یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

احمدالله واثق، وزیر ورزش طالبان: افغانستان به دنبال میزبانی جام جهانی فوتبال است؛ تیم کشتی فرنگی امید ایران قهرمان جهان شد؛اکرم عفیف؛ مرد سال فوتبال آسیا؛ رئال ۵ دورتموند ۲ ؛ بارسلونا ۴ بایر مونیخ ۱؛ من سیتی ۵ اسپارتا ۰

نازک بین-ژاوی هرناندز، سرمربی سابق بارسلونا،به دوحه سفر کرده و انتظار می‌رود به عنوان سرمربی جدید تیم ملی قطر انتخاب شود. سرمربی سابق بارسا ،پیش از این گفته بو،د که می‌خواهد یک فصل را دور از فوتبال بگذراند، ولی با قبول پیشنهاد فدراسیون فوتبال قطر می‌تواند به مربیگری برگردد. ژاوی، پیش از هدایت بارسا سرمربی السد بود. وی در صورت قبول هدایت تیم قطر، چالش جدیدی را می‌پذیرد. تن‌تن مارکس ۶۲ ساله، توانست قطر را به قهرمانی جام ملت‌های آسیا برساند، ولی در مقدماتی جام جهانی نتایج ضعیفی گرفته است. این تیم، در آخرین بازی چهار بر یک مغلوب ایران شد. قطر از ۴ بازی فقط ۴ امتیاز دارد، تا مدیران فدراسیون به دنبال انتخاب یک سرمربی جدید بروند. اسطوره بارسا محبوبیت زیادی در قطر دارد. وی طی دو سال و نیم مربیگری السد، توانست به هفت قهرمانی برسد. رسانه‌های قطری توافق بین فدراسیون فوتبال این کشور و ژاوی را هنوز قطعی نمی‌دانند، ولی بر این باورند که حضور این مربی در دوحه به معنی مذاکرات طرفین است.  

زورگیری از بازیکنان نونهال پرسپولیس!

سارقان زورگیر موبایل و وسایل شخصی چند بازیکن تیم نونهالان پرسپولیس را به سرقت بردند. به گزارش ایسنا، چند بازیکن تیم نونهالان پرسپولیس بعد از پایان تمرین این تیم در ورزشگاه کارگران تهران، مقابل ایستگاه اتوبوس نزدیک این ورزشگاه در انتظار اتوبوس بودند، که یک خودرو مقابل آن‌ها توقف کرد. در ادامه چند سارق که سلاح سرد همراه داشتند، به این بازیکنان با خشونت و ایجاد ترس به این نوجوانان حمله کردند و موبایل و وسایل شخصی آن‌ها را به سرقت بردند.درباره این موضوع پرونده‌ای در مراجع انتظامی تشکیل شده تا سارقین هرچه سریع‌تر دستگیر شوند.

احمدالله واثق :طالبان افغانستان به دنبال میزبانی جام جهانی فوتبال

طالبان افغانستان معتقد هستنداین کشور در آینده می‌تواند میزبان جام جهانی باشد. در سال ۲۰۰۳.سایت اکسپرس روسیه گزارش داد، احمدالله واثق، سرپرست وزارت فرهنگ و ورزش افغانستان ابراز امیدواری کرد این کشور در آینده میزبانی جام جهانی فوتبال را عهده‌دار شود. او در پاسخ به این سوال که افغانستان قادر است در آینده میزبان یک تورنمنت مهم مثل جام جهانی باشد یا خیر؟ گفت: البته که می‌شود. ما چنین طرحی داریم. امیدواریم بتوانیم به این هدف برسیم اما اکنون آماده نیستیم چون مشکلات اقتصادی برای افغانستان وجود دارد ولی ما در حال کار روی این موضوع هستیم و چنین طرحی وجود دارد.او ،افزود: برای بسیاری از کشورهای دیگر هم اکنون چنین فرصتی نیست ولی ما سعی می‌کنیم میزبانی بازی‌ها را بر عهده بگیریم تا ورزشکارانی از کشورهای مختلف بتوانند در آن شرکت کنند. چنین امیدی وجود دارد.

