یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

آمریکا فرمانده ارشد سپاه را به مشارکت در «طرح ترور» مسیح علی‌نژاد متهم کرد

دادگاه فدرال نیویورک روح‌الله بازقندی، رئیس پیشین اداره ضدجاسوسی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، و سه نفر دیگر را به مشارکت در «طرح ترور» مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، متهم کرد.

بر اساس کیفرخواست دادگاه فدرال نیویورک که روز سه‌شنبه اول آبان منتشر شد، این افراد متهم هستند که در طرح ربودن و قتل خانم علی‌نژاد در سال ۱۴۰۱ مشارکت داشته‌اند.

دادستان‌های آمریکا پیشتر یک نفر را دو سال پیش و دو نفر دیگر را در ژانویه پارسال متهم به طرح ترور این فعال حقوق بشری کرده بودند که هر سه آنها شهروند جمهوری آذربایجان و عضو باندهای تبهکار در اروپا و آمریکا بودند.

کریستوفر ری مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا در همین زمینه اعلام کرد: «کیفرخواست امروز، گستره توطئه جمهوری اسلامی برای ساکت کردن یک روزنامه‌نگار ایرانی-آمریکایی به دلیل انتقاد از رژیم ایران را افشا می‌کند.»

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254116 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

3.2 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x