خون رهبران خون آشام کودک کش و غاصب و اشغال گراسرائیل، از خون سایر مردم دنیا سرخ تر است .درثانی اسرائیل یک کشورنیست که از خود دفاع کند و حق دفاع ندارد. ایران به عنوان یک کشورمتمدن، مستقل و آزاد همیشه حق دفاع دارد این حق حق ذاتی اوست اگر برخی از کشورهای جهان می خواهند درگیری ها تشدید نشود، نخست اسرائیل را که خودرا سگ هار می نامد ، ریسمان ببندند ، در غیراینصورت عاقلانه ان است که سگ هارول شده باید هلاک شود.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x