چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳
چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

محمد ناقوسی قهرمان کشتی فرنگی امیدهای جهان شد؛ ۷۵ میلیون دلار درآمدزایی کردند، ۵۰ میلیون غرامت دادند؛ سقوط نایب قهرمان اروپا به قعر لالیگا؛ استقلال ۰ النصر ۱ ؛ شارجه ۳ سپاهان ۱

نازک بین-کنفدراسیون فوتبال آفریقا ،از مدتی پیش با ‏شرکت فرانسوی ‏LA Gardere Sports‏ درگیری حقوقی داشت. شرکت ‏فرانسوی یک شرکت بازاریابی است که پیش از این وظیفه بازاریابی ‏برای کنفدراسیون فوتبال آفریقا را عهده‌دار شده بود.کنفدراسیون فوتبال آفریقا (‏CAF‏)‌ ‎قرارداد با این شرکت فرانسوی را به ‏صورت یک‌طرفه فسخ کرده بود. شرکت لاگاردر علیه ‏CAF‏ به دادگاه ‏شکایت برده و مدعی بود کنفدراسیون آفریقا قرارداد طولانی‌مدت با ‏آنها را بدون دلیل موجه فسخ کرده و باید غرامت بپردازند. ‏قرارداد شرکت لاگاردر با ‏CAF‏ قراردادی کوچک نبود. این شرکت ‏فرانسوی تمام حقوق بازاریابی و همچنین حق پخش تلویزیونی ‏تمامی رقابت‌های آفریقایی از جام ملت‌های این قاره گرفته تا لیگ ‏قهرمانان آفریقا را بر عهده داشت. مسلما چنین قراردادی با ‏گردش‌های مالی سنگین روبرو بود و فسخ یک‌طرفه قرارداد ‏می‌توانست برای کنفدراسیون آفریقا تبعات سنگینی در پی داشته ‏باشد. ‏با این حال کنفدراسیون فوتبال آفریقا موفق شد در جلسات رسیدگی به ‏پرونده مانع از صدور حکم شود و این دعوای حقوقی چندین سال ‏ادامه داشت. ‏شرکت فرانسوی که قرارداد اولیه‌اش با ‏CAF‏ یک میلیارد دلار ارزش ‏داشت . اعلام کرد در نهایت در دعوای حقوقی با کنفدراسیون ‏آفریقا به پیروزی رسیده است. آنها گفتند که این پیروزی به ‏معنای صدور رأی دادگاه به سود آنها نیست، بلکه لاگاردر با ‏CAF‏ به ‏توافق رسید و مبلغ قابل توجهی به عنوان غرامت دریافت کرد تا ‏شکایت خود را پس بگیرد. مبلغ این غرامت ۵۰ میلیون دلار اعلام ‏شده است. جالب اینکه ‏CAF‏ اعلام کرد از برگزاری دوره اخیر جام ‏ملت‌های آفریقا ۷۵ میلیون دلار درآمدزایی داشته است. در نتیجه با ‏پرداخت غرامت به شرکت فرانسوی عملا بخش عمده درآمد ‏کنفدراسیون آفریقا از محل برگزاری جام ملت‌ها از دست رفت. ‏

نتایج فوتبال لیگ خبرگان آسیا

در ادامه هفته سوم لیگ نخبگان آسیا در منطقه شرق، گوانگژو با برتری مقابل نماینده هند به صدرنشینی ادامه داد و بوریرام تایلند با هدایت سرمربی برزیلی سابق پرسپولیس، با پیروزی برابر پوهانگ به شگفتی‌سازی ادامه داد. بر این اساس، گوانگژو چین با نتیجه ۳ بر یک برابر جواهر دارالتعظیم به پیروزی رسید. گوانگژو که با این برد، ۹ امتیازی شد و جایگاهش را در صدر جدول منطقه شرق حفظ کرد. جواهر دارالتعظیم هم با ۴ امتیاز در رده سوم ایستاد.تیم بوریرام تایلند که با اوسمار ویرا، سرمربی سابق پرسپولیس در لیگ نخبگان شگفتی‌ساز بوده است، هم با یک گل پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی را شکست داد. بوریرام با ۲ برد و یک مساوی و کسب ۷ امتیاز در رده دوم جدول منطقه شرق قرار گرفت. پوهانگ نیز با ۳ امتیاز از ۳ بازی در رده دهم قرار گرفت.در سایر دیدارها، شانگهای پورت چین ۳ بر ۲ سنترال مارینرز استرالیا را شکست داد و شاندونگ تایشان چین و یوکوهاما مارینوس ژاپن هم به تساوی ۲-۲ رسیدند.