اکرم عفیف مرد سال فوتبال آسیا شد

اکرم عفیف به‌عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۴ معرفی شد. در این انتخاب مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و تیم اینتر ایتالیا در رده هفتم قرار گرفت.دوازدهمین دوره مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا (معروف به توپ طلای آسیا) در سال ۲۰۲۴ با هیات داوری متشکل از ۶۳ کارشناس فوتبال شامل روزنامه‌نگاران سرشناس و مطرح فوتبال آسیا برگزار شد. تا بهترین بازیکن آسیایی یا شاغل در فوتبال آسیا انتخاب شود. با انتخاب هیات داوران اکرم عفیف بازیکن تیم ملی فوتبال قطر به‌عنوان مرد سال آسیا انتخاب شد.در این رده بندی، مهدی طارمی در رده هفتم قرار گرفت. کریستیانو رونالدو هم چهارم شد.

رده‌بندی ۱۰ بازیکن برتر آسیا به شرح زیر است:

۱. اکرم عفیف/ قطر-السد/ ۱۸۱ امتیاز
۲. سون هیونگ مین/ کره جنوبی – تاتنهام/ ۱۶۸ امتیاز
۳. سفیان رحیمی/ مراکش – العین/ ۱۱۵ امتیاز
۴. کریستیانو رونالدو/ پرتغال – النصر/ ۱۰۹ امتیاز
۵. الکساندر میتروویچ/ صربستان – الهلال/ ۶۹ امتیاز
۶. موسی التماری/ اردن – مون پولیه/ ۵۳ امتیاز
۷. مهدی طارمی/ ایران – پورتو-اینتر/ ۴۵ امتیاز
۸. واتارو اندو/ ژاپن – لیورپول/ ۴۴ امتیاز
۹. لی کانگ این/ کره جنوبی – پاری سن ژرمن/ ۴۱ امتیاز
۱۰. تاکه‌فوسا کوبو/ ژاپن – رئال سوسیداد/ ۳۹ امتیاز

نتایج بازیهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا؛ شب نخست

بازی شجاعانه زنبورها در سانتیاگو برنابئو حاصلی برای شاگردان نوری شاهین در پی نداشت و رئال مادرید با هت‌تریک وینیسیوس جونیور شکست ۲ گله مقابل دورتموند را با برتری قاطع ۵ بر ۲ عوض کرد. هفته سوم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۹ مسابقه آغاز شد که طی آن آرسنال با یک گل شاختار دونتسک را شکست داد و یوونتوس با همین نتیجه به اشتوتگارت باخت. پاریس با نتیجه یک بر یک مقابل آیندهوون متوقف شد و استون‌ویلا با برتری ۲ بر صفر مقابل بولونیا به صدر رسید.

در حال حاضر استون‌ویلا با کسب هر ۹ امتیاز ممکن از ۳ مسابقه نخست در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های موناکو، اسپورتینگ لیسبون و آرسنال با ۷ امتیاز در جایگاه‌های دوم تا چهارم جای گرفته‌اند. دورتموند، بنفیکا، برست، لورکوزن، رئال مادرید، یوونتوس و لیورپول در جرگه تیم‌های ۶ امتیازی قرار دارند و وضعیت جدول با برگزاری ادامه مسابقات این هفته دستخوش تغییرات گسترده خواهد شد.

تکرار فینال رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی آغاز شد که دورتموند تا پیش از آغاز هفته جدید با ۹ امتیاز و تفاضل گل ۹+ در صدر جدول قرار داشت. کار تیمی زیبای یاران دورتموند در دقیقه ۳۰ به گل دونیل مالن منجر شد و تنها ۴ دقیقه بعد روی پاس گل خود او نوبت به گلزنی جیمی گیتنز رسید تا زنبورها در خانه رئال مادرید با ۲ گل پیش بیفتند.با این حال این برتری تنها تا دقیقه ۶۰ دوام آورد. ضربه سر آنتونیو رودیگر روی ارسال کوتاه کیلیان امباپه مادریدی‌ها را به جریان مسابقه برگرداند، پیش از آنکه وینیسیوس جونیور تنها ۲ دقیقه بعد روی کار عالی امباپه کار را به تساوی بکشد.

