سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

شرکت “نیروی ویژه فیوژن” آمریکا، در شکار رهبران حماس – امیرحسین لادن

کماندوها و مأموران اطلاعاتی آمریکا با هواپیماهای تجسسی “اِم کیو ۹” ، بر فراز نوار غزه و منطقه

آنچه تا امروز مشخص بود و همه میدانستیم، کمک های نظامی-مالی آمریکا، از جمله بمب و گلوله های توپخانه، همراه با میلیاردها دلار کمک نقدی به اسرائیل بود.

نشریه کامن دریمز گزارش میدهد: “ایالات متحده، از زمان حمله ۷ اکتبر سال گذشته حماس، بیش از ۵۰ هزار تن تجهیزات نظامی به اسرائیل فرستاده است” (۱)

در ضمن، امریکا از زمان حمله ۷ اکتبر، دو ناو هواپیما بر و صدها نیروی نظامی، در خاورمیانه مستقر ساخت. در رابطه با دفاع از اسراییل نیز، آمریکا عملا با تمام قوا، در خنثی کردن دو حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل، شرکت داشت. این هفته نیز آمریکا، سامانه دفاع موشکی “تاد” را همراه با بیش از صد نظامی کارشناس، به اسراییل فرستاده تا در مقابل حمله احتمالی بعدی جمهوری اسلامی، از اسراییل دفاع کند. این سامانه امروز به اسراییل رسید.

سامانه “تاد”، یک سامانه دفاع موشکی ضد بالستیک آمریکایی است، که برای رهگیری و انهدام موشک های بالستیک کوتاه، متوسط ​​و میان برد در مرحله پایانی (نزول یا ورود مجدد) طراحی شده است رهگیر تاد هیچ کلاهکی حمل نمیکند، در عوض با انرژی جنبشی خود، موشک را از بین می برد. (۲)

اکنون، پس از کشته شدن بیش از ۵۰ هزار فلسطینی بی پناه در غزه و صدها لبنانی در بیروت، آوارگی بیش از ۳ میلیون انسان، و ترور رهبران حماس و حزب اله؛ می بینیم که نقش ایالات متحده در این فاجعه، بسیار عمیق تر و گسترده تر بوده است. آمریکا نه تنها اقرار میکند که بلافاصله پس از حمله ۷ اکتبر، وارد صحنه کارزار شد، بل که پروازهای تجسسی و نیروهای ویژه آمریکا در اسراییل، برای نجات گروگان ها و ترور رهبران حماس و حزب اله، نقش کلیدی داشت.

قدرت و نفوذ صهیونیسم در آمریکا

این موضوع برای کسانیکه با قدرت و نفوذ صهیونیسم در آمریکا آشنا هستند، غیرمنتظرانه نیست!

– نیم قرن پیش، هارولد ماینر، سفیر آمریکا در لبنان به سناتور ادلایی استیونسون که از بیروت دیدن میکرد، گفت: “سیاست خاورمیانه ایالات متحده “اسیر هدف و برنامه توسعه طلبانه صهیونیست ها” است.”  (3)   

– محمدرضا پهلوی، در مصاحبه ای در ۲۶ اکتبر ۱۹۷۶ گفت: لابی یهودی در ایالات متحده “بیش از حد قدرتمند” است … یهودیان آمریکایی “قوی” هستند زیرا “آنها بسیاری از چیزها را کنترل می کنند.” و این دلیلی است که روسای جمهور آمریکا به آنها توجه می کنند.”