سقوط نایب قهرمان اروپا به قعر لالیگا!

فصل لالیگا،برای والنسیا بد شروع و به بدترین شکل ممکن نیز پیش می‌رود. باشگاهی که با مالکیت پیتر لیم سنگاپوری سال‌هاست از روزهای خوب اش دور شده .حالا به قعر جدول لالیگا نیز رسیده است. بعد از ۱۰ بازی والنسیا تنها ۶ امتیاز کسب کرده و ۲۴ امتیاز از دست داده است. آنها برابر لاس پالماس ابتدا با گل پپلو پیش افتادند ولی در ادامه سه گل دریافت کردند و در دقایق پایانی یک گل دیگر زدند تا از سنگینی شکست کم شود.در ورزشگاه صدای اعتراض مثل همیشه زیاد بود و این اعتراضات به بیرون نیز کشیده شد تا جایی که پلیس مداخله کرد.صدها هوادار عصبانی به خیابان‌ها ریختند و با صدای بلند علیه مالکان باشگاه شعار دادند.حدود ۲۰۰۰ هوادار والنسیا مقابل ضلع خروجی جایگاه VIP مستایا جمع شده و شروع به اعتراض کردند که پس از این نتیجه او در حال حاضر قعرنشین لیگ دسته اول است. شعارهای برگرد سنگاپور، ما شما را نمی‌خواهیم و دیکتاتور لیم، بیشتر از همه به گوش رسیدند و در نهایت با دخالت پلیس جمعیت متفرق شد.والنسیا ،که در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ دو بار متوالی نایب قهرمان اروپا شد، حالا در خطر سقوط قرار دارد و اگر به خودش نیاید، راهی دسته دوم فوتبال اسپانیا خواهد شد.

‏۷۵ میلیون دلار درآمدزایی کردند، ۵۰ میلیون غرامت دادند

کنفدراسیون فوتبال آفریقا از مدتی پیش با ‏شرکت فرانسوی ‏LA Gardere Sports‏ درگیری حقوقی داشت. شرکت ‏فرانسوی یک شرکت بازاریابی است که پیش از این وظیفه بازاریابی ‏برای کنفدراسیون فوتبال آفریقا را عهده‌دار شده بود.کنفدراسیون فوتبال آفریقا (‏CAF‏)‌ ‎قرارداد با این شرکت فرانسوی را به ‏صورت یک‌طرفه فسخ کرده بود. شرکت لاگاردر علیه ‏CAF‏ به دادگاه ‏شکایت برده و مدعی بود کنفدراسیون آفریقا قرارداد طولانی‌مدت با ‏آنها را بدون دلیل موجه فسخ کرده و باید غرامت بپردازند. ‏قرارداد شرکت لاگاردر با ‏CAF‏ قراردادی کوچک نبود. این شرکت ‏فرانسوی تمام حقوق بازاریابی و همچنین حق پخش تلویزیونی ‏تمامی رقابت‌های آفریقایی از جام ملت‌های این قاره گرفته تا لیگ ‏قهرمانان آفریقا را بر عهده داشت. مسلما چنین قراردادی با ‏گردش‌های مالی سنگین روبرو بود و فسخ یک‌طرفه قرارداد ‏می‌توانست برای کنفدراسیون آفریقا تبعات سنگینی در پی داشته ‏باشد. ‏با این حال کنفدراسیون فوتبال آفریقا موفق شد در جلسات رسیدگی به ‏پرونده مانع از صدور حکم شود و این دعوای حقوقی چندین سال ‏ادامه داشت. ‏شرکت فرانسوی که قرارداد اولیه‌اش با ‏CAF‏ یک میلیارد دلار ارزش ‏داشت . اعلام کرد در نهایت در دعوای حقوقی با کنفدراسیون ‏آفریقا به پیروزی رسیده است. آنها گفتند که این پیروزی به ‏معنای صدور رأی دادگاه به سود آنها نیست، بلکه لاگاردر با ‏CAF‏ به ‏توافق رسید و مبلغ قابل توجهی به عنوان غرامت دریافت کرد تا ‏شکایت خود را پس بگیرد. مبلغ این غرامت ۵۰ میلیون دلار اعلام ‏شده است. جالب اینکه ‏CAF‏ اعلام کرد از برگزاری دوره اخیر جام ‏ملت‌های آفریقا ۷۵ میلیون دلار درآمدزایی داشته است. در نتیجه با ‏پرداخت غرامت به شرکت فرانسوی عملا بخش عمده درآمد ‏کنفدراسیون آفریقا از محل برگزاری جام ملت‌ها از دست رفت. ‏