ماکسیمیلیان بیر در دقیقه ۷۶ موقعیت درخشانی برای پیش انداختن دورتموند داشت اما تیبو کورتوا شلیک یار تعویضی نوری شاهین را با پا مهار کرد و بلافاصله در طرف دیگر زمین رئال مادرید به گل سوم رسید؛ این بار لوکاس واسکس بود که با بهره‌گیری از اثرگذاری اشتباه یکی از مدافعان حریف به داخل محوطه تاخت و از گوشه سمت راست گرگور کوبل را ناکام گذاشت.این پایان کار نبود؛ تنها ۳ دقیقه بعد وینیسیوس جونیور با توپ‌گیری از حریف، نیمی از زمین مسابقه را روی ضد حمله پیمود، پیش از آنکه با شلیک از پشت قوس محوطه جریمه شب استثنایی مادریدی‌ها را تکمیل کند. بال تکنیکی برزیلی همچنان تشنه درخشش بود و آشفتگی عجیب دفاع خود باخته دورتموند به او کمک کرد با شلیک به سقف دروازه سه‌گله خود را تکمیل کند. هر ۵ گل رئال مادرید در یک بازه زمانی ۳۳ دقیقه‌ای به ثمر رسید.

شاگردان میکل آرتتا در آرسنال، با یک برتری شیرین و نه چندان مقتدرانه به شکست تلخ اول هفته مقابل بورنموث واکنش نشان دادند. بازی با سلطه توپچی‌ها آغاز شد و حملات آرسنال در دقیقه ۲۹ بالاخره به نتیجه رسید. گابریل مارتینلی از سمت چپ به محوطه جریمه نفوذ کرد و در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت؛ شلیک او بعد از برخورد به مدافعان منحرف شد و به تیر عمودی دروازه برخورد کرد. اما توپ خارج‌شده به پشت دمیترو ریزنیک، سنگربان شاختار دونتسک برخورد کرد و به داخل دروازه برگشت. ریزنیک اشتباه خود را در دقیقه ۷۷ جبران کرد؛ وقتی برخورد توپ به دست والری بوندار به اعلام ضربه پنالتی منجر شد. اما ایستادگی دروازه‌بان ۲۵ ساله مهار شلیک لئاندرو تروسار را به دنبال داشت.

پاری‌سن ژرمن، بعد از برد میلی‌متری مقابل ژیرونا و شکست مقابل آرسنالTامشب در خانه در برابر صدرنشین لیگ برتر هلند متوقف شد. جدال پاری‌سن ژرمن و آیندهوون در شرایطی آغاز شد که هر ۲ تیم برای رسیدن به ۸ رده نخست و جایگاه مستقیم صعود به پیروزی نیاز داشتند. شاگردان لوئیس انریکه بازی را بهتر آغاز کردند اما این آیندهوون بود که در دقیقه ۳۴ با شلیک راه دور استثنایی نوا لانگ به گل نخست رسید. تلاش‌های پاریس برای جبران نتیجه تا دقیقه ۵۵ طول کشید تا این که اشرف حکیمی روی پاس فابیان روئیس از پشت محوطه جریمه تور دروازه والتر بنیتس را به لرزه درآورد.

روند پیروزی‌های اروپایی یوونتوس متوقف شد و شاگردان تیاگو موتا در خانه با یک گل مغلوب اشتوتگارت شدند؛ بیانکونری از همان ابتدای مسابقه تحت تأثیر بازی سلطه‌گرانه آلمانی‌ها بود؛ گل دنیز اونداو با بازبینی ویدیویی تصاویر به دلیل خطا مردود اعلام شد و ضربه پنالتی انزو میلو از کنار دروازه به بیرون رفت اما تلاش‌های اشتوتگارت ادامه یافت تا اینکه البلال توره در دقیقه ۹۲ روی پاس خود انزو میلو حساب کار را یک بر صفر کند. دانیلو، کاپیتان برزیلی یوونتوس در دقایق ۸۱ و ۸۴ از داور کارت زرد گرفت تا بانوی پیر بازی را با ۱۰ نفر به پایان برساند.

