یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

ادعای آمریکا در مورد حضور سربازان کره شمالی در روسیه، روسیه تکذیب کرد

ایالات متحده برای نخستین بار در روز چهارشنبه اعلام کرد که شواهدی در دست دارد مبنی بر این که کره شمالی ۳,۰۰۰ سرباز به روسیه فرستاده است تا شاید در جنگ اوکراین شرکت کنند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، که در رم صحبت می‌کرد، اظهار داشت اگر کره شمالی به فکر اعزام نیروهایش برای جنگیدن در کنار روسیه در اوکراین باشد، این یک مسئله “بسیار، بسیار جدی” خواهد بود. هرچند او افزود که هنوز باید دید هدف این نیروها چه خواهد بود. وی گفت: “شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نیروهای جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) در روسیه حضور دارند.”

در همین حال، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت ایالات متحده معتقد است دست‌کم ۳,۰۰۰ سرباز کره شمالی در سه پایگاه نظامی در شرق روسیه آموزش می‌بینند. این نیروها در اوایل تا اواسط اکتبر با کشتی از منطقه وونسان در کره شمالی به شهر ولادی‌وستوک در شرق روسیه منتقل شده‌اند و سپس به سه پایگاه آموزشی نظامی در شرق روسیه برده شده‌اند.

کربی همچنین به نمایندگی از اوکراین تأکید کرد اگر این سربازان برای جنگیدن علیه اوکراین به کار گرفته شوند، هدف‌های مشروعی برای نیروهای اوکراینی خواهند بود. او افزود: “آنها نیز هدف‌های مشروعی هستند و ارتش اوکراین همان‌طور که از خود در برابر سربازان روس دفاع می‌کند، در برابر سربازان کره شمالی نیز دفاع خواهد کرد.”

در سئول، قانون‌گذاران کره جنوبی اعلام کردند پیونگ‌یانگ وعده داده است در مجموع حدود ۱۰,۰۰۰ سرباز را به روسیه بفرستد و این نیروها تا دسامبر به طور کامل مستقر خواهند شد. پارک سون-وون، یکی از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس کره جنوبی، پس از یک جلسه بریفینگ گفت که نشانه‌هایی از آموزش نیروها در داخل کره شمالی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر مشاهده شده است.

تکذیب از سوی روسیه و کره شمالی

کرملین ادعاهای سئول در مورد اعزام سربازان کره شمالی به روسیه را “اخبار جعلی” خوانده است. همچنین نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد در نیویورک، این گزارش‌ها را “شایعات بی‌اساس” توصیف کرد. پیونگ‌یانگ و مسکو پیش‌تر ارسال تسلیحات میان یکدیگر را نیز انکار کرده بودند، اما هر دو کشور وعده داده‌اند که روابط نظامی خود را تقویت کنند. در یک نشست در ماه ژوئن نیز یک پیمان دفاعی مشترک میان روسیه و کره شمالی امضا شد.

ناتو و واکنش بین‌المللی

ناتو نیز اعلام کرد متحدانش در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر اعزام نیروهای کره شمالی به روسیه هستند. یک مقام ارشد در دولت بایدن گفت ممکن است روسیه این سربازان را به مناطق شرقی اوکراین یا به منطقه کورسک در روسیه بفرستد؛ جایی که نیروهای روسی تلاش دارند تا سربازان اوکراینی را از مناطقی که در ماه اوت اشغال کرده‌اند، بیرون کنند.

مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور جو بایدن باید به کی‌یف اجازه دهد تا در صورت حمله نیروهای کره شمالی از قلمرو روسیه به اوکراین، با استفاده از تسلیحات تأمین‌شده توسط ایالات متحده پاسخ دهد. او افزود: “اگر نیروهای کره شمالی به قلمرو مستقل اوکراین حمله کنند، ایالات متحده باید به طور جدی به فکر اقدام نظامی مستقیم علیه این نیروها باشد.”

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254172 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x