محمد ناقوسی قهرمان کشتی فرنگی امیدهای جهان شد

نمایندگان ایران در ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان صاحب یک مدال طلا و ۲ برنز شدند. به گزارش ایسنا، در جریان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی امیدهای جهان در آلبانی،‌ محمد ناقوسی نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم ایران در دیدار فینال برابر بکا ملیلاشویلی از آمریکا با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال طلای جهان شد.

ناقوسی پیش از این در دور مقدماتی که روز گذشته دوشنبه برگزار شد در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر اوانگلوس بوکیس از یونان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مارک وربا از چک پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

ناقوسی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر عماد محمد از مصر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ از سد دنی ناکایف از آلمان گذشت به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز دانیال سهرابی در دیدار رده بندی مقابل گئورگیوس باربانوس از سوئد با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

سهرابی پیش از این در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر کریستو مریلاین از استونی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۱ یوستوس اسکات از آمریکا را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر و ضربه فنی مغلوب شانت خاچاتریان از ارمنستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها راه یافت. سهرابی در این گروه با نتیجه ۸ بر صفر میشل پورتمان از سوئیس را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.

شایان حبیب زارع نماینده ورن ۹۷ کیلوگرم ایران نیز در دیدار رده بندی مقابل ریچارد کارلسون از استونی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۵ به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

حبیب زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ابوبکر خاسلاخانوف از بلاروس مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال،به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه رقبای خود از گرجستان و سوئد را برد و راهی دیدار رده بندی شد.

محمدمهدی غلامپور در وزن ۶۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۵ وزن نخست بود که از دور رقابت ها کنار رفت و احمدرضا محسن نژاد در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز به دلیل سر وزن نرسیدن از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

شارجه ۳ – سپاهان ۱

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال سپاهان در سومین دیدار خود در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف شارجه امارات رفت و با نمایشی پراشتباه در خط دفاع با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد تا امیدهای صعود این تیم کمرنگ شود.در نیمه اول عثمان کامارا نماینده امارات را پیش انداخت. اما در ابتدای نیمه دوم مهدی لیموچی برای سپاهان کار را به تساوی کشاند. در ادامه و روی همکاری زیبای بازیکنان شارجه، لوآن پریرا گل دوم شارجه را به ثمر رساند. در دقیقه ۹۰ نیز کایو توانست روی یک ضربه آزاد گل سوم تیم اماراتی را به ثمر برساند تا ۳ امتیاز را به حساب این تیم واریز کند.

در دیگر دیدار این گروه الوحدات اردن موفق شد با نتیجه یک بر صفر استقلال تاجیکستان را از پیش رو بردارد. در جدول، شارجه و الوحدات با ۷ امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند و سپاهان با ۳ امتیاز در رده سوم هستند.

استقلال ۰ النصر ۱

دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و النصر عربستان در دور سوم لیگ نخبگان آسیا با برتری النصر به پایان رسید تا دومین نماینده ایران در این لیگ هم با شکست کارش برای صعود را سخت کند.تیم‌های فوتبال استقلال تهران و النصر عربستان در دور سوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا، در ورزشگاه «راشد» دبی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود النصر به پایان رسید.

ترکیب النصر: بنتو، نواف بوشل، محمد سیماکان، ایمریک لاپورت، سالم النجدی، خیبری، بروزوویچ، اوتاویو، آنجلو گابریل، سادیو مانه و کریستیانو رونالدو.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، سامان فلاح، رافائل سیلوا، ابوالفضل جلالی، رامین رضاییان، زبیر نیک‌نفس، دیدیه اندونگ، جلال‌الدین ماشاریپوف، محمدحسین اسلامی و مهرداد محمدی (۷ – علیرضا کوشکی).