در دیگر دیدارهای مهم  استون‌ویلا با ضربه آزاد مستقیم جان مک‌گین و شلیک جان دوران از سد بولونیا گذشت و با کسب هر ۹ امتیاز ممکن به صدر جدول چسبید. اسپورتینگ لیسبون با ۲ گل در خانه اشتورم گراتس به پیروزی رسید و ژیرونا با ۲ گل اسلوان براتیسلاوا را از پیش رو برداشت. در مسابقات زودهنگام موناکو با ۲ گل از مینامینو به برتری ۵ بر یک خانگی مقابل ستاره سرخ بلگراد دست یافت و میلان با نتیجه ۳ بر یک بروخه بلژیک را شکست داد.

نوربالای تراکتور، چراغ های روشن را خاموش کرد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال تراکتور ایران و روشن تاجیکستان شامگاه چهارشنبه دوم آبان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ و در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید تا این تیم با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه A قرار گیرد. امیرحسین حسین زاده دو و تومیسلاو اشتراکال یک گل برای تراکتور در این بازی به ثمر رساندند.

ترکیب تراکتور: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نادری، ایگور پوستونسکی (۸۴- پوریا پورعلی)، ریکاردو آلوز، مهدی ترابی (۸۷- مهدی شیری)، مهدی هاشم‌نژاد (۸۴- سجاد آشوری)، امیرحسین حسین‌زاده و تومیسلاو اشترکال (۸۶- سعید کریم آذر)

ترکیب روشن: گریتسنکو، سوربن، ساموئل، کلمراد، آندری (۴۵- صفروف)، جوی (۸۵- خورشید)، هایتوف (کارت زرد) ‏، دیوید، گوسند، راخیموف (کارت زرد)، ماکسوموف (۸۵- زریپوف

تیم کشتی فرنگی امید ایران قهرمان جهان شد

در ۵ وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی امیدهای جهان، علی احمدی وفا و فردین هدایتی صاحب ۲ مدال طلا شدند و عرفان جرکنی و علی اسکو نیز به مدال برنز رسیدند، تا ایران قهرمان ۲۰۲۴ جهان شود. به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در آلبانی، علی احمدی وفا در ۵۵ و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و عرفان جرکنی در ۶۳ و علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند. یاسین یزدی در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز به عنوان پنجمی بسنده کرد.تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران پیش از این در ۵ وزن نخست صاحب یک مدال طلا و ۲ برنز شده بود. محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و دانیال سهرابی در ۷۲ و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۴ برنز و مجموع ۱۴۹ امتیاز به عنوان قهرمانی رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:


۵۵ کیلوگرم: ۱- علی احمدی وفا (ایران) ۲- راشاد ممدوف (آذربایجان) ۳- کوهی یاماگاوا (ژاپن) و ویشواجیت موری (هند)
۶۰ کیلوگرم: ۱- علیشیر گانیف (ازبکستان) ۲- دینسلام باماتوف (روسیه) ۳- ناهید گولوزاده (آذربایجان) و پریدون ابولادزه (گرجستان) … ۹- محمدمهدی غلامپور
۶۳ کیلوگرم: ۱- ویتالی اریومنکو (مولداوی) ۲- کومی ساوادا (ژاپن) ۳- میربک سلیم اف (لهستان) و عرفان جرکنی (ایران)
۶۷ کیلوگرم: ۱- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) ۲- دیگو چخیکوادزه (گرجستان) ۳- ارسلان بک سلیم اف (لهستان) و دانیل آگایف (روسیه) … احمدرضا محسن نژاد (ایران – سر وزن نرسید)
۷۲ کیلوگرم: ۱- گئورگی چخیکوادزه (گرجستان) ۲- شانت خاچاتریان (ارمنستان) ۳- دانیال سهرابی (ایران) و ایمران علی اف (روسیه)
۷۷ کیلوگرم: ۱- الکساندرین گوتو (مولداوی) ۲- ساموئل بلسچیت (آلمان) ۳- علی اسکو (ایران) و خاسای حسن لی (آذربایجان)
۸۲ کیلوگرم: ۱- محمد ناقوسی (ایران) ۲- بکا ملیلاشویلی (آمریکا) ۳- دنی ناکایف (آلمان) و داتا چخایدزه (گرجستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- آیوس گونیبوف (روسیه) ۲- مارسل استرکنبورگ (هلند) ۳- آچیکو بولکوادزه (گرجستان) و آسان ژانیشوف (قرقیزستان) ۵- یاسین یزدی (ایران)
۹۷ کیلوگرم: ۱- هایک خلویان (ارمنستان) ۲- ابوبکر خاسلاخانوف (بلاروس) ۳- ماگومد مورتازعلی اف (روسیه) و شایان حبیب زارع (ایران)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- فردین هدایتی (ایران) ۲- دمیتری بابوریکو (روسیه) ۳- کوپانی لازلو (مجارستان) و گئورگی تسوپوراشویلی (گرجستان)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۱۴۹ امتیاز ۲- گرجستان ۱۲۱ امتیاز ۳- ارمنستان ۹۳ امتیاز ۴- آذربایجان ۷۲ امتیاز ۵- مولداوی ۵۲ امتیاز ۶- قرقیزستان ۵۰ امتیاز ۷- لهستان ۵۰ امتیاز ۸- ازبکستان ۴۵ امتیاز ۹- آلمان ۴۵ امتیاز ۱۰- آمریکا ۴۰ امتیاز

