دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون تداوم اخراج سازی‌ها در آموزش و پرورش

در ادامه موج اخراج سازی ها و انتقام جویی از معلمان متعهد و آزادیخواه، اسماعیل عبدی نیز با حکم نهایی دیوان عدالت اداری از ادامه کار منع و از آموزش و پرورش اخراج شد.

حکم اخراج اسماعیل عبدی در حالی صادر شده است  که وی نزدیک به ۹ سال در زندان‌های مختلف  و تحت ظالمانه ترین شرایط متحمل حبس شد اما لحظه ای از آرمان‌هایش برای برخورداری معلمان از یک زندگی انسانی و ایجاد آموزش و پرورشی با بالاترین استانداردهای امروزی، رایگان و بدون تبعیض طبقاتی برای دانش آموزان دست بر نداشت.

اسماعیل و بداقی ها، قاسم زاده ها، ابراهیمی ها، حبیبی ها و صدها و هزاران  معلم متعهد و دلسوز و آزادیخواه،  شیرازه ها و سنگ بنای یک آموزش و پرورش مدرن و در خدمت منافع جامعه هستند که طی ۴۶ سال گذشته یا از دم تیغ گذرانده شدند و یا  بازداشت و زندانی شده و با  اخراج سازی و بازنشستگی اجباری خانه نشین شدند.

ویران سازی آموزش و پرورش و به قهقرا بردن علم و دانش و آگاهی اجتماعی و سیاسی تنها وجهی از سیاست ویرانگرانه حکومتی است که بدنبال ۴۶ سال حاکمیت،  امروز جامعه ایران را در تمامی ابعاد زندگی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی سیاسی به بن بست کشانده و آنرا در معرض فروپاشی مهلکی قرار داده است.

اگر جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و انسان کشی در دهه شصت با پاکسازی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و اعدام و اخراج هزاران معلم و استاد موفق شد سدی در برابر گرایش اجتماعی نوجوانان و جوانان به مدرنیزم و آزادیخواهی و برابری طلبی ایجاد کند این بار نیز آنهم در اوج بن بست و بحران عظیم سیاسی اقتصادی، خواهد توانست جامعه را به عهد بربریت برگرداند!!!

اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن اخراج سازی معلمان و اساتید دانشگاه ها و تاکید بر همبستگی جنبش کارگری و معلمان و دیگر جنبشهای اجتماعی، عمیقا بر این باور است که هیچ درجه ای از سرکوب قادر نخواهد شد موج خروشان مدرنیزم و آزادیخواهی معلمان و  اساتید دانشگاه  و نوجوانان و جوانان کشور را به عقب نشینی وادار کند و بیش‌ از این آموزش و پرورش و همه‌ی شئون زندگی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی‌ سیاسی کشور را به قهقرا ببرد.

دور نیست روزهایی که معلمان و اساتید اخراجی دانشگاههای کشور بر تارک یک آموزش و پرورش مدرن و پیشرفته و در جامعه ای مرفه و آزاد بدرخشند و نوید بخش ساختمان ایرانی نوین و عاری از ستم و تبعیض و استثمار و استبداد باشند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253961 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x