هنگامی که والاس از او پرسید که یهودیان در ایالات متحده چه چیزی را کنترل می کنند، شاه پاسخ داد: “روزنامه ها … رسانه ها … بانک ها، امور مالی …  وی افزود که نیویورک تایمز و واشنگتن پست قدرت لابی یهودیان را در حجم اخباری که در مورد مسائل صهیونیستی و عربی چاپ می کنند منعکس می کنند.”   (4)

– دو استاد و پژوهشگر (یهودی آمریکائی)ِ حقوق سیاسی در آمریکا؛ می نویسند: “رویکرد سنتی وزارت خارجه ایالات متحده، اتخاذ موضع نخست وزیر اسرائیل بوده است. این روش در زمان دولت نیتانیاهو، به شدت به نمایش گذاشته شد. (۵)

کمک پنهانی به اسرائیل   

مقامات آمریکایی می گویند، چند روز پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، پنتاگون، بی سر و صدا {پنهانی}، کماندوهای “نیروی ویژه فیوژن” را، همراه با هواپیماهای تجسسی “اِم کیو ۹”  به اسرائیل اعزام کرد؛ تا در زمینه بازیابی گروگان ها و جمع آوری اطلاعات، یاری دهند. (۶)

مقامات رسمی پنتاگون، می گویند، هواپیماهای جاسوسی اِم کیو ۹ که پس از حمله ۷ اکتبر، بر فراز غزه در پرواز بوده اند از مشخصات برجسته ای برخوردار هستند.

اِم کیو ۹، به عنوان اولین هواپیمای بدون سرنشین “شکارچی-قاتل” نیروی هوایی ایالات متحده، طراحی شد، اما به دلیل سنسورهای پیچیده و توانایی پرسه زدن در بالای یک منطقه برای بیش از بیست ساعت در یک زمان، عمدتا برای مأموریت های نظارتی مورد استفاده قرار میگیرد. از این هواپیما، برای انجام حملات هوایی و جمع آوری اطلاعات در عراق، افغانستان و سوریه استفاده شده است.  (7)

پنتاگون می گوید: “گروهی از افسران اطلاعاتی فرماندهی عملیات ویژه مشترک، به سرعت به گروههای اطلاعاتی در اسرائیل پیوستند. و برخی نیز در دفتر سی آی اِ در مرکز لنگلی، در ایالت ویرجینیا، مشغول جمع آوری و بررسی اطلاعات مورد نیاز اسراییل شدند.” 

“بیش از یک سال است که بیشتر توجه و انتقادات پیرامون حمایت آمریکا از اسرائیل، بر بمب ‌ها و تسلیحات دیگر که اسرائیل برای حمله به غزه استفاده کرده، متمرکز شده است.” در صورتیکه  کمک اطلاعاتی آمریکا به اسرائیل نیز، بسیار مهم و اساسی بوده است؛ برای نمونه، چهار گروگانی که اسرائیل در ماه ژوئن نجات داد، مدیون اطلاعات ایالات متحده بود. و بلافاصله پس از آغاز جنگ، هسته های نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده نه تنها در جستجوی گروگان ‌ها، بلکه در جستجوی رهبران ارشد حماس نیز متمرکز بودند.

مقامات ارشد آمریکا، مدعی اعتبار عملیات اسرائیل که یحیی سنوار، رهبر حماس، معمار حمله ۷ اکتبر را به قتل رساند، نیستند، اما می گویند، اطلاعات آمریکا، در این شکار از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

رئیس جمهور بایدن، روز پنجشنبه پس از اینکه اسرائیل اعلام کرد آقای سینوار را کشت، در بیانیه ای گفت: اندکی پس از قتل عام ۷ اکتبر، من به پرسنل عملیات ویژه و متخصصان اطلاعاتی خود دستور دادم که دوشادوش با همتایان اسرائیلی خود برای کمک به یافتن و ردیابی سینوار و دیگر رهبران حماس که در غزه پنهان شده اند، کار کنند.  (8)

به گفته مقامات ارشد، در طول جنگ در غزه، “نیروی ویژه فیوژن” ایالات متحده، بر اساس جدیدترین اطلاعات، عملیات را تغییر میدادند. گاهی اوقات، بهترین راه برای یافتن مکان گروگان ها و در موارد دیگر، تمرکز بر محل اختفای رهبران حماس، متمرکز میشد. اما هیچ یک از ماموریت ها هرگز کنار گذاشته نشد.