نیمه اول

این دیدار در شرایطی آغاز شد که تیم النصر در حضور ستاره‌هایی چون سایدو مانه و کریستیانو رونالدو رو در روی آبی پوشان پایتخت قرار گرفتند.استقلالی‌ها بازی را به شکلی تدافعی آغاز کردند و این زردپوشان النصر بودند توپ را در اختیار داشتند شاگردان سهراب بختیاری زاده چشم به ضدحملات دوخته بودند.اوضاع طبق روال استقلال پیش نرفت و مهرداد محمدی در دقیقه ۵ به دنبال برخورد با بازیکن حریف دچار مصدومیت شدید شد و با برانکارد از زمین مسابقه بیرون رفت و کوشکی جای او را در ترکیب گرفت تا استقلال بدون مهاجم تخصصی بازی می‌کند.در یک صحنه در دقیقه ۱۷ هم بازیکن النصر شوت خطرناکی روانه دروازه استقلال کرد که با واکنش سیدحسین حسینی مواجه شد. کریستیانو رونالدو هم در دو صحنه سعی کرد با شوت از راه دور، دروزاه استقلال را تهدید کند اما ضربات او راهی در دروازه نداشت.در دقیقه ۳۲ اشتباه رامین رضائیان در کنترل توپ موجب شد «اوتاویو» در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شود اما ضربه او پس از برخورد به مدافع استقلال با واکنش حسینی مهار شد.تیم استقلال به مرور توانست در توپ را در اختیار بگیرد و در دقیقه ۳۶ نخستین موقعیت این تیم خلق شد و شوت ماشاریپوف که از پشت محوطه جریمه زده شد به شکلی خطرناک از بالای دروازه النصر به بیرون رفت.نیمه اول در نهایت بدون آنکه گلی رد و بدل شود با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم، شاگردان سهراب بختیاری زاده تمرکز بیشتری روی خط دفاعی داشتند و برای رسیدن به دروازه النصر، تنها به ضدحملات و ضربات آزاد چشم دوخته بودند و در سوی مقابل هم، زردپوشان النصر توپ و میدان را در اختیار گرفتند.

در دقیقه ۶۵ با حضور تالیسکا که به جای «آنجلو گابریل» وارد زمین شد قدرت تهاجمی النصر را افزایش داد و این بازیکن در دقیقه ۷۱ با یک شوت تماشایی دروازه استقلال را تهدید کرد که واکنش سیدحسین حسینی مانع فروریختن دروازه این تیم شد.در دقیقه ۷۳ کاکوتا که به جای ماشاریپوف وارد زمین شد با یک توپ ربایی تماشایی از مدافع النصر، کوشکی را در موقعیت بسیار خوبی صاحب توپ کرد اما ضربه عجولانه و بی دقت این بازیکن موجب از دست رفتن توپ شد.

ماشاریپوف در این دیدار توانسته بود هم در خط دفاعی عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و هم در انتقال توپ از دفاع به حمله یکی از بازیکنان مؤثر استقلال باشد و این تعویض موجب شد از قدرت تدافعی این تیم کاسته شود.در دقیقه ۷۴ هم رونالدو بود که فرصت داشت دروازه استقلال را باز کند که شوت او با واکنش حسینی مهار شد.در دقیقه ۷۹ تیم النصر دو فرصت پیاپی گلزنی داشت که یک بار مدافع استقلال، توپ را در آستانه ورود به دروازه دفع کرد و بار دیگر هم حسینی واکنش فوق العاده ای داشت.در دقیقه ۸۰ مقاومت استقلالی‌ها شکسته شد و در حالی که النصر صاحب ضربه کرنر شده بود رونالدو با یک ضربه سر تماشایی دروازه استقلال را تهدید کرد. در این صحنه حسینی به زیبایی توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید اما، در برگشت، «لاپورت» با ضربه سر دروازه را باز کرد.در دقیقه ۸۸ هم تیر دروازه بود، که مانع از گل دوم تیم النصر شد.در جدول رده بندی لیگ نخبگان آسیا در پایان هفته سوم در منطقه غرب آسیا، النصر ۷ امتیازی شد و به رده چهارم صعود کرد. تیم استقلال هم با ۳ امتیاز در رده ششم ایستاد.به این ترتیب، سهراب بختیاری زاده در آخرین دیداری که به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشسته بود، نتوانست نتیجه مطلوبی کسب کند و از این پس، «پیتسو موسیمانه» هدایت آبی پوشان را برعهده خواهد داشت.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254062 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x