نتایج بازیهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا؛ شب دوم :

هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا با برتری بارسلونا، لیورپول، منچسترسیتی و اینتر به پایان رسید.در جذاب‌ترین دیدار ا، ورزشگاه لوئیس کمپانیس، میزبان نبرد بارسلونا و بایرن‌مونیخ بود. آبی‌اناری‌ها این بازی را با نتیجه ۴-۱ بردند.دقیقه ۱ بارسلونا با گل رافینیا که در موقعیت تک‌به‌تک به ثمر رسید، همه را غافلگیر کرد. اما بایرن با فرصت‌هایی که خلق کرد خیلی زود به بازی برگشت. هری کین، نقش اول دقایق بعدی بازی بود. وی پس از این که گل دقیقه ۱۰ او، به خاطر آفساید رد شد، دقیقه ۱۸ پاس سرژ گنبی را به قعر دروازه اینیاکی پنیا، فرستاد. با این حال نیمه اول بارسلونا برنده میدان بود، چرا که در پی حرکت فرمین لوپس، روبرت لواندوفسکی دروازه تیم سابق اش را باز کرد تا گل دوم ثبت شود. در دقیقه ۱+۴۵ رافینیا که ستاره نیمه اول بود. موفق شد گل سوم را هم به مونیخی‌ها بزند. دقیقه ۵۶ رافینیا، باز هم پشت مدافعان بایرن صاحب توپ شد و هت‌تریک کرد. در ادامه بایرن هرچه تلاش کرد به در بسته خورد و ضدحملات خطرناک بارسا هم راهی به دروازه پیدا نکرد. با این حال بارسلونا ، با این برد ۶ امتیازی شد و در رده نهم جای گرفت. بایرن‌مونیخ هم با ۳ امتیاز به رده بیست‌وسوم سقوط کرد.

در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی مقابل اسپارتا پراگ با نتیجه ۵-۰ پیروز شد. فیل فودن در دقیقه ۳، ارلینگ هالند در دقایق ۵۸ و ۶۸، جان استونز در دقیقه ۶۵ و متئوس نونیس در دقیقه ۸۸ از روی نقطه پنالتی برای سیتی گلزنی کردند.منچسترسیتی هم با این برد ۷ امتیازی شد تا به رده سوم جدول لیگ قهرمانان اروپا برسد.در سوئیس، اینتر مقابل یانگ بویز با نتیجه ۱-۰ پیروز شد. در این بازی مارکو آرناتوویچ دقیقه ۴۸ یک ضربه پنالتی را هدر داد. مارکوس تورام هم در دقیقه ۳+۹۰ گل پیروزی‌بخش اینتر را زد.اینتر، با این برد ۷ امتیازی شد و در رده هفتم جدول قرار گرفت.

سایر نتایج هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا

آتالانتا صفر – سلتیک صفر

برست یک – لورکوزن یک

منچسترسیتی ۵ – اسپارتا پراک صفر

بنفیکا یک – فاینورد ۳

دینامو زاگرب ۲ – سالزبورگ صفر

اتلتیکو مادرید یک – لیل ۳

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254162 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x