مقامات وزارت دفاع ایالات متحده میگویند، طی یکسال گذشته، جستجوی گروگان ها، ماموریت اصلی آنها در اسرائیل بوده است. و مقامات ارشد دولت، جستجو برای گروگان ها و رهبران حماس را، درهم تنیده توصیف میکنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، در مصاحبه ای در اوایل سال جاری گفت، ارتش و سازمان ‌های اطلاعاتی آمریکا، در یافتن اهداف با ارزش، از تجربیات شکار اسامه بن لادن و سایر تروریست ‌ها در عراق و افغانستان، برای کمک به اسرائیل، استفاده کردند. سالیوان گفت: “ما استفاده از این تجربیات را، از هفته های اولیه پس از ۷ اکتبر آغاز کردیم.

مقامات ایالات متحده می گویند، مسئولان ارشد کاخ سفید مرتب با ویلیام برنز، مدیر سی آی اِ، ملاقات می کردند. و لوید آستین، وزیر دفاع، اشاره داشت به تمرکز بیشتر نیروهای ویژه آمریکا، در تسریع شکار آقای سینوار.

به گفته مقامات رسمی، حداقل ۶ فروند “اِم کیو ریپر” تحت کنترل نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده برای کمک به یافتن گروگان ها، نظارت بر نشانه‌ های حیات و یافتن سرنخ‌ های احتمالی، به نیروهای دفاعی اسرائیل؛ ماموریت‌ هایی را انجام داده ‌اند. 

سرلشکر پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت، ایالات متحده با جمع آوری اطلاعات، به ارتش اسراییل کمک کرد تا جستجوی خود را متمرکز و هدفمند کند.

کشتار در غزه و لبنان

فاجعه ی یکسال گذشته، تردیدی باقی نگذاشته که اسرائیل یک کشور سرکش است، که با پشتیبانی آمریکا، تأئید نسبی کشورهای غربی، و بی تفاوتی دیگران، دست به کشتار جمعی، بمباران مدارس و بیمارستان ها و نابودی منابع آب و برق و زیر ساختاری غزه و اخیرا لبنان زده است. اسراییل خود را مقید به قوانین و مقررات جهانی، و معیارهای پذیرفته شده نمیداند و مناسبات اخلاقی را زیر پا میگذارد و کوچکترین حق و حقوقی برای همسایگان خود، قائل نیست. هر اعتراضی را نیز با برچسب های ضد یهود، رَد میکند و نادیده میگیرد! 

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد دولت اسرائیل از گرسنگی دادن غیر نظامیان به عنوان روشی برای جنگ در نوار غزه استفاده می کند، اقدامی که جنایت جنگی است. بیانیه می نویسد: نیروهای اسرائیلی عمدا از تحویل آب، غذا، و سوخت در اراضی فلسطینی جلوگیری می کنند، عمدا مانع کمک های بشردوستانه می شوند، مناطق کشاورزی را ویران می کنند و جمعیت غیرنظامی را از خدماتی که برای بقای آنها ضروری است محروم می سازند.”

در این راستا، معاون “کمیته پیشروهای کنگره آمریکا، گفت: “نتانیاهو بارها و بارها مرتکب نقض حقوق بشر می شود – بمباران بیمارستان ها، – زنده زنده سوزاندن فلسطینی ها، – مسدود کردن کمک های غذایی و – کشتن امداد گران. این نسل کشی شیطانی باید پایان یابد و رئیس جمهور بایدن از فعال کردن آن دست بردارد.  (۹)

حمله حماس در ۷ اکتبر، پیرهن عثمان!

سیاست اسراییل بر پایه دید و باور بن گورین: ”دو ملت (یهودی و فلسطینی) نمی توانند در یک سرزمین، زندگی کنند. این سر زمین متعلق به یهودیان است”، مشخص و برنامه ریزی شد. برای اجرای این سیاست و ایجاد چنین واقعیتی، فلسطینی ها، باید پاکسازی و اخراج می شدند.

بنی موریس، تاریخ شناس برجسته اسرائیل و استاد دانشگاه بن گورین می نویسد: “پاکسازی قومی ۷۷۵ هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸، از نظر اخلاقی کار درستی بود، ولی از نظر سیاسی اشتباه بزرگ اسرائیل این بود، که اخراج بزرگی انجام نداده و کل کشور را پاکسازی نکرده است.”  (10)

استفن زونز، پژوهشگر و نویسنده یهودی آمریکایی، در مورد حمله پیشین اسراییل به غزه، می نویسد: اسرائیل با قدرت آتش برتر خود، تانک ‌ها و هلیکوپترهای جنگی را علیه اردوگاه‌ های بی ‌دفاع آوارگان فلسطینی و شهرهای بی ‌دفاع مستقر، و منظره ‌ای از وحشیگری ظالمانه را خلق کرد که به ندرت در تاریخ طولانی مدتِ اشغال نظامی دیده شده است. آریل شارون، نخست‌ وزیر اسرائیل، که مسئول مجموعه‌ ای از سوء استفاده‌ های گذشته و جنایات جنگی در طول زندگی طولانی اش بود، در کمال بی شرمی به نمایندگان مجلس اسرائیل میگوید که  تا زمانی که فلسطینی ‌های بیشتری کشته نشوند، خشونت‌ ها پایان نخواهد یافت: “هدف افزایش تعداد کشته شدگان طرف مقابل است. تنها پس از ضرب و شتم آنها می توانیم گفتگو کنیم.”

باید به خاطر داشت، که طرف مقابل ارتش نیست، جامعه ای است بی پناه و فقیر و اشغال شده!

رهبران اسرائیل همیشه بر این باور بوده اند که داشتن هر شانسی برای بقایشان، در گروی تعداد هر چه کمتر اعراب در اسرائیل است. این نگرش، هر چند از نظر اخلاقی پرسش انگیز، در پس اخراج ها و امتناع آشکار از اجازه دادن به هر پناهنده برای بازگشت است.  (11)

“رسانه‌ ها مدام مطرح میکنند که حماس به نابودی اسرائیل اختصاص دارد. در واقع، رهبران حماس بارها به صراحت اعلام کرده اند که حماس “راه حل دو کشوری” را بر اساس اجماع بین المللی که چهل سال است توسط ایالات متحده و اسرائیل مسدود شده، می پذیرد.

اسرائیل، متعهد به نابودی فلسطین است و این تعهد را اجرا می کند.”

مرامنامه حزب لیکود بنیامین نتانیاهو، “به طور قاطع تاسیس یک کشور عربی فلسطینی در غرب رود اردن را رد می کند.”

دکترین حزب هروت مناخیم بگین، قلمرو هر دو طرف اردن را بخشی از سرزمین اسرائیل میداند.” (۱۳)

این مواضع جا افتاده و پذیرفته شده را، رئیس جمهور هیم هرتزوگ چنین بیان کرد: “من جایگاه، موضع یا نظر فلسطینی ها را در مورد هر موضوعی انکار نمیکنم. اما قطعاً من حاضر نیستم آنها را در سرزمینی که هزاران سال است در دست ملت ما وقف شده است، شریک بدانم.

برای یهودیان در این سرزمین، هیچ شریکی وجود ندارد.

امیرحسین لادن

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳

[email protected]

Common Dreamsنشریه

 (2) مؤسسه بررسی دفاعی  

The Papers of Adlai Stevenson

The Israel Lobby, Mearsheimer & Walt

(۴) برنامه ۶۰ دقیقه سی بی اِس

Israel Lobby

(۶) نیویورک تایمز

(۷) مؤسسه بررسی دفاعی

(۸) نیویورک تایمز

(۹) نشریه کامن دریمز

۱۹۴۸, Benny Morris

Rise and Kill, Ronen Bergman

On Palestine, Noam Chomsky, Ilan Pappe’

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254011 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x